Hallo, even een korte vraag! Ik heb 2 banen en in mei ben ik uitgerekend. Dus ergens in april ga ik met verlof. Nu is mijn vraag: kan ik bij de ene baan 6 wk van tevoor stoppen en bij de andere 4 weken? Dit ivm de werkdruk etc. Bij mijn ene baan is het erg hard werken, de andere baan kan ik wel wat langer volhouden denk ik. Alvast bedankt voor uw antwoord! Groetjes Evi
Beste Evi, Je hebt twee banen en je wilt je zwangerschapsverlof bij de ene werkgever 4 weken en bij de ander 6 weken voor je vermoedelijk bevallingsdatum laten ingaan. Dit kan en is geen probleem. Je kiest zelf de ingangsdatum van je verlof per dienstverband. Dit mogen gerust twee verschillende ingangsdata zijn. Uitzondering: Als je tijdens je zwangerschap en voor je verlof ziek wordt dan gaat je verlof 6 weken in voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Actuele informatie over zwangerschapsverlof vind je op deze pagina. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare