Ons kindje heet HUPS Omdat het bij de eerste echo zo aan het hupsen was. Haha. A.s. maandag weten we of Hups een jongetje of een meisje is
Tijdens onze vorige zwangerschap noemde wij onze dochter Flipper toen we nog niet wisten dat het een meisje zou worden. Vooral omdat ze aan het begin nog een beetje op een dolfijntje lijken.
Ijzervretertje, omdat de dokter zei toen ik pas zwanger was, dat ik moest letten op ijzertekort door de zw.schap.
Mijn man heet Pieter en toen ik zwanger was, was de hele tijd die Pindakaas reclame met kleine Pietertje van den Hoogeband op tv. Uit gekheid zei een van mij collega's op een gegeven moment; de baby in je buik is gewoon 'Pietertje', afgeleid van én mijn man én die reclame. Iedereen had het uiteindelijk over kleine Pietertje, zo grappig. Ik dacht ook dat het moeilijk zou zijn om aan z'n echte naam te wennen als hij er eenmaal was, maar dat was echt niet zo!
De eerste hette spruit. Deze noemden we eerst smurf of frummel, sinds we weten dat het een jongetje is, noem ik hem meestal manneke plof. Ik moet zeggen dat ik onze oudste ook vaak manneke plof noem, dus dat levert weleens verwarring op. Nu we echt een naam hebben noemen we hem soms bij de naam, maar mijn man begint erg veel moeite te hebben om zich niet te verspreken.
Ik ben zwanger na meerdere icsi behandelingen. Ik ben zwanger geraakt van een cryo. (cryo: een bevruchte eicel cq embryo, die "over" was vanuit een verse icsi poging en vervolgens is ingevroren in de vriezer en na een X tijd weer werd ontdooid en teruggeplaatst). Hierdoor is ons werknaampje: ijsbeertje.