Binnenkort begin ik aan mijn 2e icsi poging bij het MCL/UMCG. Ervan uitgaande dat er een terugplaatsing komt, heeft er dan precies een half jaar gezeten tussen deze terugplaatsing en de vorige. Hoewel ik over het MCL tevreden ben (die kunnen er ook niets aan doen en zijn van het UMCG afhankelijk) ben ik over het UMCG zéér ontevreden. Behalve de manier waarop ze daar met mensen omgaan vind ik de wachttijden ook erg lang. Nu heb ik als ik zo op dit forum lees het idee dat de wachttijden in Zwolle een stuk beter zijn. Dat je na een mislukte ICSI de verplichte rustcyclus hebt, en dan meteen verder kunt voor de volgende. Bij het UMCG ben je maanden verder voor je weer verder kunt. Zijn er mensen die in Zwolle behandeld worden en die hier ervaring mee hebben? Hoe zit het daar met de wachttijden? En hoe zit het daar met keuze van behandeling? Bij het MCL/UMCG heb je geen keuze. Het is verplicht het lange traject voor een ICSI behandeling, en cryo's alleen in gestimuleerde cyclus. Kun je in zwolle ook cryo's in eigen cyclus laten terugplaatsen?