Hoeveel weken van te voren gaan jullie met verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vlinderr, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb gekozen om 4 weken voor de vallingsdatum met verlof te gaan, maar zit eigenlijk te denken aan 5 weken...(met nog 1,5 week vakantie voorafgaan). Lijkt me wel lekker om dan ''rustig vakantie'' te hebben en je voor te bereiden op alles wat komen gaat.
    Ik ben morgen nog maar 20 weken zwanger, maar zie nu al uit naar mijn verlof! :)

Wat hebben jullie gekozen?

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ga 6 weken van te voren plus nog 2 weken vakantie, dus 8 weken in totaal. Vakantie had ik nog over en mag maar hooguit 1 week mee nemen naar het nieuwe jaar. En ik vind het ook wel erg lekker moet ik zeggen. :D

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik moet 6 weken van tevoren omdat ik nu al voor 8 uur in de ziektewet zit.
    Maar ik vraag me af of ik het uberhaupt red tot 7 en halve maand.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn verlof begint officieel 4 weken voor de uitgerekende datum, maar ik heb twee weken eerder al vakantie. Ik werk alleen volgende week nog en ik denk dat dat uiteindelijk 1,5 week te lang is. De afgelopen dagen heb ik het in ieder geval wel zwaar gehad. Ik hoop dat ik er na dit weekend toch nog even tegen kan.

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik heb in de planning liggen om gewoon 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan. Maar goed, kan nog veranderen..

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    6 weken van te voren. Ik ben van mijn dochter met 34 weken bevallen en om elk risico te vermijden doe ik maar 6 weken.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik wou 4 weken van tevoren maar dat is nu niet meer aan de orde aangezien ik de ziektewet zit

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    bij nr1 was t 4 weken
    Nu helaas 6 weken omdat ik "ziek" ben. Wel gelukkig nog 5 weken vakantie erachter aan.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de 1e koos ik in eerste instantie voor werken tot 4 weken van te voren. Maar rond 20 weken veranderde ik van gedachten: 10 weken achteraf, vind ik écht voldoende, dus waarom zou ik het me zelf zo zwaar maken door tot 4 weken van te voren te werken? Dus toen ben ik met 34 weken met verlof gegaan. Of eigenlijk: 33.5 , m'n baas gaf me 2 dagen cadeau, ik was ook op eigenlijk.

Bij dit kindje was het dus gelijk duidelijk, dat 34 weken nodig was. Omdat ik tot 36 weken werken niet zou redden.
    Vanuit de CAO krijg ik echter nog 2 weken extra, vanwege het wat zwaardere werkklimaat. Dus mag ik 8 weken van te voren met verlof.
    En daar ben ik érg blij mee, aangezien deze 2e zwangerschap me toch wel zwaarder valt dan de 1e, gewoon omdat er al een peuter rondloopt.

10. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Ik zou 4 weken van te voren gaan omdat het allemaal zo makkelijk ging met mijn zwangerschap. Uiteindelijk zat ik met 30 weken al thuis vanwege veel te laag ijzer en te lage bloeddruk waardoor autorijden niet meer verantwoord was.

Je kan best nu iets besluiten maar dit mag je uiteraard altijd nog veranderen.

Succes!

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bij de eerste heb ik (fulltime!!!) geweekt tot en met ca. 32 weken, tot de 36e week heb ik 4 dagen gewerkt, ik wilde graag langer verlof ná de bevalling.

Deze keer wilde ik het weer zo, maar helaas zit ik sinds een paar weken voor 50% in de ziektewet waardoor ik met 34 met verlof MOET, hier dus geen keuze meer ;)

12. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    6 week van te voren maar had best tot 4 week van tevoren kunnen werken, nu heb ik alles al klaar en zit echt zo te wachten tot de uitgerekende datum, zucht.... maar ja scheeld weer dat ik met die hitte niet hoefde te werken

13. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    6 weken van te voren, daarna stop ik helemaal met werken.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb 1,5 weken vakantie met 32,5 weken zwangerschap. En met 34 weken gaat mijn verlof in. Ik werk in de zorg dus houd het w.s. toch niet vol tot de 36 weken.

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook 6 weken van te voren omdat ik in ziektewet zit

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Tja ziektewet is altijd minder natuurlijk. Dan heb je geen keuze.
    Ik denk dat ik de vakantie nog even afwacht en dan beslis, i.v.m. het rooster. (onregelmatig werk).

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn verlof is ook 4 wkn van te voren maar daarvoor heb ik al 2 wkn vakantie dus met 34 wkn zit ik lekker thuis. Aansluitend aan de 12 wkn na mijn bevalling heb ik dan ook nog 2 wkn vakantie.

Ik kan ook niet wachten!

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou zelf ten alle tijden kiezen voor 6 weken van te voren (als ik kon kiezen), het is zwaar zat tegen die tijd om gewoon je ding te doen. Laat staan nog werken erbij.EN dan vakantie opnemen na het verlof.

19. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik ga met 36 weken met verlof. Zal wel zwaar worden ( ben gastouder en moet veel tillen ) maar ga het zeker proberen. Dan heb ik nadien lekker nog 12 weken.

20. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik werk 40 uur/week, dus ik ga zeker 6 weken vantevoren met verlof. Omdat ik op projectbasis werk, is niet zeker of ik terug kan komen naderhand.

Deel Deze Pagina