werkstatus

Discussion in 'De lounge' started by Loes1980, Jun 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat is jou werkstatus?

1. Ben thuisblijf moeder/vader

2. Werk met vast contract

3. Werk met tijdelijk contract

4. Ben pas of wordt dit jaar werkloos en kom in de ww

5. Ben pas of wordt dit jaar werkloos maar heb snel wat anders

6. anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Nu lees ik veel (op deze form) over mensen die hun baan verloren hebben.
    Ook op het journaal zie ik dat het werkeloosheid hoog is en dat men vaak langer dan 1 jaar werkloos zijn.
    Ik ben ook dit jaar mijn baan verloren, maar mag in mijn handjes klappen....... na 1 sollicitatie ben ik aangenomen als klantadviseur bij het uwv :D a.s maandag ga ik beginnen.
    Maar ik wil een pool neerzetten waarbij mensen kunnen vertellen over hun werkstatus (dus ff w8en, de pool komt eraan;))
    En evt met toelichting in de reacties

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,034
    1,856
    113
    Provincie Groningen
    Ik werk partime met een vast contract.
    Na eerst een jaarcontract heb ik daarna meteen een vast contract gekregen, ben ik erg blij mee.

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Nou, de pool staat.
    Mijn stem: ik ben dit jaar werkloos geworden, maar heb nog voordat ik de ww in moest gelijk een andere baan gevonden.
    Ben wel heel blij.
    Maar soms vraag ik me af........ is het nou echt zo moeilijk om werk te vinden? In mijn geval moet ik wel blijven werken, dus ik dacht, als het echt moet, ga ik desnoods iets in de schoonmaak doen, of voor mijn part aan een bandje in productie ofzo, en terwijl ik bezig bent dan zoek ik verder totdat ik wat beters heb gevonden. Werk is er wel hier altijd wel (in zeeland dan)
    Kijk, ik snap dat sommige het vanwege gezondheidsproblemen niet alles kunnen, maar de werkeloosheid in NL is zo groot en niet iedereen heeft gezondheidsproblemen........
    Ligt het er dan aan waar je woont in NL of zijn mensen wat kieskeuriger ofzo?
    Ik vraag me echt oprecht af waar het aan ligt.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb werk met een vast contract (voor wat dat waard is in deze tijd).
    Ik werk in het basisonderwijs, onze school krimpt wel in op het moment, maar ik denk dat ik mijn baan wel behoud. Ik maak me in ieder geval geen zorgen.

Mijn man daarentegen heeft een brief gekregen van zijn werk..... moet a.s. week op kantoor komen samen met alle andere leidinggevenden... er is een reorganisatie op komst... dus ik vrees met grote vreze :(

Maar goed, we wachten het rustig af.
    Mijn man heeft nu een goede baan, maar voelt zich nergens te goed voor, dus mocht hij zijn baan verliezen ben ik er van overtuigd dat hij zo weer ander werk heeft.

Wat heerlijk dat jij weer zo snel werk hebt gevonden trouwens! Super, en dat in deze tijd.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik werk ook parttime met een vast contract.

Mijn vriend werkt fulltime met een vast contract.

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik werk met een tijdelijk contract (dat ook ingevuldt).

Maar: ik zit nu in mijn 3e en laatste contract. Dit verloopt in februari. Het bedrijf moet bezuinigen. Oftewel: zeer grote kans dat mijn contract niet omgezet gaat worden naar vast.
    Erg onzeker dus allemaal. Ik hoor het als het goed is voor mijn verlof.

7. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik werk 11 jaar met een vast contract, maar we hebben afgelopen feb een afspiegeling gehad, rond de 25 mensen moesten weg en vlg jaar verwachten ze er weer eentje en denk dat ik daar dan ook bij zit. Een vast contract zegt tegenwoordig echt niets meer...

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Jaarcontract van het uitzendbureau in fase B, parttime.

Ts: ben een collega van je, elders in het land :)

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Ja, vast contract zegt in deze tijd idd eigenlijk niets.
    Ik had ook een vast contract, maar mijn werkgever wou van me af. Ik werkte als beveiliger, dus hij stuurde me dan naar een post die te ver rijden voor me was (ivm 2 kinderen kan ik niet ruim 100 km enkele reis rijden en opvang regelen) of ik kon mijn ontslag aannemen.
    Als men echt wil, komen ze toch van je af, ondanks je vast contract.
    Maar ik klaag niet.
    Ik was toen ook ervan overtuigd dat er dan iets beter voor me op mijn pad lag, en dat bleek ook zo te zijn :D
    Dus niet boos (al was het niet leuk) maar dankbaar voor de uitkomst;)

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik ben een bewuste thuisblijfmama, ben zelf gestopt met mijn eigen zaak werkzaamheden e.d.

11. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Ik ben ruim een jaar geleden mijn baan verloren.. Na een paar maanden voor mezelf begonnen, met hulp van het uwv. De hulp was tot eind vorig jaar dus vanaf begin dit jaar doe ik het zelf... Het ik niet makkelijk, moeilijke tijd! Ben ondertussen ook aant kijken voor een baan erbij voor een aantal uur.

Mag niet klagen, we hebben het goed. Doe mijn best niet teveel uit tegeven en ons menu aan aanbiedingen aan te passen en zo redden we het nog steeds iedere maand weer zonder onze buffer aan te hoeven breken!

*ben best trots op mezelf:)*

12. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik ook een vast contract. Gelukkig gaat het ondanks de crisis hier goed. Mensen gaan overduidelijk wel op vakantie.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb anders gestemd.

Ik ben vorig jaar april mijn baan verloren toen ik zwanger was 20 weken. Heb toen 2 mnd in de ww gezeten en een tijdelijke baan via het uitzendbureau gehad. Toen ben ik in de ziekte wet terecht gekomen en uit eindelijk zwangerschapsverlof gehad. En nu sinds oktober vorig jaar weer in de ziekte wet terecht gekomen.

Helaas neemt het uwv mijn klachten niet al te serieus en willen ze me over 2 mnd aan het werk zetten.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik zit nu een jaar in de ziektewet.

ik kwam in de ziektewet door overbelasting (werksfeer is verschrikkelijk) de miskraam vorig jaar was de druppel die de emmer deed overlopen

tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog een hernia. en door 1 of andere vage reden werkt de linkerkant van lichaam niet mee zenuwproblemen, verlammingsverschijnselen in been en krachtsverlies in armen pijnlijke huid etc etc.. ze zijn nu al 9 maanden bezig om te ontdekken wat ik precies heb.

baas heeft al aangegeven niet meer met mijn verder te willen omdat ik ''altijd ziek'' ben volgens hem (wat niet waar is ben alleen vervroegt met verlof gegaan omdat ik kans had op vroegeboorte) en dit nu dan..

eigenlijk is voor hun dit gewoon een uitgelezen kans om van me af te komen want ze zeggen gewoon geen werk meer voor mij te hebben ja alleen zwaar werk en dat kan ik niet aan.

dus wanneer ik beter ben (wat volgens de dokter nog wel even kan duren) en ik weer aan het werk kan wordt ik onslagen met een oprotpremie en ga ik de ww in..

nu is het afwachten want als ik voor volgend jaar augustus niet beter ben ga ik de wia in..

15. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    ik werk partime met vast contract, man vastcontract fulltime

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Op t moment tijdelijk contract, maar 3 weken na mijn verlof word t een vast contract, alleen minder uren.
    Dan ga ik van 20 naar 12. :cool:
    Beter iets dan niets!

Mijn man is 5 jaar geleden ontslagen na een vast contract, en hobbelt vanaf die tijd op en neer tussen banen.
    MAAR............
    Hij heeft nog niet 1 dag werkeloos thuis gezeten!
    Altijd werk gehad waar hij ook voor geleerd en de diploma's voor heeft!
    Dus elke keer 3x een half jaar contract, en dan geen vaste aanstelling.
    Op naar de volgende baan.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ook bij mij werd me contract niet verlengd ivm met de crisis bla bla bla werkte er al 4 jaar.. Ik kreeg het 2 dagen voordat ik met verlof ging te horen. Na een moeilijke tijd en kraamtijd zit ik nu in de zw. Ik moet over 2 maanden weer naar het uwv en dan kijken ze verder. Het gaat wel wat beter maar werken op dit moment gaan echt niet. Vooral het werk wat ik deed niet. We zullen zien ander moet ik de ww in. Maar we zitten er ook aan te denken dat ik thuismama blijf maar dat vinden we ook risicovol in deze tijd. Mijn baan weg gaat nog maar mijn vriend zijn baan dan hebben we wel een probleem en als ik dan ook niks heb word het wel zuur.

Ja ik weet niet of er veel werk is ik zie veel leuke dingen maar je zit natuurlijk nu wel met kindjes en na 3 maanden vervalt je KOT dus extra probleem erbij enz..

18. Trees

Trees Niet meer actief

Vorig jaar begonnen met een nieuwe baan en een jaarcontract gekregen. Dit contract loopt tijdens mijn verlof af en ik heb de toezegging gekregen dat deze verlengd wordt met of een vast contract of een 2-jaarscontract. Als het goed is ga ik over twee weken tekenen. Zo niet is er gelukkig geen man overboord. Ik heb onlangs een aanbieding gekregen voor een andere baan en dit aanbod hou ik mooi nog even achter de hand onder het mom 'ik wil er even over nadenken'.

19. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik ben thuisblijfmoeder geworden nadat ik mijn baan verloren ben.
    Nu achteraf gezien met zo snel een tweede op komst ben ik blij thuis te zitten:)

20. Within

Within Niet meer actief

Vorig jaar Maart ben ik in deeltijd ZW gekomen na diagnose fibromyalgie. In Mei is dat volledige ziektewet geworden, en in Juli werd daardoor mijn contract niet verlengd. UWV keurde me goed, In de WW gekomen, die liep af en nu zit ik weer in de ZW vanwege deeltijdbehandeling bij psychiatrie 3 dagen in de week.

In de tussentijd altijd blijven solliciteren, maar geen succes. Heb alle mails bewaard, ik zit inmiddels aan bijna 140 sollicitaties in 1,5 jaar.

Share This Page