Goedemiddag UWV, Vanaf eind maart was ik werkloos, 2 weken terug een uitkering aangevraagt. Omdat ik vanaf eind maart flink heb gesolliciteerd, maar ik nergens aan de slag kon omdat ik nu zwanger ben en met 3 maand al weer uit de running ben. Vandaar zo laat! Het is geaccepteert, maar nu heb ik vorige week uitkering op mijn rekening gekregen van maart tot en met juni. En dat het 22 juni weer opgezegt is?? Met daarbij nog een brief ( in een aparte envolop ) dat mijn uitkering goedgekeurt is, dus dat het nu 3 maand om de 4 weken op mijn rekening wordt gestort?? Krijg ik volgende maand ( augustus ) dan nog wel gewoon uitkering? Want ik heb gisteren nog er iets bij gekregen wat niet zoveel voor stelde ( vergeten erbij op te storten denk ik ) Met vriendelijke groet, Ch11
Beste Ch11, Jij hebt een vraag over de duur van je WW-uitkering. Je hebt de WW-uitkering toegekend gekregen voor een bepaalde periode. In de toekenningsbrief staat de ingangsdatum en de einddatum van de periode genoemd. Ik begrijp uit jouw informatie dat de hele toegekende periode met terugwerkende kracht is uitbetaald. Dit houdt in dat de WW-uitkering is toegekend en ook weer wordt beëindigd omdat de einddatum van 22 juni 2011 is bereikt. Jij hebt dus in jouw situatie een toekenningsbrief ontvangen en ook een beëindigingsbrief. Normaal ontvang je die brieven niet op hetzelfde tijdstip. Als de einddatum van de WW-uitkering 22 juni 2011 is, ontvang je in augustus geen betaling meer. Actuele informatie vind je hier: Mijn uitkering stopt Het lagere bedrag dat je als laatste hebt ontvangen is de betaling van het vakantiegeld over die periode. Op je uitkeringsspecificatie staat deze betaling aangegeven met code 13. (vakantiegeld). Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Uwv, Dus dat betekent dat ik nu geen uitkering meer krijg? Terwijl ik daarbij nog wel een brief heb gekregen van dat het met 4 weken weer wordt gestort? Ik vind het allemaal een beetje slordig, ik heb het pas 3 weken geleden aangevraagt, krijg alles in 1 keer. Terwijl mijn partner en ik nu heel krap zitten moest ik het wel aanvragen want solliciteren kwam geen resultaat op. Nu red ik het dus niet augustus en september? Want september mag ik pas zwangerschapsuitkering aanvragen. Een vriendin van mij, heeft precies het zelfde. Geen werk ect. Maar die krijgt wel gewoon uitbetaalt. Nu zit ik maar 1 mnd met geld en de rest dus niet meer? Ik dacht dat de uitkering 3 mnd zou duren. Veel vragen ineens he, Ik ben nu een beetje in war, omdat ik 2 brieven krijg. Met dat het 22 juni zou stoppen omdat ik anders 21 maart had aanvraagt. Maar het wel met 4 weken er weer opgestort wordt. Daarom vroeg ik het dus ook eventjes, want ik moet dan wel even weten als ik wat anders moet gaan regelen voor de kleine straks. Omdat ik nu eerst niks kan namelijk. Met vriendelijke groet, Ch11.
Ps. Wat kan ik nu aanvragen om eerst rond te komen tot dat ik wel weer werk heb. Stel dat dit inderdaad wel alles is wat ik krijg.. Want ik zou het anders echt niet weten.
Beste Ch11, De duur van een WW-uitkering is afhankelijk van de lengte van je arbeidsverleden. Het kan dus zijn dat je vriendin voor een langere periode een uitkering krijgt dan jij. Ben je binnen tien weken na de einddatum van je WW-uitkering uitgerekend? Dan kun je op basis van de WW nog een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) aanvragen. Hiervoor kun je acht weken voordat je bent uitgerekend bellen met UWV Telefoon, 0900 9294. In de beëindigingsbrief, van 22 juni, staat dat je na het einde van de WW misschien recht hebt op een bijstandsuitkering. Deze kun je aanvragen via de website van UWV Werkbedrijf. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare