werkneemster moet bevallingsverlof kunnen uitsmeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door afrola, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier ook zo!

2 weken extra voor de bevalling opgenomen, en 4 extra dr na, en NOG vond ik t erg kort, en snel gegaan.
    Toen ik eenmaal aan t werk was vond ik t niet erg, en was t gewoon goed zo......

2. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

Persoonlijk vond ik de overgang van niet werken, naar 4 dagen werken heel heftig. Liever was ik dan iets eerder begonnen dan na 10 weken, maar dan wat minder uren in de eerste 2 weken.

Ik vond 10 weken trouwens ruim voldoende na de bevalling, niet bij zorgenkindjes natuurlijk. De eerste dag gaan werken was zwaar, maar dat zou het hoe dan ook geweest zijn, na 10 weken, na 6 maanden, na een jaar. Voor mij mag dit voorstel er dus door!

3. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het maar een raar voorstel. Zal er ook vast wel niet doorkomen denk ik.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben ook wel voor zoiets, maar dan in een iets andere vorm. Wat ik zou willen is idd gewoon die 16 weken verlof en daarnà de keus hebben. Of langzaam beginnen (bijvoorbeeld een bepaalde periode de helft van je uren en dan helemaal) of gewoon alles achter elkaar opnemen zodat je na 10/12 weken nog helemaal niet hoeft te gaan werken.

En als ik dan toch bezig ben: Ik zou dan ook willen dat ik het deel dat ik na mijn 16 weken opneem kan verdelen met de papa... :D

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg slecht idee. Hoe ik het lees wordt het geen verplichting maar dan nog...... Sommige vrouwen komen zo wel in de 'verleiding'(of kunnen onder druk gezet worden) om weer eerder te beginnen. En ik denk dat dat voor niemand gezond is. Die minimale tien weken heb je gewoon echt nodig anders kom je jezelf later tegen.

En als je een 'slow start' wil maken dan kan dat allang door ouderschapsverlof op te nemen zoveel uren als je wil.

Ik vind het verlof juist veel te kort in Nederland als je het vergelijkt met andere landen. Zeker als ze willen dat vrouwen borstvoeding geven. Want dat blijft een gedoe om te combineren met werk.

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom heb je dan geen ouderschapsverlof opgenomen voor bijv 2 dagen en daarna 1 dag in de week?

7. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

Ouderschapsverlof was helaas geen optie: als uitzendkracht ga je bij zwangerschapsverlof uit dienst. Ouderschapsverlof heb je alleen recht op als je een jaar bij dezelfde werkgever werkt.

Neemt niet weg dat in het begin wat minder uren maken wellicht in overleg wel gekund had, nooit over nagedacht. Pas nu ik dit voorstel lees, bedenk ik me dat meteen weer vol aan de bak niet perse noodzakelijk is.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ken wel wat vrouwen die eerder zijn begonnen met werken, geen idee hoe die het met hun verlof hebben gedaan, misschien mochten ze die dagen later wel opnemen. Ik vind het op zich wel een goed idee. Maar ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die eerder willen beginnen.

Deel Deze Pagina