werkstatus

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is jou werkstatus?

1. Ben thuisblijf moeder/vader

2. Werk met vast contract

3. Werk met tijdelijk contract

4. Ben pas of wordt dit jaar werkloos en kom in de ww

5. Ben pas of wordt dit jaar werkloos maar heb snel wat anders

6. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik werk parttime met een vast contract (voor wat die waard is, er moet onwijs gereorganiseerd worden en ik behoor tot een risicogroep).

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een vast contract sinds 2001. Wel in een sector waar veel ontslagen vallen, maar ik maak me vooralsnog geen zorgen. Van al mijn collega's zit ik er zo'n beetje het langst.

Mijn man heeft twee banen, en twee vaste contracten. Helaas ook beide in kwetsbare sectoren, net als ik. Voorlopig zit hij nog goed en hoeft hij nog niks te vrezen.

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.663
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    volgende maand klaar met opleiding voor doktersassistent,moet nog wel stage lopen maar banen liggen voor het oprapen dus maak me niet druk.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ik ben thuisblijfmoeder en ik blijf dit doen tot de jongste 5 a 6 jaar is.

Ik start wel een kleine onderneming binnenkort. Maar dat wordt waarschijnlijk non-profit

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben in november moeten stoppen ivm reorganisatie. Een baan gevonden. Die beviel me niet dus ben verder gaan solliciteren, direct aangenomen en daar werk ik nu een half jaar.
    En nu doe ik er ook nog thuis werk bij. Dus in een krap jaar mn 3e baan
    Bij mn huidige baan heb ik een jaarcontract.

Mijn vriend is net een maand geleden zijn eigen bedrijf begonnen en dat gaat al redelijk goed!

6. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Wat doe je voor thuiswerk erbij dan? Bevalt dat?

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben bewust een thuisblijf mama!

Mijn man werkt fulltime met een vast contract. 1,5 jaar geleden is er daar een bedrijfssplitsing geweest en manlief was de enigste die een keuze had bij welk bedrijf hij wilde blijven. Hierdoor konden wij de beslissing nemen dat ik thuis zou blijven bij ons moppie.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben 2 eigen bedrijven (1 grote en 1 voor erbij) en het gaat met allebei lekker :)

9. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb nu m'n 3e jaarcontract die volgende maand afloopt. Heb goede hoop dat ik nu een vast contract krijg. Ben met een opleidingstraject gestart en al m'n collega's die daar ook mee zijn begonnen en al aan een vast contract toe waren hebben die gekregen. Ik wacht het wel af en anders ben ik niet bang om lang zonder werk te zitten. Voor het werk dat ik doe zoeken ze vaak mensen. Het laatste wat ik wil is een uitkering aanvragen heb ik de laatste paar jaar niks dan ellende mee gehad.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik werk via randstad voor 24 uur bij een kwekerij ( kon een half jaar terug niets anders vinden )
    maar vandaag aan genomen bij de zeeman :) ook voor 24 uur.

11. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Ik werk 32 uur bij Etos. In principe is mijn contract tot dec, en mijn verlof gaat 1 december in.
    Maar heb het hier al veel met mijn leidinggevende over gehad.
    In principe is er volgens haar geen reden het contract niet te verlengen. We zijn een franchise winkel en de eigenaar is echt een ontzettend lieve man, niet iemand die vanwege zwangerschap contracten niet verlengd.
    Na de zwangerschap wil ik graag voor 32 uur blijven werken en dan ook een stapje hoger.

Mijn man heeft in principe een 0 uren contract bij KPN. Hij werkt meestal fulltime. Is wel aan het kijken voor wat anders maar in deze tijden is dat lastig. Zolang hij zijn uren maakt is het wel te doen.

12. Ik heb een vast contract maar helaas, ik word dit jaar boventallig verklaard dus moet opzouten. Zak geld mee en WW ;)
    Nu maar goed nadenken en kijken wat ik wil gaan doen..

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik: anders: zelfstandige met eigen bedrijf, dus ook directeur :p
    man: vast contract

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik werk paretime en heb een vast contract :)

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik werk parttime met vast contract. Na 1 jaar contract gelukkig gelijk een vast contract.

16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Parttime baan in het onderwijs + diverse freelance werkzaamheden (in de schrijverij).

17. eline20

eline20 Niet meer actief

Ik ben student

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben postdoc en docent op de uni. In mijn werk is het vrij normaal dat je projectmatig werkt voor een langere tijd. Niet echt handig als je eigenlijk qua leven aan settelen toe bent ;)

Ik heb nu een project van ruim 4 jaar (dat wordt een half jaar verlengd omdat ik extern ergens ingehuurd ben geweest en door zwangerschapsverlof). Hiervoor had ik een aio-traject van 4 jaar. Verhuizen tussen steden met universiteiten hoort hier ook bij, de meesten verhuizen zelfs nog voor een paar jaar naar het buitenland tussendoor. Mijn man zit in hetzelfde schuitje maar gaat overstappen naar industrie (hopelijk). Dan is het wel de bedoeling dat er een vast contract komt. Kunnen we eindelijk een keer uit die dure huurwoningen weg en een huisje kopen. :)

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb thuisblijfmama gestemd. Toen ik zwanger was, besloten om te stoppen met werken omdat mijn baan niet te combineren was met werkuren van mijn man en het moederschap. Na een half jaar heb ik de administratie van ons bedrijf overgenomen, in het begin thuisgewerkt maar inmiddels werk ik 16 uur vast op het bedrijf.

Ook voor ons onzekere tijden, in de autobranche is het niet rozengeur en manenschijn op het moment..

20. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik ga na mijn verlof over 3 weken 24 uur werken en heb een vast contract in een huisartsenpraktijk

Deel Deze Pagina