Dag dames, Pfff het blijft moeilijk keuzes maken. Volgende week heeft mijn bank een aanbieding: 3,3% hypotheekrente 11 jaar vast. Klinkt goed, toch? Alleen we hebben onze vaste renteperiode tot volgend jaar lopen. Wijzigen kost ons dan 700 maar is wel aftrekbaar... Wat is wijsheid? Wat wordt er verwacht dat de hypotheekrente binnen nu en een jaar gaat doen? Ishet die 350 (netto) waard???
Nu hebben we 2,7 maar dat loopt dus volgend jaar af... Weet geeoon niet wat ik van volgend jaar kan verwachten qua hypotheekrente..
Stond pas op nu.nl dat het voor 20 jaar vast al rond de drie procent zit. Misschien dan (als je het toch overweegt) gelijk verder kijken wat voor rente je ergens anders kan krijgen tegen hoeveel jaar vast. Die boete heb je dan toch. 2,7 is wel laag maar als het volgend jaar afloopt... Snap je dilemma.
Maar ik ga sowieso niet van hypotheek overstappen ! Ben enorm tevreden. De boete is puur kosten om de rente vast te zetten tijdens een rentevaste periode.
Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje! Alleen loopt onze periode over (bijna) 2 jr af. Huidige rente is 4,9% en nu bij huidige hypotheekverstrekker 3,3% voor 10 jr.
Hier loopt de rentevaste periode over 1.5 jaar af. Wij duimen nu maar gewoon dat ie dan nog zo laag staat. Al twee keer veel geluk gehad. 1e keer twee jaar vast voor 2,9 en de 2e keer drie jaar vast voor maar 2,8 procent rente. Het blijft koffiedik kijken denk ik.