Hallo, Mijn meissie van 3 jaar zat eerst op een peuterspeelzaal en opa bracht haar en haalde haar weer op. Ik ben een alleenstaande moeder, die fulltime werkt. Dus de hulp van opa was ideaal. Nu is opa heel ziek geworden en kan dat niet meer. Ik heb er toen voor gekozen om haar op een kdv te plaatsen. De eerste 2 dagen (haar wendagen) gingen goed, ze had het ernaar der zin etc. maar als ik haar nu 's ochtends breng is het een ramp, huilen,gillen, krijsen..ik kan ga dan ook echt met een rot gevoel naar mn werk. Zodra ik op mn werk aankom,bel ik meteen naar de kdv om te vragen hoe het met haar gaat en meestal gaat het dan wel weer. het is alleen een drama bij het afscheid nemen. En ik vind dat zo erg om te zien, ik kan er gewoon niet tegen. Nu zit ze hier pas een week, erg pril, en ergens weet ik ook wel dat het moet wennen, maar toch vind ik het erg rot dat mijn kleine meid daar zo gillend achter blijft. Laatst vertelde ze dat ze het niet leuk vind omdat de juf boos word...niet op haar..maar op andere kindjes. Mijn meissie is ook wel een erg gevoelige meid. hebben jullie hier nog tips over?Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik vind het gewoon zo rot allemaal en ik weet niet welke kant ik ermee op moet. Graag jullie reacties. groetjes een bezorgde moeder
Wennen hoort er echt bij,zeker op die leeftijd!En het ene kind vindt dit moeilijker dan het andere.Maar let maar eens op...over een paar weken gaat het al veel beter!Dat is bij bijna alle kindjes het geval!(Werk zelf op een kdv)
Hier een dochter die altijd met veel plezier gaat maar de laatste tijd ook vaker huilt bij het wegbrengen. Soms tot krijsen aan toe. Na paar min is dat over en als ik haar kom halen is ze heel vrolijk en heeft ze het heel leuk gehad. Is denk ik een fase en voor jou dochter ook nog eens wennen.