Werkt: CB-digitale ovu-test navullen met Persona-staafjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aquilegia, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik had op verschillende sites gevonden dat je de digitale ovulatietest van ClearBlue kon navullen met persona-teststaafjes. Dat is veel goedkoper. Nu had ik vanochtend een smiley (dus de test was positief). Toen zei mijn vriend: "Wil je nou echt controleren of hij ook werkt met Persona-staafjes? Doe dan nóg een test, maar dan met zo'n staafje. Als je dan nog een :) krijgt, dan weet je het zeker". Ik had mijn urine opgevangen, dus ik heb gedaan wat hij voorstelde. En ja hoor, ook met een Persona-staafje in de digitale houder kreeg ik een :)
    Het werkt echt! Die tip wilde ik jullie niet onthouden, want die digitale dingen zijn bereduur. ;)

2. charlie01

charlie01 Bekend lid

22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Hi Aquilegia,

goeie tip. heb zelf alleen geen CB digitale ovu test, want gebruikt die matcare dingen nu.

jij mag in ieder geval lekker aan de slag vandaag!

succes,

groetjes,
    charlie

3. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    dat heb ik ook wel eens ghoord maar ik weet het niet zeker...

grtjess en succes!

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik deed dat ook altijd! scheelt een hele hoop in de kosten!

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeie tip Aquilegia, ga ik zeker onthouden! :D
    Maar hoop uiteraard dat het eigenlijk niet meer nodig zal zijn ;)

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Pluys: hoe lang gaat die houder dan ongeveer mee? Tot 't batterijtje op is ofzo? Of houdt hij er eerder mee op? Kun je de batterijtjes ook navullen?

7. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    je hebt dus een digitale ovu tester nodig of werkt de persona ook en welke testen heb ej dan nodig en waar koop je die ?

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je de Persona al hebt, kun je die gewoon gebruiken en vrijen op de rode dagen en de eisprong dagen.
    Ik heb de digitale ovulatietests van Clear Blue gebruikt. Je koopt dan een digitale houder en 7 testen in een pakje samen. Kost rond de 32 euro, dus best duur voor 7 tests. Als ze op zijn, kun je een pakje van 8 Persona teststaafjes kopen, ongeveer 13-14 euro. Die kun je dan vervolgens gewoon gebruiken met de digitale houder die je nog over hebt van de testen uit het pakje.
    De Persona staafjes zijn te koop bij de grotere/luxere Etos en DA-drogist vestigingen.

9. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    maar is er ipv de duren persona staafjes geen alternatief ?

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, volgens mij is dat niet te koop. Je kunt natuurlijk wel (als alternatief, dus NIET digitaal) gewoon goedkopere ovulatietests gebruiken, bijv. matcare. Die kun je via internet bestellen. Ik gebruik Persona-staafjes (en nu dus die digitale tests) omdat die met ochtendurine kunnen/moeten. Ik vind het nl. heel vervelend om 4 uur mijn plas op te houden en weinig te drinken. Ook is het lastig met mijn werk als ik 's middags moet testen en 's avonds krijg ik ze niet positief.
    Maar ik vind 14 euro voor 8 testen niet zo heel duur. Het is 1,75 euro per stuk. De allergoedkoopste van matcare zijn 1,49 per stuk, dus zoveel scheelt het niet.

11. Niet meer actief

Haay, even een vraagje.
    Iemand die ik ken wilt ook met ovutesten werken.
    Ze wou dus Persona kopen, en toen vertelde ik dus over CB met Persona.
    Maar ze vraagt nu kan je die gewoon blijven gebruiken?
    En hoelang gaat het mee.

En met persona las ze dus dat ze dr plas 3 uur moet ophouden inplaats van 4 uur, maar geld dat ook gewoon bij de CB houder met Persona dr in?

En ik lees hier dus over een digitale ovutesten, maar is het sowieso digitaal of heb je ook een gewone ovutest ervan?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi IkDus,

Ik kreeg een PB van Pluys die aangaf dat ze ruim een half jaar ongeveer 4x per maand met haar digitale houder van CB heeft gedaan. Dat zijn 6x4 = 24 Persona-staafjes, veel meer staafjes dan er bij de houder zitten (7 stuks). Hij gaat dus wel eventjes mee.

De Persona-monitor moet met ochtendurine, dan moet je dus sowieso je plas ophouden, maar dat is 's nachts niet zo erg vind ik (OK, 1x naar de wc 's nachts kan vast wel, maar je moet niet om 6 uur naar de wc gaan en dan om 7 uur met je Persona aan de gang. Lijkt mij dan.
    Met de digitale test van CB moet je ook 4 uur je plas ophouden, maar deze mag met ochtendurine. Dat is voor mij de reden om 'm te gebruiken, ik haat het om mijn plas op te houden zo lang...
    De losse Persona-staafjes deed ik altijd met ochtend urine, omdat dit volgens Persona moet.

De Personastaafjes kun je dus los gebruiken, dan is het niet-digitaal. Je moet dan wel weten hoe ze je moet lezen, dat staat dus _niet_ in de gebruiksaanwijzing. Je kunt ze in de digitale houder stoppen, wel digitaal. Je kunt ook de Persona-monitor kopen, daar is ook een topic over met meiden die je graag willen helpen met de Persona.

Ben ik een beetje duidelijk?

13. Niet meer actief

Ja hoor, heel duidelijk.
    Zal het straks doorgeven.
    Want zij kan ook moeilijk dr plas ophouden, maar als het met ochtend urine kan met beide, is dat wel beter.

Ze wou eerst ook Persona kopen, maar ze wilt het liefst een nieuwe maar dat is 80 euro.
    Maar als ze met CB ook persona dr in kan doen en digitaal kan aflezen is dat toch wel een stuk makkelijker en goedkoper..

Hopelijk verkopen ze beide van die dingen hier gewoon.

Dus als je een persona in de CB doet krijg je gewoon een Smiley ofzo?

En als je Persona er in doet zeg maar, krijg je dan die dag al je eisprong of is het net zoals een normale ovu test, dat het binnen 48 uur komt?

In iedergeval heel erg bedankt:d

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het is wel zo dat je met de echte Persona-monitor "rode" dagen krijgt, waarop je ook vruchtbaar bent. Daarnaast geeft je monitor 2 "eisprongdagen" als het goed is. Die eisprong dagen krijg je wel met de CB-houder, in de vorm van een smiley. Maar die rode (=vruchtbare) dagen, die voorafgaan aan de eisprong, toont dat digitale ding niet.

Ja, als je zo'n staafje in de CB-houder doet, krijg je een smiley. Zelf geprobeerd!

Ja, volgens de verpakking van de digitale test komt de eisprong binnen 48 uur, net als bij een normale ovu-test. Maar als je het met ochtendurine doet, heb ik zelf de indruk dat het binnen 24-36 uur al komt. Maar dat is niet de officiële lezing.

Als je meer wil weten over Persona, moet je bij het Persona-topic zijn. Die dames weten er alles van. Hier dus: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... start=3795

Deel Deze Pagina