Mijn zoontje draait al veel in zijn slaap. Echter zit hij soms met zijn hoofdje tegen de spijlen. Ik zag vandaag rode plekken daardoor en hij word er wakker van. Het doet zeer natuurlijk. Ik dacht aan zo een stootrand. Maar ik dacht dat het als onveilig beschouwd word. Hebben jullie er 1?
Nee, het schijnt inderdaad onveilig te zijn. Ligt hij nog maar kort in een bed met spijltjes? Dan moet hij denk ik gewoon even wennen. Hier hoor ik soms heel hard bonken van het bed, maar hij slaapt er gewoon doorheen.
Nee al vanaf geboorte. Maar nu begint hij veel te bewegen en draait klokje rond zeg maar tot hij vast zit met zijn benen in slaapzak tegen de ene spijlen en hoofd tegen de andere spijlen. Ik ga het idd niet gebruiken.
Wat hier hielp tegen het draaien is hem hoog in bed leggen. Bijna met z'n hoofd tegen de voorkant vh bedje. Dan draait ie hier veel minder.
Heel normaal ,gevoel van veiligheid denk ik aan beide kanten iets voelen. hier ook regelmatig een rode plek op zn hoofdje haha.. Verstandig dat je de stootrand niet gaat gebruiken!
Ja idd! Klopt wat je zegt. Ik zag een mooie van koeka. Jammer dat zo een bekend merk dat verkoopt. Maar veiligheid gaat voor! Dus nee
Zelfs in Amerika zijn ze er nu eindelijk achter dat zo'n stootrand gevaarlijk is en ze daar in kunnen stikken. De rode plekken is vervelend maar ik zou er niets inleggen.
Ga ik idd ook niet doen. Heftig dat het zo gevaarlijk is! Laatste wat ik wil is mijn kind levenloos in bed vinden dus het komt er hier niet in
Hier gaat ze ook in de rondte, de hele nacht door altijd een verrassing hoe je dr aantreft. Boem is ho, ook dat is een ervaring, gewoon laten gaan. Enige wat ik hier irritant vond was de periode dat ze met dr beentje tussen de spijlen ging en vervolgens klem kwam te zitten. Ik had al doom scenario's van verdraaide knieën (zelf een rotte knie dus dat voelt gelijk naar) maar afgezien van een flink nijdige brul omdat ze vast zat was er niks aan de hand en ook die fase is weer voorbij.
Doe ik idd al slaapzak want deken gaat niet meer omdat hij vanaf drie maanden al heel zn bed door gaat
Als ze die nou aan zou houden wel ja heb daar al een topic voor geopend. We hebben een creatieve en succesvolle houdini in huis die niet rust voordat ze die slaapzak uit heeft en ook echt niet opgeeft. In de regel houdt een slaapzak dit wel redelijk tegen inderdaad. Totdat ze dus t concept van ritsen snappen en hun zinnen erop hebben gezet dat die slaapzak uitgaat kostte wat t kost. Ik kan t wel helemaal dichtzetten dat er echt geen mogelijkheid meer is dat ze m uit kan krijgen, maar ik vermoed dat ik dan een angstig kind ga krijgen wat bang is voor een slaapzak die voor haar dan een gevangenis lijkt te zijn (dr doryan tentje is ook al verbannen, was dit jaar op de camping ook ineens een no-go), dus ik hou die optie achter de hand totdat t echt te koud gaat worden en probeer dr intussen maar vriendjes te laten worden met dr zomerdekentje.
Mijn dochter heeft daarom heel lang ( lees tot 2 jaar) in een campingbed gelegen. Daardoor kon ze gewoon haar hoofd stoten etc. Nu is ze 2.5 en ligt ze nog niet stil. Ze stoot met regelmaat haar hoofd, ze lijkt het nog niet te snappen dat je gewoon stil hoort te liggen
Als het idd zo heftig is zou ik dat ook doen maar een campingbedje is niet zo stevig voor hele lange periode. Maar zou het ook doen als het zo heftig was
Ik heb altijd een stootrand gebruikt. Nooit geweten dat het onveilig was, ze zijn ook van heel veel merken te koop.