werkloos en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Bianca, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    hey,

ik zit met een probleempje. Ik ben sinds 5 juli werkloos en ontvang dus gewoon dopgeld. Maar nu ben ik zwanger en uitgerekend voor eind april, begin mei. Nu ontvang ik mijn volledige dop maar na een jaar zakt deze, dan ben ik nog maar 2 maand bevallen (als het niet te lang overtijd gaat!) Val ik dan op 5 juli op minder dop of krijg ik bevalingsverlof en wordt daarvoor uitbetaald? ik ga borstvoeding geven en heb dan ook recht op borstvoedingsverlof. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?
    Ik zie het niet zitten om na 2 maand mijn kindje al weg te doen, maar ik zie het ook niet zitten om in die mindere dopschaal terecht te komen. Het is echt een groot verschil!!

HELP!!!

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik weet niet precies hoe dat zit, maar heb wel iets anders.
    Wat is in vredesnaam borstvoedingsverlof :confused: :confused: :confused: ?

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik neem aan dat je met dopgeld ww bedoelt?? hoe dat precies zit zou ik als ik jou was even voor bellen want ook als je zwanger bent heb je sollicitatieplicht en van borstvoedings verlof heb ik nog nooit gehoord meid, dat hebben ze je denk ik verkeerd uitgelegd..

succes in ieder geval

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Of ben je Belgisch? Ja ik dacht misschien is het in Belgie wel anders geregeld...

5. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ja, ik ben van belgiƫ. Hier kan je borstvoedingsverlof aanvragen als je dat wilt.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Toch goed geraden, haha. Maar dan kan ik je niet helpen ben ik bang ik ken de situatie in Belgie niet...

7. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    hallo,

in Nederland is het zo geregeld dat je recht hebt op een ww uitkering of je komt in de bijstand (=afhankelijk van je arbeidsverleden). maar tussentijds (rond je bevalling) kom je in de ziektewet terecht en krijg je dus een andere uitkering, deze staat los van de duur van je ww/bijstand dus stel dat je 18 mnd recht hebt op ww, dan schuift dit gewoon op.
    hopelijk heb je hier iets aan..

8. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    bedankt allemaal!!

Deel Deze Pagina