Werkissues

Discussie in 'De lounge' gestart door Divarg, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Die heb ik al lang gelezen ;) Ik snap het probleem oprecht niet. Maargoed, goede les is inderdaad om voortaan gewoon uit te spreken als je het ergens niet mee eens bent, in plaats van het op laten lopen. Dat is echt heel lastig samenwerken anders...

2. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ja dat sowieso. Ik heb gewoon heel lang gedacht ‘laat maar gaan, ze bedoelen het vast niet zo’ maar ik merkte op een gegeven moment toch dat ik met steeds meer tegenzin ging.

Goed dan, laatste keer; het probleem was niet de bijbehorende taken zoals dat doekje over het aanrecht en opruimen (de vieze vaat van de avond ervoor wel maar dat heb ik nu niet eens aangedragen in het gesprek) maar het gemak waarmee ze met mij omgingen en het feit hoe hun verwachtingen lagen (waarvan dus expliciet aangegeven stond dat dat niet hoefde) omtrent extra huishoudelijk werk. En als ik dat dan deed (soms zonder zelf dus veel pauze te hebben gehad in 10 uur tijd), kon er geen bedankje vanaf. Zij vonden het blijkbaar vanzelfsprekend dat ik dat gewoon deed. En dat voelde voor mij niet prettig. Ik wil best dat stapje harder lopen voor iemand maar daar tegenover mag een stukje waardering staan vind ik en dat ontbrak. Snap je?

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ja dat snap ik. En tegelijkertijd snap ik de andere kant ook heel goed. Er is een grens die voor jouw gevoel steeds word overschreden, maar wellicht was die grens voor hen helemaal niet duidelijk en hadden zij het gevoel dat het echt volledig volgende regels was. Ik heb samengewerkt met een stagiair die alles leuk en prima vond, alles ging goed en was leuk. En die toen ineens aangaf te stoppen omdat een aantal zaken niet goed bevielen terwijl dat nooit uitgesproken was. Dat is echt héél vervelend als iemand nooit iets aangegeven heeft en vervolgens wel ineens met een soort beschuldiging komt. Dan zou ik me ook echt aangevallen voelen.

Tierra vindt dit leuk.
  4. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ja daar heb je misschien ook wel gelijk in. Echter is het gissen hoe het gegaan was als ik dit na 2 maanden aan had gegeven ipv nu.. misschien was ik er dan wel direct toen al uitgevlogen. Ik was nu niet direct van plan geweest om te stoppen. Ik gaf dit aan omdat ik er niet meer mee om kon gaan. En ik vond het eerlijker hun een kans te geven dingen te veranderen dan meteen de brui eraan te geven zonder dat zij enig idee hadden, want dat dat heel naar is snap ik heus. Maar goed, nu hebben zij dus besloten me eruit te gooien omdat zij niet met deze kritiek kunnen omgaan. Jammer maar helaas. Ik ben vooral blij dat ik mag stoppen want zo voelt het echt.

5. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Maar wat ik niet helemaal begrijp, je mocht van de ouders toch je eigen kinderen meenemen en op hun kosten mee laten eten? Dat zal toch ook niet in het contract hebben gestaan? Terwijl ze jou hiermee een grote gunst bewezen omdat jij anders opvang had moeten regelen (en betalen). Ik zou dan echt niet durven zeuren om wat licht huishoudelijk werk. Dus ik begrijp die ouders wel dat ze niet verder willen

meintje, maartje84, Zusterke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Als je alles had gelezen had je gezien dat dát dus wel in het contract stond.

Divarg en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat ts èn haar kinderen mee eten?

8. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ja. Het was simpel, als dat niet had gemogen dan was ik hun gastouder niet geworden..

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik denk echt dat het een houding dingetje is...

Tierra, Eefje00, Strijkkraal en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Nou ja, ook dan begrijp ik de ouders wel. Als er van een beetje extra inzet zo'n ding wordt gemaakt, zou ik er ook klaar mee zijn

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien ben je niet zo geschikt voor gastouder aan huis van een vraagouder. Is het een idee om thuis kinderen op te vangen als jij zulke beperkte gedachtes hebt over taken bij een vraagouder thuis?

Eefje00 vindt dit leuk.
  12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Jeetje, wat doen jullie allemaal lelijk joh! Ik bedank m'n schoonmaakster nog als ze bij mij heeft schoongemaakt, waar ik haar voor betaal. Mijn klanten bedanken mij ook als ik doe waar zij mij voor betalen. Dat is toch normaal? Zo raar is het toch niet als ts wat waardering hoopt te krijgen voor werkzaamheden die zij dus niet hoeft te doen?

Maar inderdaad lesson learned: eerder gevoel uitspreken, duidelijk vooraf afspraken maken en misschien nog eens bij jezelf na gaan hoe je het gebracht hebt. Dat kunnen wij vanachter ons anonieme schermpje niet beoordelen ook al denken velen dat wel te kunnen :confused:.

lidu1, Roos123, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Bedankt voor je fijne reactie. Je hebt gelijk, ik was ook nerveus dus heb het wellicht niet goed over kunnen brengen hoewel ik het echt geprobeerd heb en ook zoveel mogelijk geprobeerd heb het bij mezelf en mijn gevoel te houden ipv enkel met het vingertje te wijzen. Jammer dat sommigen hier me zo naar afschilderen. Ik ben nu verder wel klaar met deze discussie.

Evanesco vindt dit leuk.
  14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou hier ben ik het ook mee eens....
    En dan die onzin over ‘stofzuigen, zooi van de kinderen opruimen hoort erbij’
    Tuurlijk hoort dat erbij... daar heeft ts ook helemaal niks over gezegd...

Maar ik zou ook niet andermans teringzooi opruimen die ze gewoon vanaf de vorige avond doodleuk laten liggen zodat ik t kan opruimen....
    ik zou me dood schamen om dat te laten liggen voor een ander de volgende dag.

En dan fat gezeur over dat het kindje 4 uur slaapt... dat is echt 1-2x gebeurd en normaal slaapt het kindje 1,5/2 uur
    Dus ja als je in die tijd de vaatwasser doet/vegen/tafel schoonmaken/rommel opruimen dan heb je nog 3 kwartier over om ff pauze te hebben...
    En als er dan zo makkelijk gedaan word, zooi laten liggen, verwachten dat iemand je was gaat op vouwen ed snap ik dat dat echt niet tof is.

Overigens snap ik die ‘attitude’ waar ts op doelt ook helemaal, kom die ook wel tegen in Mn werk

Als ze willen dat het huis helemaal schoongemaakt word dan moeten ze maar een schoonmaakster nemen

sprits, Aszz en Divarg vinden dit leuk.
  15. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Is het bepe
    Ook jij heel hartelijk bedankt voor je begrip Fijn te lezen dat er meer mensen zo over denken en het niet allemaal aan mij ligt!

Biny vindt dit leuk.
  16. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Oeps daar ging wat mis

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik vind dat je gelijk hebt hoor...
    Je bent gastouder, geen schoonmaakster.

Hoop dat je snel een nieuwe werkplek vindt en dat je daar wel een klik met de ouders hebt, dat maakt het vast een stuk makkelijker.

Biny en Divarg vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina