Kinderopvang toeslag

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by mysteriousgirl1, Nov 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    #1 mysteriousgirl1, Nov 11, 2013
    Last edited: Nov 11, 2013
    Hoi hoi,

Ik probeer te berekenen hoeveel kinderopvang toeslag wij zouden krijgen als ons kindje 2 dagen per week naar de opvang zou gaan. Reken op max 10 uur per dag, dus 80 uur per maand.

We hebben allebei een inkomen rond 35000 per jaar, soms meer ivm winstdeling e.d.

Ik heb zojuist berekend dat als ik 1 dag per week minder ga werken, me dit netto bijna 400 euro kost :$

Wat krijgen jullie ongeveer??? En wat betaal je daarom maandelijks voor opvang? En wat denken jullie dat wij vergoed zullen krijgen? Hoeveel procent van het totaal bedrag bijv?

Alvast bedankt :)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn kind gaat gemiddeld per maand 155 uur naar een gastouder, mij kost dat netto ongeveer 150 euro per maand. Mijn inkomen is alleen wel veeeeeel lager (mijn verzamelinkomen ligt rond de 20.000)

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Je kan een proefberekening maken op de site van de belastingdienst. Dan weet je wat je ongeveer kan verwachten wat je terugkrijgt..

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hoe wij het hebben gedaan: Eerst een proefberekening maken met het werkelijke salaris en de uren en uurprijs van de opvang. Dan weet je waar je per maand recht op hebt.

Maar omdat wij perse niet willen terugbetalen doen we het volgende: Wij schatten ons salaris wat hoger in, (dus jij telt de winstdeling mee, waarschijnlijk weet je wel ongeveer wat je kunt verwachten, plus nog wat extra) en het aantal uur wat we afnemen zetten we wat lager. Tot nu toe krijgen we al 6 jaar op een rij geld terug, ipv dat we bij moeten betalen.

En kijk even hoe je opvang rekent. Bij ons kinderdagverblijf tellen ze 11 uur per dag, dus dat moet je dan ook meenemen in je berekening voor het aantal uren.

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    wij hebben een aparte rekening voor de kinderopvang.
    daar komt het geld van de belastingdienst op binnen en daar word de rekening van de kinderopvang van betaald.

wij storten daar maandelijks het bedrag op wat we zelf moeten betalen ik reken dat elke maand uit op de site van de belastingdienst.

zo blijft het geld in elk geval staan dus als we iets te veel hebben gehad dan kunnen we dat zo weer terug storten.

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom, met plussen en minnen, ongeveer op hetzelfde bedrag als jij voor 2 dagen KDV. In 2014 worden de bedragen mogelijk wat gunstiger, omdat de kortingspercentages voor de hogere inkomens verhoogd zullen worden. Ik vind hier een tabel. Kinderopvangtotaal - Bekijk de kinderopvangtoeslagtabel 2014

Met een gezamenlijk inkomen van zeg maar 75.000 krijg je 45% korting. Toch best mooi, ook al voelt het duur. Als je nog veel meer had verdiend was het nog veel duurder geweest immers.

7. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan wel kloppen, wij verdienen rond de 80.000 met z'n tweetjes en betalen netto 390 euro netto.

Share This Page