Werkplek en zwangerschap eigenlijk heel gevaarlijk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door fleerpje, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nog niet zwanger ofzo, tenminste dat weet ik pas over 3 dgen... Maar ik werk op een geitenboerderij met verstandelijk gehandicapten... Heel leuk, maar ik werk als veeboer zeg maar, dus direct contact met geiten, melk, poep, nja noem maar op :( ;)

Bij ons koppel (|300) komt er wel eens listeriose voor, dit is natuurlijk bloedlink mocht ik eens zwanger worden, dit houd dus in dat ik eigenlijk meteen niet meer kan melken, maar eigenlijk wil ik helemaal de stal niet meer in. Ik heb gruwelverhalen van de GD voor dieren gehoord, en ben daar dus echt heel huiverig voor.

Ik denk dat zodra ik weet dat het zover is, dat ik maar meteen moet vertellen dat ik zwanger ben, is niet leuk, maar toch wel noodzakelijk?

Zal moeilijk worden sinds er niet alteveel geitenboerderijen zijn, maar heeft iemand hier ervaring mee? of in directe omgeving? Hoe geitenboerinnen dit aanpakken?

2. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Maar als je je houdt aan een goede hygiene, kan er toch niets misgaan. Goed je handen wassen na het melken. Zorgen dat je geen rauw melk drinkt en ook je rauwe groenten wassen.

3. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

I.d goede hygienne, zorg dat je altijd zo'n flesje met wasgel die je zonder water kunt gebruiken en goed je handen wassen met desinfectie zoals dettol.

Anders kun je net zo goed 9 maanden in je bed gaan liggen ( sorry)

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

idd goeie hygiene is belangrijk. Ik heb ook op zo'n boerderij gelopen, moesten 1 dag in de week met een client mee als begeleider. Overal hing daar desinfectiemiddel enz dus dat zal bij jou niet anders zijn.

Anders gewoon ff met je leidinggevende over hebben. Die zal daar vast wel een idee over hebben of mss is er wel een protocol voor!

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
  6. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    De meneer van de gezondheidsdienst heeft een verhaal verteld van een mevrouw wiens man geitenboer was, het bedrijf was 5 km van hun huis. Zij waste altijd zijn werkkleding, en is hierdoor haar kindje verloren, de precieze naam van de ziekte weet ik niet meer, maar hij raadde me aan echt heeeeel voorzichtig te zijn, ons beleid is hier dat zwangeren niet in de stal mogen komen, hoor ik net.

handig

Deel Deze Pagina