Gastouder/kdv hoe omgaan met koortslip?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by serena15, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

Oct 1, 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    onze dochter van 3 heeft een koortslip? Ik had het afgeplakt maar ze trekt het er telkens van af?
    wie heeft er ervaringen mee? er mogen jullie je kindje dan gewoon weg brengen ze is niet ziek hoor, absouut niet!!!

ben benieuwd naar jullie ervaring.

grt serena

2. LydiaDietz

May 8, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf op een kdv, moet heel eerlijk zijn dat ik niet goed weet wat de richtlijnen zijn, maar elk kdv heeft een map waarin ze deze ggd-richtlijnen kunnen opzoeken.

Gezond verstand zegt mij echter dat je je kindje niet zou moeten brengen. Kinderen knuffelen elkaar en zijn erg lichamelijk, bedenk dat jouw dochtertje op deze manier een ander kindje voor het leven een herpesplekje zou kunnen geven. Een vriendin van mij is als jong meisje door oma met koortslip in haar gezicht gekust en heeft sindsdien een " koortsneus" (herpesblaasjes en bijbehorende klachten rondom haar neus)

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik zou haar ook niet brengen.
    Duurt vaak maar een paar dagen/een week voordat de besmettelijke fase voorbij is dus lekker even thuis houden...

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Tja, bij ons op het kdv mag je je kind met alles brengen, mits geen koorts of echt heel ziek voelen. Alleen hersenvliesontsteking is uitgezonderd. Maar bijvoorbeeld krentenbaard, ook zo super besmettelijk, mag alleen wanneer het afgeplakt is. Nu leg je uit dat je meisje het niet afgeplakt laat zitten. Ik zou zelf denk ik mijn kindje dan ook niet brengen. Al is het inderdaad maar omdat ik niet wil dat ze andere kindjes zou kunnen besmetten.

Maar het mag dus waarschijnlijk wel.

5. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Er zitten ook baby's op een kdv. En ik heb begrepen dat een koortslip dodelijk kan zijn voor een baby.

6. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    ik plak het met compeed af, en zeg het er even bij. Er zitten bij mijn dochter geen baby's op de groep. ik zou gewoon even met het kdv bellen

7. sheep82

sheep82 Actief lid

Jun 12, 2012
    152
    0
    0
    Volgens mij mag het niet. Het kan dacht ik een hersenvliesontsteking veroorzaken bij een baby. In ieder geval levensbedreigend! Ik zou het niet doen.

Share This Page