Werkopdracht/Vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Silverwings, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Vraagje..

Ik werk in de Gehandicaptenzorg en momenteel hebben wij veel ziekte.. Nu hebben we in een vergadering om tafel gezeten met de diensten en heb ik zelf 3 extra diensten aangenomen.. Ik had het die week niet druk en die diensten moeten toch opgelost worden.. Toch kregen wij de lijst niet rond ook niet met de flexers die we hebben en kreeg ik telefoon van mijn leidinggevende en meteen wordt er geroepen; of je zegt ja of ik geef je een werkopdracht! Uhh, ja dan valt er verder weinig te zeggen! Inmiddels zijn we een aantal weken verder en heb ik al al een stuk of 4 a 5 werkopdrachten gehad..

Mijn vraag; mag zij onbeperkt met van die werkopdrachten rond strooien, of zit hier een max. aan:(? Ik kan hierover niks in de CAO vinden.. Misschien heeft iemand van jullie er toevallig ervaring mee.. :(

Ik baal natuurlijk het meest van de manier waarop ze dit aanpakt.. Ben hartstikke flexibel en nooit te beroerd om extra uren te draaien.. Heb ik ook aangegeven, maar daar doet ze verder niks mee! Op een gegeven moment zou je je telefoon niet meer opnemen ;)

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wat bedoel je precies met werkopdrachten?

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Werkopdrachten zijn toch dat je werkgever je verplicht te gaan werken door onvoorziene omstandigheden etc ?
    Ik weet eigenlijk niet hoe dat precies zit.. Ben je niet lid van de vakbond?

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Bij mijn vorige werk werd het ook ( wel eens ) gedaan. maar heel zeldzaam en volgens mij krijg je dan ook extra uitbetaald ?

Kijk even in je CAO daar moet het volgens mij instaan wat de max is. Ik denk niet dat dit onbeperkt kan. Bij ons werd er heel spaarzaam mee omgegaan. Ik kan me van de 15 jaar dat ik er werkte zo 2 a 3 x herinneren dat iemand in ons team een werkopdracht kreeg.

5. bijo

bijo Lid

6 feb 2014
    28
    0
    1
    Of er een maximum aan zit weet ik niet. Maar hier worden ze wel extra betaald.
    Vraag altijd om een schriftelijke (email) bevestiging van de werkopdracht.
    Ze gaan hier zeker wel spaarzaam om met de werkopdrachten en ook dat niet steeds dezelfde hem krijg.
    In de 12 jaar zorg heb ik er nog nooit een gehad.
    En in mijn team misschien 3 keer in die 12 jaar

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Owww sorry.. Een werkopdracht is dat je moet werken anders wordt het gezien als werkweigering! Hmm extra uitbetaald? Nooit iets van gezien! In de Cao kan ik dus niks vinden! Ik zal de vakbond eens vragen..

7. kili

kili Niet meer actief

Ik heb er ook 1 gehad. Bij ons komt het niet vaak voor.
    Bij mijn instelling, 1 keer weigeren is aantekening dossier, 2 keer weigeren kan ontslag zijn....
    Maar bij jou vind ik het echt supervaak.

En ja, soms neem ik niet op met de telefoon als het mijn werk is. Heel veel mensen willen werken in de zorg, maar er wordt steeds weer bezuinigd.
    Maar met je leidinggevende gaan bespreken en je collega's vragen wat hun vinden. En evt hogerop gaan dan. Dit is geen normale werksituatie. Ben nu wel benieuwd welke regio je werk. ( ik Veluwe)

8. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Een werkopdracht kan je krijgen, je hoeft hem niet uitbetaald te krijgen want het kan ook zo zijn dat je er een vrije dag voor terug krijgt verder op in je rooster.
    In je cao staat hoeveel uur je mag werken in de week. Je mag met je werkopdrachten hier niet bovenuit komen. Helaas is het inderdaad zo dat je werkopdrachten niet kunt weigeren en dat er ook geen max aan zit.

Ik hoop voor jou op betere tijden.

Die verschrikkelijke bezuinigingen, dat was de reden dat ik uit de verstandelijk gehandicapten zorg ben gegaan 7 jaar geleden.
    Ik ben wel een beetje nieuwsgierig waar je werkt...

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik in regio Friesland! En bedankt dames..

Deel Deze Pagina