Thijmen was de afgelopen dagen helemaal niet fit en huilde/krijsde terwijl er geen aanleiding was; omdat de koorts niet echt weg wilde gaan, zijn we vandaag naar de dokter gegaan en hij blijkt een fikse keelontsteking te hebben...dat verklaarde een heleboel voor ons.. Maar nu heb ik een antibiotica-kuur gekregen; een knalrood drankje en die wilden we hebben geven...maar meneer vindt het zo vies dat hij kokhalst en de boel zo weer uitspuugt..hij houdt het niet binnen, maar ja dit moet wel want anders zal het niet beter worden... Wie o wie heeft er tips of een trucje? Groetjes Karin
ja, met drinken of een toetje geven, en anders bij de apotheek een klein spuitje halen, kun je het achterin zn mondje spuiten waardoor ie sneller zou moeten slikken... succes, want is niet leuk! hopelijk neemt ie het gauw en is ie snel weer beter!
melkproducten zijn niet echt bevoordelijk als je last van je keel hebt; krijg je onwijze slijm van in je keel... zou dan proberen te mengen in diksap of iets dergelijks als dat gaat...succes
Dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je kindje de beker drinken ook helemaal leeg drinkt. Een spuitje wil ook nog wel eens werken.
Mijn docter zei dat het het beste ging met een spuitje in de mond spuiten en dan meteen een speentje geven zodat ze gaan sabbelen en dan slikken ze ze vanzelf in.
Er bestaat ook een medicijnspeen van nuby met een vakje zegmaar voor het medicijn en dan zuigen ze het vanzelf naar binnen. Ik heb hem gekocht op www.babysbest.nl weet niet of het werkt, heb hem nog niet nodig gehad.
Wij moeten Giovanna elke morgen en avond medicijnen geven. Sochtends 2 spuitjes en savonds 3. Gewoon in een spuitje beetje ver in de wangetjes, dan kunnen ze niet anders dan doorslikken.
ik heb dat ook gehad met haar en spuitje hielpen hier ook nix zodra ik aan hwam zetten begon ze te krijzen... bleek dat ze het wel uit een gewone beker op wilde drinken....... ik mocht het van mijn dokter niet mengen....
hmm zo'n medicijnespeen lijkt me lastig als hij het ECHT vies vind dat veranderd weinig aan de smaak tenslotte misschien met een heel klein beetje diksap (niet aangelengd dus) kun je de smaak wat veranderen kheb hier nog 2 zakken spuitjes.. daar zou ik het zelf mee proberen kun je gewoon halen bij de apotheek (gratis)
mocht het nou echt niet lukken zou ik weer contact opnemen met de dokter erbestaat vast nog andere medicatie die hij wel inneemt {kyana vindt het namlijk heerlijk hahaha}
Ik heb ook eens antibiotica moeten toedienen en bij ons ging het ook via zo'n spuitje. Vullen en dan iets verder in het mondje spuiten dan slikken ze vanzelf. Bij ons ging het heel goed (met niet te grote hoeveelheden dan hé, ze hebben het zover berekend dat hij maar 1 á 2 ml per keer hoefde en dat ging in 1x goed). Succes en anders even opnieuw contact met de huisarts opnemen, daar hebben ze vast iets voor.
Na weer een gebroken nacht, (best heavy zo tijdens een zwangerschap) heb ik vanmorgen de apotheek gebeld over wat ik kan doen... Hij weigert het te nemen en hij heeft het echt wel nodig, want hij is helemaal niet fit.... Nu zei ze me dat ik het wel mocht mengen in wat appelmoes of in drinken, maar ja als meneer het niet in een keer opdrinkt, dan hebben we nog niks... Net om 12.45 met wat appelmoes gemengd en dat ging beter....heb nu ook een spuitje, dus mocht het niet lukken vanavond, dan doen we het in een spuit..is wel lastig want door drinken en eten kan je het niet meer teruggieten; ben je de hoeveelheid kwijt... We zien wel, Ik hoop dat hij zich snel beter voelt, Groetjes Karin
Kun je niet in een klein laagje drinken bijv. Diksap proberen te geven of op een lepeltje appelmoes. Zo hoeft hij geen hele grote hoeveelheden naar binnen te werken. Succes ermee en beterschap voor je kleine mannetje.
wij geven de opgeloste losec (heeeeel vies) in een spuitje. man heeft fles, en ik kom af en toe stieken even tussendoorgefietst een beetje in haar mondje spuiten, ieeh bah kijkt ze dan, en werkt het met haar tong er weer uit, maar dat duwen we dan terug en meteen erachteraan de fles.. een paar slokjes melk en zo herhalen we dat grapje 3 a4 keer tot alles binnen is. Al 2 maanden lang, elke ochtend...