Bijna uitgerekend en vriend nog steeds ver van huis...!!!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kanellie, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Aan alle mede chauffeurs vrouwen ...

Ben op dit moment precies 38 weken zwanger en mijn vriend is internationaal vrachtwagen chaffeur. Nu zit ik met een probleem want ondanks dat mijn vriend toendertijd beweert heeft 4 weken voor de uitgerekende datum dichter bij huis te gaan werken beweert hij nu dat dit niet mogelijk is omdat er gewoon geen werk is in de buurt :( Hij is nog steeds de hele week (soms langer) van huis en op dit moment is hij zelfs in Denemarken terwijl ik echt toch elk moment zou kunnen gaan bevallen!!! Ik heb hem gevraagd of zijn baas dit wel kan/mag verwachten van hem maar dit weet hij niet dus ik heb gezegd dat hij dit op moet zoeken in zijn CAO omdat ik meer duidelijkheid wil...!!! Die heeft hij niet thuis liggen en kan hier zelf niks over vinden via google. Ik vind het erg vervelend want alles word nu zwaarder voor mij en kan best wel wat hulp en steun van hem gebruiken nu, had het ook prettig gevonden om de laatste weekjes ons samen voor te bereiden op de komst van ons eerste kindje mja dat zit er volgens hem niet in.?!?!?! Maak me erg druk of hij de bevalling nu wel op tijd zal halen mocht deze zich gaan aandienen. Weet iemand wat er hierover in de CAO van chauffeurs staat en wie kan mij dus hiermee helpen want ik vind het allemaal maar raar!!!

Hoop dat het een beetje duidelijk is...

Groetjes een ongeruste bijna mama...!!!

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Jeetje wat een vervelende situatie :( Ik ga voor je duimen dat je vriend iets kan regelen op zijn werk. Ik heb verder geen ervaring hiermee, dus zou niet weten wat er mogelijk is.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi hoi

in de cao staat er niets over in. je moet geluk hebben met je baas. hier hebben we het zo kunnen regelen met de planning dat mijn vriend niet langer dan 1,5 uur van huis af was.
    ik weet niet waar of wat hij rijd. maar in de meeste gevallen kunnen ze eventueel ook gaan pendelen van en naar laad en los klanten.of pendelen tussen het overzetten.ja het is wel kut werk maar het is maar voor 2 weken.

overigen toen ik mezelf deed aandienen zat mijn vader in zwitserland met de vrachtwagen. hij was optijd terug.
    een gemiddelde bevalling duurd een 8 tot 10 uur.

4. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    @ blusvrouw:

Oh daar heb ik dan ook al weinig aan dat hier niks over in staat, balen dat het dus van de baas afhangt. Zal het pendelen eens voorstellen maar weet niet of dit een optie is omdat het maar een klein bedrijf is waar hij werkt en er nu net een heleboel met vakantie zijn :$ zul je altijd zien!!! Als dit een optie was geweest had mijn vriend er denk ik ook zelf wel mee gekomen mja :( Mijn vriend zit nu standaard zo'n 5 a 6 uur van huis af... mag blij zijn als hij niet in noorwegen zit waar hij dus eerst nog een boot moet pakken (die maar 2x p.d. gaat 10.00 - 22.00 uur) en dan vervolgens nog naar huis moet rijden! Heb me al voorgenomen dat zo gauw ik merk dat de bevalling gaat beginnen ik hem maar op bel zodat hij meer kans heeft om op tijd thuis te zijn. Hoop maar dat die van ons zo'n 8 - 10 uur gaat duren want dan kan hij nog optijd zijn... hoor namelijk ook vaak zat dat het erg snel gaat ook al is het de eerste!!!

Liefs Nelleke

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

waar/wat rijd jou vriend als ik zo vrij mag zijn ?(mag ook per pb)

6. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Hij werkt in Arnhem bij Hyka en rijd groente en fruit...!!!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

vriend hier zegt gelijk die hebben echt alleen maar verweg.
    hij zei gelijk o die knallen heel europa door.
    mischien dat hij wel met zijn baas kan kortsluiten dat hij geen boten hoeft te doen en dat zuidduitsland/noordfrankrijk de max is

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Haha daar was ik al bang voor nja heb zojuist begrepen dat hij dit weekend NIET thuis komt, althans niet voor zondag avond dus wanneer hij dat wel is zal ik het er wel met hem over hebben, via de tel. is ook weer zo'n gedoe!!! Wat ik dan niet snap is als hij dit "fatsoenlijk" had besproken met zijn baas dan had hij dit toch ook eerder kunnen weten? Was ik niet blij geweest met een dooie mus en had ik niet ged8 dat hij 4 weken voor de tijd meer thuis zou zijn, zoals hij mij beloofd heeft mja :(

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie...!!!

Groetjes mij

9. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey Kanellie,

wat een vervelende situatie!!
    toen ik 40 weken zwanger was stuurde ze mijn vriend ook echt ver weggie stan in!! we hebben toen de grootste ruzie gehad en heb gezegd dat ik dat absoluut niet wilde..
    want een andere collega van hem zijn vrouw was even ver als mij en die reed al 2 weken ritjes rond de kerk!

hij heeft het tegen zijn baas gezegd en hoefde idd ritjes rond de kerk, ( is zelf al 2x met de trekken bij ons voor de deur pauze komen houden hahah wat keken mensen gek )

en gek genoeg, was hij toen de bevalling begon in ons dorp aant lossen en heeft alles afgekoppeld en is solo naar de zaak gegaan en was oppe tijd thuis.

mijn bevalling duurde dan ook 18 uur ..

wat je idd zou kunnen doen als hij weer thuis is, met hem en de baas aflaten spreken dat hij niet met de boot weg gaat. en dan max 5 uur van huis is! ..
    hopelijk komen jullie eruit

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn vader had hetzelfde probleem bij mijn zusje en die besloot om vanaf 38 weken zwangerschap thuis te blijven totdat mijn zusje zich zou aandienen. Uiteindelijk is ze geboren met 37 weken zwangerschap en heeft hij het alsnog gemist ;)

Heeft hij geen collega's met kinderen? Hoe hebben die dat gedaan? Kan hij geen vrachtwagens schoonmaken oid? ;) Ik heb er geen verstand van, maar is er ECHT niets, hoe kut ook, wat hij zou kunnen doen totdat je bent bevallen?

11. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ja daar heb ik hem ook al naar gevraagd maar hij zegt van niet dus daar moet ik dan maar vanuit gaan, zal het vandaag nog eens met hem oppakken want ik vind het allemaal maar erg onduidelijk... nja ik hoop ook maar dat we eruit gaan komen en dat ie in ieder geval OP TIJD terug is voor de bevalling, toch de eerste en ik zou het ECHT heel erg vinden als hij dat mist!!!

Groetjes Nelleke

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    jeetje dit is echt niet leuk voor je. Ook al gaat hij gelijk richting jou zodra de bevalling begint, ik neem aan dat je tijdens de ontsluitingsweeen hem ook gewoon nodig hebt (dat vond ik namelijk het pijnlijkst aan de bevalling)
    Ik hoop dat je het hem (en zijn baas) duidelijk kan maken dat je dan zijn steun heel hard nodig hebt. heel veel succes

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Jeetje, wat een rotsituatie zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je hier heel erg mee zit. Maar je bent dus bijna je hele zwangerschap grotendeels alleen geweest? Jammer zeg.

Mijn partner is geen chauffeur, maar ik wilde toch even reageren. Heel veel succes en hopelijk geeft het je niet al te veel stress!

14. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Nou dat ik veel alleen zou zijn wist ik van te voren, ben er ook aan gewend omdat dit voorheen ook altijd al zo was maar ik baal er gewoon van dat hij mij min of meer beloftes heeft gedaan die hij nu niet na kan komen... Vind ik gewoon erg jammer :) !!! Wat voor mij nu het belangrijkste is is dat hij op tijd de bevalling haalt mja ook daar heb ik geen zekerheid van (heeft niemand) maar aangezien mijn vriend ook nog eens 5 a 6 uur van huis is word het allemaal wat moeilijker!!!

Groetjes Nelleke

15. appelthee

hey meid, kan me goed voorstellen dat je baalt .. en je hormonen zllen volop al werken hihi..

heb je het er nog met hem over gehad? ..
    dat hij bijv niet oppe boot hoeft!
    en dat hij het nog eens met zijn baas bespreekt!!

16. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Nou hij zegt dat hij niet meer op de boot hoeft dus daar moet ik dan maar vanuit gaan, weet niet of het nut heeft het nog eens met z'n baas te bespreken???!!! Hij is goddorie ook iedere keer maar zo kort thuis en dan wil ik ook niet steeds lopen mopperen en het nog een beetje gezellig hebben samen maar vind het erg vervelend allemaal hoor!!! Weet ook niet zo goed hoe ik erover moet beginnen zonder meteen als een "zeikerd" over te komen :( nja moeilijk allemaal!!!

Liefs Nelleke

17. appelthee

je bent echt geen zeikerd hallo, jullie krijgen een kindje,,
    anders zeg je he schat nog ff voor de duidelijkheid ..... en dan begin je erover. ik weet hoe je je voelt, toen ik 40 weken was werd hij ook nog naar verweggie stan gestuurd dat was eens maar nooit meer!!
    moet wel eerlijk zeggen mijn vriend heeft meer dan 80 collegas

18. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ja dat kan ook eigenlijk niet heh... vraag me soms wel eens af of mijn vriend wel doorheeft wat er dadelijk allemaal gaat gebeuren hehe we zullen het gaan zien!!!

19. appelthee

misschien ziet hij het wel aan jou, maar beseft hij het niet echt!
    en moet je hem maar echt eens lief duidelijk maken.
    vooral omdat hij zoveel weg is!!!

20. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik ga mijn stinkende best doen... :D

Deel Deze Pagina