Werking Puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door XmoniqueX, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn kleine man van 6,5 week slaapt 's nachts heel goed. Rond 23 uur krijgt hij zijn fles. Om dan rond 5 uur wakker te worden. De volgende fles krijgt hij om 8 uur om vervolgens rond half 11 wakker te worden. Overdag is het een ander verhaal. Dan haalt hij af en toe net 3 kwartier. Vandaag zijn we begonnen met de puckababy. Nog steeds slaapt hij maar 3 kwartier. En begint dan te huilen. Als we vervolgens het speentje er weer in stoppen slaapt hij wel weer verder voor 3 kwartier. Maar dit gaat dus iedere keer zo. Hoe krijg ik het voor elkaar om hem langer te laten slapen overdag? Of moet hij nog aan de puckababy wennen en veranderd zijn slaapgedrag na een paar dagen?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kindjes hebben een slaapcyclus van 45 min. Het duurt soms even voor ze doorslapen in een diepere slaap.
    Hier begon ze rond 3 maanden steeds wat beter en langer te slapen overdag.
    Maar wees blij dat hij weer lekker verder slaapt na de speen, hier was ze soms klaar wakker en sliep ze pas weer na een tijdje beneden geweest te zijn.
    Hier deed ik het gewoon op verzoek. Als ze nog erg moe was, probeerde ik of ze weer verder ging slapen. Was ze echt wakker, haalde ik haar eruit. Uiteindelijk heeft ze het hier altijd zelf prima geregeld en nog steeds.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als ze met een speentje weer 45 min doorslapen zie ik het probleem nog niet zo eigenlijk :). Denk dat het vanzelf wel los gaat lopen. Zoiezo moeten ze even wennen aan het inbakeren, vaak gaan ze zich ook nog even verzetten maar wordt het daarna beter. Succes

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Het kan een kwestie van wennen zijn.
    Wij gebruikten eerst een pacco omdat deze strakker was, dat vond zij prettig.
    Op den duur met de puckababy deden we ook een laken strak tot dr middel.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zie het probleem ook niet? Hij slaapt van 11 tot 11 en overdag ook nog eens een paar keer 45 minuten? Als hij ook met een speentje geven weer doorslaapt, dan zou ik zelf lekker de puckababy weglaten en je kindje normaal laten slapen.

6. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit mij hierbij aan, je baby slaapt goed denk niet dat de pucka het beter zal doen tenzij je echt ziet dat hij zichzelf wakker maakt omdat hij met zn handjes zwaait..

7. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Voor de puck was het maar één keer 3 kwartier. Want had hij zijn speen eral weer uit gemaaid voordat hij sliep. Dus de puck heeft zeker al verbetering gebracht. Eén keer 3 kwartier slapen op een dag was echt te weinig. Want hij werd mega chagerijnig. Misschien wil ik wel te graag dat hij overdag ook wat langer slaapt :)

8. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de puckababy niet gebruiken in jouw situatie. Je kindje slaapt prima! En een baby heeft een slaapcyclus van ongeveer 45/50 min en moet soms daarna weer opnieuw in slaap komen. Als het helpt om een speentje in te doen, dan zou ik dat ff doen en je kindje verder lekker laten liggen en slapen. :)
    Misschien moet hij even een ritme krijgen en zo te lezen heeft hij dat al aardig. En wie weet helpt het wel om je kindje lekker bij je te nemen of in de box/wandelwagen te laten slapen in jouw buurt. :)

Deel Deze Pagina