Dit roept bij mij toch wel enigszins een reactie op. Je zit daar wel te genieten van je zwangerschap dan op kosten van de samenleving. Tenminste de meeste mensen, geldt niet voor alle mensen natuurlijk, ontvangen een vorm van uitkering. Ik denk juist dat je de samenleving moet laten zien dat je in ieder geval bezig bent om van de staatsloonlijst af te komen en met je donder proberen een baan te vinden en dit ook serieus te doen. Dat je dan om welke reden dan ook niet aangenomen wordt dat is dan bijzaak. Maar naar de samenleving toe ben je wel verschuldigd om je best te doen vind ik. Immers zij betalen door de belastingcenten af te dragen nu je inkomen. On topic Wat betreft hobby: koken, naaien, breien... koken: je neemt een recept dat je lekker vindt en koopt alle ingrediënten, daarna ga je het recept maken. naaien: je koopt een naaimachine (marktplaats beetje zoeken), stukjes stof, spelden en garen. Je maakt vlakjes van dezelfde afmeting en die naai je met 1cm rand aan elkaar. Zo heb je het begin van een boxkleed. breien: breinaalden, wol... op internet kijk je hoe je steken opzet en je begint aan een warme sjaal tot je de smaak te pakken hebt en ook iets anders durft te maken.
Het is niet zozeer een conclusie... maar met een dergelijke opmerking lok je een reactie uit. Ik zeg niet dat iemand aan het genieten is op kosten van de samenleving, maar je geeft wel een dergelijk advies om dat te doen. Dat is waar ik een reactie op geef. Als zwangere wordt je misschien nu niet aangenomen voor werk. Ik heb heus wel enig realiteitsbesef. Maar je kan ook vast gaan solliciteren dat je een baan hebt voor na je zw verlof. Daar hebben werkgevers meestal ook meer oren naar. Het is dus niet specifiek gericht op jou jvd1, maar wel op het advies dat je geeft.
Hier net zo. In het begin te eerlijk geweest over mijn zwangerschap vrees ik, waardoor ik toen wat banen ben misgelopen. Ik vind het niet makkelijk in deze tijd hoor. Ben nu op callcenterwerk aan het concentreren, als dat niks wordt de komende weken geef ik het op. Dan ondertussen alle babyspul maar lekker klaarmaken!! Ik naai, dingen zoals boxkleed, aankleedkussenhoes, tutlapjes, voedingskussen.... Kost ff wat tijd maar dan heb je ook wat, en vaak veeeeel goedkoper dan in de winkel. (ik krijg overigens geen uitkering oid - helaas moet ik zeggen, zou me heel wat stress hebben bespaard)
Om onduidelijkheden te voorkomen.. Ik ben aan het solliciteren ik verstuur er zeker 5 a 8 per week. Maar het wil niet lukken en.. Ik heb GEEN uitkering..
En ik vind als iemand zo een vraag stelt is het niet aan de ander om zich met zulke dingen bezig te houden ik vroeg een hobby en niet iets over werk zoeken zelf ben ik echt wel bezig. Maar als je de achterliggende redenen niet weet vind in niet dat je je daar mee bezig hoeft te houden. Het is niet aanvallend bedoeld al helemaal niet maar alsnog voor de duidelijk heid ik ontvang geen uitkering . Er .s meer aan de hand maar vind niet dat ik dat hoef te melden tóch daar ging het topic niet over geloof ik? X x
Ik heb helemaal geen geld van overheid dus moet het van mijn vriend ze salaris doen en dat is ook niet leuk dus zit echt niet stil hoor haha maar de dagen die ik dat wel zit kan ik vast wát leuks maken..
Naaien was hier de oplossing, sla je twee vliegen in een klap: en je bent bezig, en je hebt babyspul. Breien is ook leuk trouwens, zelf ben ik er alleen te ongeduldig voor. Of ga de geboortekaartjes met de hand maken straks? Geboortesuikers maken, zoiets?
Goh tijdens het lezen van deze topic klinkt het allemaal toch wel enorm negatief hoor. Waarom oordelen mensen toch zo snel...waarom zijn sommige mensen zo kortzichtig??? Hebben sommige mensen geen inlevingsvermogen of willen ze zich niet inleven in sommige mensen hun situatie? Waarom zo negatief meiden??? Laat iedereen toch in zijn waarde en maak je eigen niet meteen om van alles en nog wat druk en oordeel pas als je het hele verhaal heb gehoord!! Wat betreft een hobby zoeken...ff iets positiefs hahah..die sinterklaas taart zag er wel enorm lekker uit zeg!!!!
Inderdaad erg jammer al die oordelen.. alsof ik zo graag werkloos thuis zit tijdens mn zwangerschap.. is al onzeker genoeg hoor en financieel ook erg zwaar!! Maar goed de tips die genoemd worden zijn veelal handwerk dingetjes en daar ben ik dus echt helemaal niet van... ik zit sinds 1 sep thuis en ben enorm veel boeken aan het lezen maar dat ben ik inmiddels ook wel zat. Dus als iemand nog andere ideeen heeft?!
hmmz zou willen dat ik kon helpen... Ik kom alleen maar uit op koken.. babyspullen maken en winkelen!!!haha
Hahaha nou misschien heb ik wel wat gevonden, het is niet echt een hobby voor thuis alhoewel..als de buren het niet erg vinden hihihi. Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en ga als t goed is weer beginnen om in een band te gaan zingen...oooeeeh spannend!!!