Sieraden voor (bijna) kleutermeisje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gizzie1983, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Onze oudste dochter wordt in september 4, en ze is een echt 'meisje-meisje'. Gisteren heb ik voor het eerst haar teennageltjes gelakt en ze was echt helemaal in de wolken :). Ze wil geen sokken meer aan, hihi.

De 7-jarige dochter van mijn vriendin zag ik zaterdag met een Piccolo armbandje. Zo leuk! Nu ben ik aan het googelen en er gaat een hele wereld van kindersieraden voor me open ;)!

Dus, vraag ik me natuurlijk af... dragen jullie kindjes al sieraden? En zo ja, wat voor iets?

Of is (bijna) 4 jaar nog te jong? Oorbellen zijn nog een no-go voorlopig ;).

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Hier wel al hoor op die leeftijd, ze kreeg toen ook oorbelletjes. Ook had ze een zilveren bedelarmbandje. Een ketting op die leeftijd zou ik nog niet doen en een ringetje kreeg ze ook pas later volgens mij, maar hangt ook van je kindje af

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dank je Suus! Ik zat zelf ook te denken aan een armbandje idd.

4. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Mijn dochter (van 3,5) draagt al vanaf baby zijnde een naamarmbandje. Laatst is deze verruilt voor ook een Piccolo armbandje en aan haar andere arm draagt ze een bedelarmbandje van de Siebel.
    Verder draagt ze vanaf haar tweede een ketting met een hartje er aan. Ook heeft ze een ringetje om maar dit alleen als we thuis zijn.

De laatste tijd is ze wel geïnteresseerd in oorbellen maar als ik vertel dat ze dan gaatjes in de oren krijgt twijfelt ze toch nog. Ik wacht daar dus nog even mee.

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochters dragen vanaf dat ze een paar dagen oud zijn een armbandje. De oudste had denk ik vanaf 1,5 jaar ook een lieveheersbeestjes ringentje maar dat hoeven we bij onze jongste dochter niet te doen.

Oorbellen heeft onze oudste sinds ze 3,5 is ongeveer op eigen verzoek.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier heeft ze ook een piccolo armbandje en de jongste heeft hem ook al liggen, maar nog niet om. (Beide als kraamcadeautje gehad van mijn oma)

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier voorlopig nog geen sieraden, ik wil dat ze lekker kan spelen zonder aan sieraden te blijven hangen (of zich daar zorgen over te moeten maken). Op haar school mag het sowieso niet tot 6 jaar.

8. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochterje heeft paar dagen na de geboorte naamarmbandje gehad. Paar jaar aangehad, toen een bedelarmbandje. die heeft ze nog steeds aan. Nu is ze vier jaar. En ze heeft sinds haar verjaardag ook oorbellen. Als het feest is mag ze haar ketting aan. ringetje heeft ze niet maar vind ik stiekem ook wel erg leuk. Denk dat dat ik die op het sinterklaaslijstje erbij ga zetten :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter draagt sinds haar 1e verjaardag een gouden armbandje ( daarvoor wel een zilveren al ) alleen haar ketting doet ze heel vaak af en ze heeft al 2 ringen kwijt gemaakt. "Kinder" kettingen en armbanden doet ze wel regelmatig om, je weet wel met elastiek enz. Mn zoon van bijna 4, heeft sinds hij 3 maanden oud is ongeveer, een barnsteen ketting om. Is hij erg aan gehecht.

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn dochter (net 4) heeft en naamarmbandje vanaf haar geboorte en ze heeft een zilveren bedelarmbandje.
    Ze heeft sinds dit weekend een kettinkje en armbandje met vlindertjes van de Primark. Ze krijgt ook nu interesse in sieraden :), ook haar teennageltjes zijn gelakt, vindt ze geweldig.

Deel Deze Pagina