5 dagen kdv?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Mamaloe26, Sep 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoeveel dagen kdv

1. 5 dagen

2. minder dan 5 dagen

3. andere vorm van opvang

4. thuis blijf moeder

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Nav het topic over thuis blijf moeders in deze tijd vroeg ik me af hoeveel moeders nu echt hun kind 5 dagen naar het kdv brengen.
    Ik zag zo vaak de opmerking staan dat dat toch echt te veel is. En voor mijn gevoel gebeurt het ook echt nauwelijks. Maar dat weet ik niet zeker dus vandaar dit polletje.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Yosyp en Jorja gaan nu 1,5 dag naar het kdv en vanaf 1 november nog maar 1 dag. Op zich zou ik ze best 3 dagen willen brengen, zodat ik gewoon overdag kan gaan werken, maar kostentechnisch gezien gaat dat niet. Dus werk ik (vanaf november) op maandagavond, dinsdag overdag, woensdagmiddag en avond en dan op zaterdag en zondag.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik denk dat je beter een poll kunt maken hoeveel dagen kinderen naar een kdv/opvang gaan. (tenminste, dat vind ik veel interessanter). Er zullen héél weinig kinderen 5 dagen gaan. En die vrouwen hebben echt geen tijd om op zp rond te hangen ;)
    Bovendien vind ik het erg leeftijdsafhankelijk. 4 dagen opvang voor een 3,5 jarige of voor een baby van 3 maanden is nogal een verschil.

4. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik heb op 5 dagen gestemd. Vanaf september staat S. 5 dagen ingeroosterd op het KDV. Mijn man werkt fulltime en ik zit nu in mijn derde jaar SPH, waarin ik 4 dagen moet stagelopen en 1 dag naar school.
    Wel is het zo dat ik haar flexibel kan brengen en ophalen. Met mijn stage heb ik verschillende diensten en ook in het weekend. Dat betekent dat ik dan om het weekend werk en ik dus om de week 2 dagen doordeweeks vrij ben en haar lekker thuis hou.
    Wanneer ik een dienst heb in de middag/avond breng ik haar een uur voor ik naar stage moet (meestal 1 uur)
    Ik had het liever anders gezien, maar momenteel gaat dat gewoon niet. Ik heb voor een studie gekozen en we wisten dat het derde jaar pittig zou worden. Maar ik wil ook een toekomst opbouwen voor ons en voor mijn dochtertje.
    Daarnaast heeft ze het ontzettend naar haar zin, maar zodra ik merk dat het haar teveel zou worden zou ik aan de bel trekken en wat regelen op school.
    Het eerste en het tweede jaar van mijn school heb ik zoveel vrije tijd gehad dat ze niet meer als 2 dagen hoefde.
    Het is even bikkelen voor ons allemaal, maar uiteindelijk wel met een HBO diploma als resultaat.

5. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Ik heb anders gestemd, ik ben studente en mijn kids gaan gemiddeld 20 u pw naar een gastouder. Soms is dit verspreid over 5 dagen maar soms ook over 3 dagen, ligt net aan m'n rooster.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
  7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Onze dochter gaat 2,5 dag naar een gastouder.

Verder wil ik alleen even zeggen: Respect voor de studerende mama's hier!! Dat moet regelmatig een zware dobber zijn! Hou goed voor ogen dat je het doet om jezelf en je kindjes een nog betere toekomst te geven.

8. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Onze kindjes gaan 3 dagen per week naar het KDV. Maandag is man thuis, normaal gesproken ik de dinsdag. Nu werk ik dinsdag maar dan past mijn moeder op. Vanaf 1 maart gaat de oudste naar school en dan is nog steeds maandag man thuis en ik ben op woensdag de hele dag en vrijdag de middag thuis zodat ze op die dagen niet naar de BSO hoeft. En de jongste gaat vanaf dan dinsdag, donderdag en vrijdag naar de opvang. Nu is dat nog woensdag, donderdag en vrijdag.

9. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

Jul 27, 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Marc (3jr) gaat 2 dagen naar het KDV, en dat vind ik toch echt wel de max.
    Ons meisje gaat straks ook 2 dagen...

10. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Heb niet gestemd want het is "minder dan 5 dagen" EN "een andere vorm". Hij gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag past mijn moeder bij mij thuis op....

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als je een gescheiden moeder bent dan zul je toch wel 4 of 5 dagen moeten werken om je huis te kunnen betalen. Maar de moeder zal het niet voor haar eigen plezier doen. Ik heb dus een kindje hier 4 dagen per week, de 5de dag past oma op, maar omdat zij nu op vakanties is, heb ik het meisje komende weken dus 5 dagen. Meisje heeft het hier heel erg naar haar zin dus dat is wel fijn. Ze is echt het vriendinnetje van mijn zoontje. Voor mij is het ook wel leuk, omdat je zo een heel andere band op bouwt dan met een kindje dat 1x per week komt.

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik studeer ook fulltime en heb een beetje dezelfde constructie als dniise. Mijn zoontje staat ingeroosterd voor vijf dagen omdat mijn rooster steeds veranderd. Ik kan hem altijd brengen en dat is wel prettig. In de praktijk gaat hij meestal vier dagen, soms drie en soms gewoon vijf dagen.

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

de kleine gaat straks 4 dagen naar oma (mijn moeder)
    1 hele dag en 3 halve dagen.

een kdv voor een baby vind ik niet prettig. dat is gewoon mijn gevoel. misschien omdat je tegenwoordig van die rare dingen hoort.

maar vind het ook niet gek en sommige mensen kunnen ook gewoon niet anders. dat begrijp ik ook wel.

ik heb denk ik de "luxe" dat mijn moeder hier 5 minuten vandaan woont, niet werkt, en er gewoon onwijs veel zin in heeft.

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wij werken beide 4 dagen, 2 dagen kdv en 1 dag past mijn moeder op.

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    Hier hebben we 2 dagen kdv en 1 dag komt oma hier in huis. Dus 2 dagen echt in een andere omgeving, de 3e dag is wel fijn dat oma hier komt zodat als ze nog zou slapen oma haar gewoon uit bed kan halen en eten kan geven ed.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hier gaan de kids 3 dagen :).

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Hier gaan de kids ook 3 dagen en dat is gelijk ook de max.

18. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Haha, daar had ik idd nog niet aangedacht

19. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009