Hallo, Ik slik de pil Yasmin op dit moment zo'n 7 jaar onafgebroken. Ik heb de pil tamelijk goed geslikt, maar we vrijen zonder condoom. Meestal ben ik ongesteld van woensdag tot de woensdag erop. De laatste 2 keer was ik slecht zeer kort ongesteld (van zaterdag tot maandag/dinsdag). Ook is de ongesteldheid heel veel minder (slechts 1 à 2 maandverbanden) ook de kleur is veranderd naar oranjebruin en 1 dag wat donkerrood. Ik heb ook een "opgezet gevoel" thv mn buik en zeer gevoelige borsten. Zou ik zwanger kunnen zijn ondanks de lichte ongesteldheid ? Kan dat door het zo lang onafgebroken slikken van de pil de pilhormonen in m'n lichaam hoog zijn waardoor ik toch licht ongesteld raak en toch zwanger ? Of is het klinkklare onzin ? Wie helpt me verder ? Ik ben erg ongerust.
Heb je al een zwangerschapstest gedaan misschien? Dat geeft je hopelijk wat meer duidelijkheid! Ik heb zelf bijna 10 jaar de pil geslikt en dit nooit meegemaakt. Het maakt dus niet uit hoelang je de pil gebruikt denk ik.. Succes!
Bedankt voor de reactie. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en deze morgen een test gedaan. Deze blijkt gelukkig negatieg te zijn ! Ik heb ook de arts gecontacteerd hierover want echt normaal is het niet. En hij zegt dat dit kan komen door extreme stress (universitaire examens). Ik moet het wel in het oog houden en als het blijft terug contact opnemen om eventueel van pil te veranderen of dergelijke. Dus gelukkig niets om mij zorgen om te maken !
ok, goed dat je de huisarts hebt ingelicht! Nu kan je je weer storten op je examens, veel succes daarmee!