komt sinterklaas of zwarte piet bij jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweedeopkomst, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Ik vroeg me af hoe vieren jullie sinterklaas. Komt de sint bij jullie langs of misschien een van zijn knechten?
    En weten jullie al wat jullie gaan kopen? Wat is het budget?
     
  2. tompoes

    tompoes Bekend lid

    12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Onze dochter is nog geen 2, wij vieren het niet.
    Wellicht volgend jaar.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    piet bonkt op de deur;) maar geen echt bezoek thuis van sint en piet. Verder op 5-12 ouderwetse pakjesavond met pakjes, pepernoten, speculaas en chocomelk/koffie/thee
     
  4. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier kom sinterklaas met 2 zwarte pieten

    Geen idee wat wel kopen heb voor de kinderen een budget van maximaal 150 per kind
     
  5. MamaBenjamin

    MamaBenjamin Niet meer actief

    Onze zoon is dan nog te jong. Volgend jaar maken wij er een groter feest van. Toen ik klein was kwamen Sint en Piet ook op visite en zodra onze kleine man daar interesse in krijgt zullen wij hen ook uitnodigen;)

    Voor onze zoon kopen we een trommel van Bumba, hij krijgt een warme pyjama en nog wat klein speelgoed. Denk bouwblokken/duplo ofzo.
    Dit jaar vieren wij kerst wat groter, zodra hij oud genoeg is om sinterklaas te begrijpen vieren we juist sinterklaas wat groter dan kerst.
     
  6. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Dat snap ik tompoes.
    Wij zouden het ook afgelopen twee jaar niet vieren, maar we werden toch "veplicht" opa wilde cadeautje geven dus oke wij ook twee cadeaus gekocht die ze anders ook had gekregen omdat het nodig was hihi. We hadden verder ook geen kinderen in de familie.

    Nu wil ik het uitgebreider vieren. Niet veel dure cadeaus ofzo maar wil wel sint en/of piet te laten komen. Bij ons kwamen ze wel altijd en heb het altijd zo leuk gehad! Nu hebben we er een neefje en nichtje bij (samengesteld gezin broer) en we dochter snapt het een beetje dus wil graag een leuk feest vieren :)
     
  7. frozen11

    frozen11 Actief lid

    8 jul 2014
    119
    1
    18
    Hier bonkt piet ook aan de deur verder word er niks gedaan behalve de zak die dan voor de deur staat en paar dagen erna nog een keer met de kleine van goede vriend
     
  8. Islah

    Islah Niet meer actief

    Wij vieren geen sinterklaas.
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier komt zwarte piet bonzen en cadeaus brengen.
    Voorgaande jaren kwam Sint met 2 pieten binnen.
     
  10. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier geen Sint of Pieter tijdens pakjes avond maar altijd een week of 1,5 voor die tijd.
    Een vriendin van me komt altijd als piet met 2-3 pietencollegas op een middag bij ons langs, ze doen dan dansjes en spelletjes etc met mijn dochter en onze neefjes/nichtjes en eten frietjes met snacks mee.
     
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Sinterklaas en Piet komen zoals elk jaar een bezoekje brengen. Denk dat we max 150 euro per kind uitgeven.
     
  12. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Dit. En in de aanloop naar pakjesavond worden er een paar keer schoentjes gezet. Geen 'echt' bezoek, daar doe ik mijn zoontje echt geen plezier mee, veel te eng :D.
     
  13. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier precies zo, al moet piet erg nodig op cadeautjesjacht. Normaal heeft piet rond deze tijd al het een en ander maar nu nog helemaal niets.

    Oh en wij halen vaak lekkere chocoladebollen bij jan de groot das immers een mooie zwartepietenbol hihi.
     
  14. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    De cadeautjes worden door de buren voor de deur neer gezet (als het droog weer is)

    Ik heb tweedehands voor allebei een spelletje gekocht. Ze krijgen een pyjama. En een kleurboek. En een maga grote werkbank, ook tweede hands. Alles bij elkaar 50 euro. (Als die werkbank er niet was geweest waren we voor 15 euro klaar)

    Verder pepernoten, muziekje aan, chocolademelk drinken

    Het gaat mij een me man om een gezellig avondje.
     
  15. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Op een fb site waar je dingen kan verkopen stond pas een piet die langs kon komen. Helaas kon ze niet wanneer wij dat zouden willen dus zoek nog even door. Zou het wel leuk vinden heel eventjes een piet over de vloer voor de meiden.
     
  16. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ja, dit jaar Sint met Piet(en). Ik denk dat dit jaar mijn zoon voor het laatst echt gelooft. 6 december met zingen en happen

    Budget 100 euro per kind (jongste minder)
    Zoon: 4 in 1 Lego pakket goederen trein (schoonouders en oud tante doen mee)
    Dochter: 3 verkleedjurken en iets van Playmobil of Playdoh
    Zoon 2: Jip & Janneke boek, iets wat geluid maakt 😨

    Verder krijgen ze van opa en oma, oma, oud tante en tante
     
  17. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Sint en piet komen voor het eerst dit jaar.
    dochter is ruim 4,5jaar
     
  18. Sandral

    Sandral Lid

    26 okt 2014
    46
    0
    0
    Huismoeder en mama.
    Gelderland
    Hier komen piet in zijn gewone ouderwetse vorm en Sinterklaas langs en blijven tot alle cadeautjes zijn uitgepakt, naast onze dochter Roos komt er ook gezellig familie met meer neefjes en nichtjes. We vieren het altijd ergens gezamenlijk, dit keer bij ons.
    Wij ouders weten niet wat dochter Roos krijgt als mede haar neefjes en nichtjes. die worden ingekocht door de bezoekende Sint en zijn pieten. Wel aan de hand van een budget en lijstje wat onze dochter mag hebben.
     
  19. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Nee, Sint en Piet komen nog niet, daar zijn de meiden nog te jong voor om te begrijpen en daarbij zijn wij de enige met kinderen aan beide kanten van de familie.
    Maar we gaan het wel vieren hoor!:D
    Meestal gaan we gewoon gezellig iets met z'n allen eten, en de meiden krijgen dan cadeautjes.
    Verder doen we als gezin ook nog een sinterklaasavondje met cadeautjes.
    Ik ben benieuwd of ze er dit jaar al iets meer van mee zullen krijgen...
     
  20. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Sinterklaas zelf komt niet langs thuis, wel op de psz en dat zal al spannend genoeg zijn, haha
    wij zelf hebben niet echt een budget, maar ik vind het wel leuk om op de aanbiedingen te letten. Schoonouders hebben wel een budget, maar die moeten het over 12 mensen verdelen en daarbij betalen ze vaak ook het eten (gourmet)
     

Deel Deze Pagina