Wij zeggen eigenlijk steeds kruimel Nu zijn we met ''echte'' namen bezig en we hebben wel een top 1 maar als je die uitspreekt klinkt kruimel vertrouwder haha.
Mijn eerste had als werknaam "henkie" (echt te erg voor woorden haha). Helaas kreeg ik een miskraam. Ik had het voorgevoel dat het een meisje werd. Ik dacht toen nog, het zit je niet mee, je eindigt als meisje die Henkie heet :-S Nu ben ik weer zwanger een heet ie "fritsie', gewoon, omdat we het grappig vinden om zo'n gekke werknaam te hebben. Gelukkig zeggen we ook wel eens "de baby" , dat is minder tenenkrommend haha.
Bij ons is het al echt haar naam... en anders zusje als we op visite zijn ofzo... Onze zoon Joaquin noemt haar ook echt bij haar naam, maar op een wonderbaarlijke manier niet waar andere bij zijn... hij heeft zich nog nooit versproken ofzo. heel knap voor een kind van zes hahaha.. Maar tot de 16 weken hebben wij haar ook muppet genoemd
Waterpok(je) Onze dochter Y. had net waterpokken gekregen toen ik de eerste echo kreeg. Ik kwam thuis en liet de echo zien aan mijn man en toen zei ze lachend: oooh waterpok!!! Dus vanaf nu onze waterpok!
Ons kindje heet gewoon "Willem". Iedereen noemt ons babytje Willem en vragen ook hoe het met Willem gaat. Ook de allerkleinsten. Het zoontje van mijn vriendin vraagt altijd hoe het met Willm is... Hij spreekt nooit het E uit...Zo schattig...hahaha.... Iedereen vraagt nu ook of het een jongetje of een meisje wordt. Dus wij houden het stug bij Willem of Willemijn...hahaha
Vond dit altijd zo'n leuk topic! Nu kan ik zelf de werknaam van onze zoon neerzetten: 'Flippie' of 'Flip'
hehe wij hebben naam ook bekend gemaakt vanaf we het geslacht wisten... waarom zou het inderdaad geheim moeten blijven, vanaf de geboorte weet iedereen het sowieso en wij wouden dat de naam bij iedereen goed doorgedrongen was (Menno is in BE geen veel voorkomende naam, dus tegen dat ik bevallen ben, was iedereen al gewend aan de naam)
Purkje, naar het schattige varkentje van Sesamstraat. Dochter vindt het trouwens maar een stomme naam en ze vindt Sesamstraat ook niet leuk. Maar ach...
Bij de eerste was t pukkie, hij is nu 1 en we zeggen nog vaak "ons pukkie". Nu weer pril zwanger, niet echt n werktitel al zeggen we vaak "de nieuwe" "Als straks de nieuwe er is dan..."
Het was Très maar is Thomas geworden Dit is de naam die zoon bedacht heeft voor de baby (en die het dus niet wordt... zoon en dochter weten dit ook!)
Wij noemen dan onze ongeboren kindje..... PLUIS! Toen mijn partner zelf geboren werd, scheen hij zelf behoorlijk pluishaar te hebben......... De zusters en ouders vonden het dus enorm leuk om hem pluis/pluisje te noemen. Natuurlijk vond hij dat toen hij ouder werd wat minder leuk.... Voor mij dus een reden om er eens lekker mee te zieken Toen schoonmams mij de babyfoto's liet zien... was ik er volkomen mee eens!! Idd pluisje!! AHHHHH te Cute!!
De werknaam is monster of vlinder (lekker tegenstrijdig). Als we samen zijn gebruiken we ook haar echte naam maar niet te vaak omdat ik bang ben dat ik me verspreek. Naam weet niemand nog bij ons omdat ik bang ben dat ik door negatieve reacties ga twijfelen terwijl we er zo lang over hebben gedaan om tot deze naam te komen. Vlinder zijn we op gekomen omdat iedereen zo zeurt om welke naam dat we hebben gezegd vlinder. .