Werkstress

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Marijntje, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Dag dames,

Het is al weer de 3de week dat ik me een dag ziek moet melden vanwege oververmoeidheid. Ik werk fulltime maar heb sinds kort een nieuwe baas die een stuk vervelender is dan de oude was en dus erg veel druk op me zet. Ik heb welliswaar een kantoorbaan maar ik kom na 2 dagen werken zo 'op' thuis dat ik me ziek moet melden. Als ik dan terug keer naar mijn werk een dag later doet mijn baas erg vervelend met opmerkingen zoals: ik heb je hier nodig en je moet je meer inzetten. Hij is van de oude stempel en wil graag dat ik rond de 10 uur per dag werk en ik kom nauwelijks aan mijn lunchpauze toe.

Ik vind het heel vervelend en ik lees net voor het eerst op het internet dat je echt wel moet oppassen met stress en de baby. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik weet wel wat het antwoord is: denk aan jezelf...maar de schuldgevoelens overheersen zoals altijd (heb ook een verleden met overspannenheid vanwege werk). Ik zet altijd de tegenpartij op nummer 1.

Ik heb mijn baan al opgezegd en stop per 2 maart maar ik weet niet of ik het full time uithoud met die vervelende vent de komende 5 weken.

Balen...

Groetjes, Marijn

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan zou ik als ik jou was de Arbo opbellen en hiermee afspraken maken. Ze zijn echt niet onredelijk hoor.

3. jantina72

jantina72 Actief lid

11 jul 2006
    107
    0
    0
    Helemaal mee eens. Misschien kun je met de arbo-arts afspreken dat je wel gewoon alle dagen werkt, maar bijv. dan 6 uur per dag. Hoef je je misschien ook niet steeds een dag ziek te melden, maar kun je zo nog wel iets blijven doen.

4. Nana

Nana Lid

15 aug 2006
    44
    0
    0
    hulpverlener
    Tilburg
    Hoi Marijn,

Jij hebt niets te verliezen, je gaat 2 maart weg.Goed idee om naar de arbo arts te gaan, je baas is in deze ontzettend onredelijk.Als hij zijn werknemers zo hard nodig heeft, moet hij beter voor ze zorgen !

Liefs Nana

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vergeten te vertellen dat ik voor een buitenlandse werkgever werk in NL en dus een buitenlands contract heb hier en ze niet aangesloten zijn bij een arbo arts.

Dus ik weet niet of ik naar een arbo kan, waarschijnlijk niet want daar zullen ze niet voor gaan betalen.

Ik zal het morgen wel horen als ik terug ga. En danz al ik ze wel eens even mijn mening geven. Of regelmatig vrij of ik stap per direct op.

Marijn

Deel Deze Pagina