Aan het werk gaan, telkens moeilijker...advies moeders die thuis zijn

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MinnieJ, Oct 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben benieuwd of andere moeders in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten.

Ik wou eigenlijk na mijn zwangerschapsverlof/vakantiedagen weer aan het werk gaan parttime, maar mijn ouderschapsverlof werd geweigerd omdat werkgever eigenlijk vervelend deed sinds mijn zwangerschap, dus het was of fulltime komen werken of alles in 1x opnemen.

Ik koos voor het laatste aangezien ik echt niet een hele week wou werken.

Tijdens mijn ouderschapsverlof kreeg ik te horen dat ik boventallig was verklaard en dus ontslagen zou worden per 1 december.

Nou gaan we eind van het jaar verhuizen, rond de tijd dat mijn contact eindigt, we hebben net ons droomhuis gekocht:). Er moet veel aan geklust worden dus de eerste 2 maanden zijn we daar wel druk mee. Dus als ik (parttime) werk ga zoeken doe ik dit pas vanaf januari/februari.

Nu merk ik dat ik het telkens moeilijker vind worden om mijn zoontje uit handen te geven, ik wou in het begin juist graag werken maar nu vind ik het eigenlijk wel erg leuk samen met hem thuis te zijn, we hebben onze routines, gaan elke dag leuk wandelen. Ik geniet er echt van! Alles mee te maken, de eerste keer dat hij kroop, zich op ging trekken, en ga zo maar door.

Wat ik me afvraag...zou het nou slecht voor zijn ontwikkeling zijn al hij dus tot zijn schooltijd helemaal niet naar een opvang gaat? Want hij mist dan het sociale aspect, of kan hij dat thuis ook meekrijgen als de tweede er eenmaal is? Zijn er hier moeders die dus thuis zijn gebleven met kind tot aan de schoolperiode?

In de zomer willen we voor een tweede gaan, dit maakt het ook moeilijk om weer te gaan werken..STEL dat het meteen raak is, dan werk ik ergens net, en moet ik vertellen dat ik zwanger ben..:)

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Zelf werk ik wel 2 dgn en 1 a 2 weekenden in de maand maar mijn dochter gaat niet naar een opvang in de vorm van kdv oid.Ze gaat naar oma en mn tante..

Nu gaat ze vanaf woe 1x pw naar de psz zo komt ze toch in contact met veel leeftijdsgenootjes.Eigenlijk wilde we 2x maar dit was niet mogelijk..Jouw zoontje kan als je thuis blijft bij hem toch ook naar een psz om zodoende in contact te komen met leeftijdsgenootjes?

3. misa

misa Niet meer actief

Als je niet wilt en hoeft te werken, ach ja waarom niet..! Maar je kunt vanaf zijn tweede je kindje wel twee dagdelen naar een psz brengen. Of een dagje naar een kdv brengen om wat bekend te raken met anderen, het wat schoolsere e.d.
    Ik werk op een kdv en we horen vaak dat leraren wel een verschil merken met kinderen die op een kdv geweest zijn en kinderen die nergens geweest zijn.

Maar misschien kun je het voor jezelf niet al te moeilijk maken en voor kindje leuk houden, door hem eens bij een opa of oma te brengen voor een dagje of uiteindelijk eens een nachtje? Heb je tijd voor jezelf, kun je uitslapen, blijft je kindje wennen aan ook bij een ander zijn, e.d.

Succes met beslissen wat je wilt gaan doen!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben ook thuis sinds de zwangerschap van Lucas. Inmiddels dus al ruim 2 jaar. Hij gaat sinds zijn tweede verjaardag ook 2 dagdelen per week naar de PSZ en vindt het geweldig! het is voor ons wel een flinke kostenpost, maar we vinden het erg belangrijk voor zijn sociale ontwikkeling.

Maar mocht je bijv. veel vriendinnen of buurvrouwen met kindjes hebben en je kleine daar veel mee laten spelen, kunnen ze zich ook sociaal ontwikkelen natuurlijk!

Uiteraard krijgt je kleine ook sociale 'training' met een broertje of zusje, maar ik vind dat persoonlijk wel heel anders dan op een PSZ of andere gelegenheid met leeftijdsgenootjes. Het is anders om je in een groep staande te houden dan thuis bij je kleinere broertje/zusje.

Share This Page