:x:xASSEN - De politierechter in Assen heeft maandag een 37-jarige man uit Smilde veroordeeld tot dertig uur werkstraf. © NU.nl/Chris Heijmans De man sloeg in januari vorig jaar samen met een vriend zijn drie katten dood, omdat hij van ze af wilde, zo verklaarde hij bij de politie. Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven. Nadat de mannen hadden gedronken, sloeg de vriend van de man uit Smilde de schedel van de eerste kat in met een schep. De inwoner van Smilde wilde de tweede kat ombrengen door de nek van het dier om te draaien. Toen dit niet lukte, gebruikte ook hij de schep. De derde kat werd op dezelfde manier omgebracht door de vriend. De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container. Waarom de inwoner van Smilde en zijn vriend zo wreed te werk gingen, werd maandag niet duidelijk. De man verscheen niet op de zitting. © ANP
En die vuilophalers hebben de politie ingeschakeld? Dat is dan het enige positieve aan dit verhaal, anders waren ze er mee weg gekomen. Hele trieste mensen
Wat verschrikkelijk!! Zit gewoon met tranen in mijn ogen... Voor zulke mensen zouden lijfstraffen ingevoerd moeten worden :x
van dit soort berichten gaan mijn handjes altijd kriebelen om niet excact hetzelfde terug de doen bij die dierenbeulen
jammer dat we hier niet hetzelfde systeem hebben als in Amerika (als het om dierenmishandeling-straffen gaat). Dan hadden deze twee gasten nu ff in de bajes kunnen zitten, stel idioten.
Is dat echt zo? Want ik heb toch echt laatst een documentaire van Oprah gezien waar massa's honden worden gefokt onder vreselijke omstandigheden. En die werden ook niet opgepakt. Voor zover ik weet is dierenmishandeling daar veel en veel meer een issue dan hier.
Misschien verschilt het per staat?!? Op animal planet heb je een Amerikaans programma waarbij mishandelde en verwaarloosde dieren worden gered en de baasjes fijn een poosje achter de tralies mogen.
Ja dat zal dan inderdaad wel zo zijn, dat het per staat verschilt. Terecht als dat soort mensen achter de tralies verdwijnen overigens.
bij animal cops houston krijg ze EN een boete EN gaan ze de cel is. Wat een onderontwikkeld land zijn wij toch op dit gebied! aangezien ik geen flauw idee meer heb op welke politieke partij ik moet gaan stemmen )vind dit kabinet ook niks) ga ik op de partij voor de dieren stemmen!
WAT ZIEK!!! zoiets moet ik niet zien gebeuren want ik zal ze!! Ik woon dichtbij Smilde..Als ik ze kende, zocht ik ze persoonlijk op..:x
Ja echt he. Word hier zo enorm pissig van. Ik kan zowieso totaal niet begrijpen hoe je zoiets kan doen, onder invloed of niet. Echt ziekelijk. Bah bah bah. Te belachelijk voor woorden, 30 uur werkstraf, ze komen er zo ongeveer mee weg. Mijn handen gaan hier echt heel hard van jeuken. Je zou diegene toch een klap voor zijn hoofd willen geven! Als kind heb ik ooit een vuilniszak met een aantal kittens + bakstenen gevonden naast het water. Helaas waren ze al gestorven. Als je (zonodig) van je huisdier afmoet zijn er genoeg oplossingen te bedenken...
Dit is toch niet te geloven, hoe ziek ben je dan om zoiets te doen :x En ze komen er ook nog vanaf met een werkstraf, echt die mannen mogen ze van mij voor een hele lange tijd opsluiten. Poeh wat moeten die beestjes pijn gehad hebben zeg, echt ontzettend zielig
Hmm.. jammer dat de namen niet bekend zijn, want Smilde is niet zo ver weg en ik heb ook wel een schep.. Wil hun koppen ook wel ff inslaan, geen probleem!! Je snapt toch echt niet dat mensen zulke dingen kunnen doen! Er zijn zoveel andere manieren om van huisdieren af te komen ZONDER het dier te mishandelen! Word er gewoon beroerd van als ik zulke dingen lees..