werkt de losec niet meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ingping, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingping

ingping Lid

15 jun 2008
    7
    0
    0
    mijn dochterje heeft nu sinds bijna een maand losec mups van 10mg (ze is nu 4 mnd). ze moest altijd veel kreunen als ze plat lag, had vaak de hik, vooral 's avonds veel mopperen is 1x bijna gestikt in het maagzuur (waar ik nu nog bang voor ben), maar had vooral veel last van boeren. zelfs tot drie uur na haar fles moest ik haar regelmatig weer rechtop houden om te laten boeren. ik heb haar na de fles altijd wel een half uur op schoot zodat ze goed kan boeren (en ze doet dit dan ook) maar toch moet ik haar er soms in een uur tijd wel weer 50 keer uithalen (uit box of wiegje) omdat er toch nog iets dwars zit. met de medicijnen ging het beter. ze was meer tevreden, had minder de hik en had minder last van vaak boeren.
    echter sinds twee dagen begint ze weer meer de hik te krijgen, meer te huilen en heeft weer heel veel last van boeren en daardoor dus hazeslaapjes omdat ze steeds wakker wordt vd pijn. komt dit vaker voor, dat dit na verloop van tijd niet meer werkt?

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Met losec komt het minder vaak voor dat het niet meer werkt maar alles kan natuurlijk. Fleur kreeg eerst Zantac en dat hielp heeeel goed maar na 6 weken opeens stukken minder. Dus toen zijn we overgegaan op Losec wat op een andere manier werkt.

Misschien kan je vragen aan de HA of je Zantac kan proberen. Was hier echt een wondermiddel, beter als Losec. En met 5 maanden beginnen met wat groente en nutrixpapjes. Hielp hier heel goed. Maar ieder kindje is anders natuurlijk.

Succes, M

3. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hoi Ingping,
    Ons dochtertje gebruikt sinds ze 9 weken is Zantac en wij zijn er heel erg tevreden over. We hebben in de tussentijd wel 2 x de dosis verhoogd omdat ze zwaarder is geworden, tegen het maagzuur helpt het hier prima.
    Voor wat betreft het spugen, hikken, boeren en kokhalzen dat bij reflux hoort, dat blijft ze bij tijd en wijle nog steeds doen. Ze huilt er niet van, want pijn doet het gelukkig niet en kennelijk is ze eraan gewend. Dat zal ook pas ophouden als de maagklep goed gaat sluiten.
    Wij hebben ook heeeeeel lang gehad dat we ons meissie uit bed moesten halen om te laten boeren. Vooral 's avonds na de fles van 19.00 uur. Nu heeft ze het nog wel eens. Zeker als ze bewegelijker beginnen te worden (wat rond die leeftijd gebeurd) dan slikken ze veel meer lucht in en blijven ze boeren. Zelfs al hebben ze twee uur geslapen dan boeren ze nog.
    Je kunt het boeren proberen te beperken door een fles te gebruiken waarmee ze zo min mogelijk lucht binnen krijgen, hier gebruiken we een Difrax optifles, maar hoor over de s-fles van Difrax en de B-free fles (van Dr. Brown) ook hele goede dingen. Verder onder het drinken (op de helft v/d fles) laten boeren. Verder zijn er ook moeders op het forum die een middeltje gebruiken tegen overmatig lucht in de maag (sab simplex). Hun ervaringen moet je maar even met de zoekfunctie opzoeken. Ik heb het zelf nooit gegeven of gebruikt.
    Als dat niet werkt en ze blijft veel huilen (vooral als je vermoed dat ze pijn heeft!) zou ik terug naar de HA gaan. Succes. Groetjes ;)

4. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    dosering losec verhogen? uiteraard in overleg met huis/kinderarts

5. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Precies, ik zou het niet op eigen houtje doen! wij deden dat ook steeds in overleg met onze HA.

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Oh die boertjes.. hier precies hetzelfde hoor, ook een reflux kindje en komt me 1 op 1, 100% bekend voor wat je zegt.

losec helpt alleen tegen het maagzuur, en dus niet bij de lucht die bij de reflux hoort.. hier precies hetzelfde! Het lijkt wel alsof de spuug eruit gaat en de lucht erin. Is ook zo, vanwege het spartelen en bewegen en dat maagklepje wat niet goed sluit...
    Ze heeft dan geen last van het maagzuur, maar van een boertje of spuugje dat dwars zit.. Je kan het verwarren want het lijkt wel aardig op elkaar, ook onrustig gedrag, behalve dat het huilen en spartelen na een boertje of spuugje ineens over is.

Sab simplex is hier ook echt het wondermiddel, heb groot ingekocht, want dat helpt tegen het vasthouden van lucht. Heb het gebruik ervan ovelegd met de KA, was okee, alleen niet tegelijk met de losec. de losec geven we bij de ochtendfles, en alle andere flessn op de dag krijgt ze 15 druppels sab simplex in de fles. 's avonds is het hier het ergst, dan gaat ze niet slapen, is ze weer onrustig, huilen etc, en 9 van de 10 keer na 10 keer oppakken, komt er eindelijk een spuug/boertje los en is ze daarna zo mak als een lammetje. Dus voor het slapengaan geef ik vaak nog een keer een dosis ss op het speentje, even daarna komt met een tijdje zitten/rechtop houden alsnog weer een boertje, en dan slaapt ze goed!

Ik heb vorige week ofzo ook nog een topic geplaatst, dat ze 's avonds niet meer wilde slapen, veel huilde en jengelde enzo... het was weer onrustig gedrag, maar wel ander gedrag dan de reflux-pijn, al had ze wel steeds last als ik haar neerlegde. Maar dus echt van de lucht die dwars zat. Sinds een aantal dagen zijn we zo omslachtig aan het 'her-boeren' voor het slapengaan en 's avonds met de sab simplex in de weer, en gaat het een stuk beter..

De dosis losec zou ik niet verhogen, het is namelijk wel echt een paardemiddel, onze apotheek was verbaasd dat we het aan onze dochter (uiteraard op voorschrift) gaven, en ook in de bijsluiter staat dat het eigenlijk voor kindjes vanaf 1 jaar is..

Ik zweer bij de sab simplex. Kan je online bestellen bij st.joseph apotheke (google). Gebruik niet de nederlandse variant, aeropax, want daar zit pepermuntolie in en dat is niet goed voor baby's!

Deel Deze Pagina