Hee meiden, Heb 'n zoontje van 1 maandje en misschien ligt het aan mij maar ben een beetje gefrustreerd... kan me namelijk niet herinneren dat ik met mijn oudste ook zó veel werk er mee had... Ik ben nogal een controlfreak en kan niet tegen deze onregelmatigheid, maak me overal ongerust over en denk bij al het vreemde gedrag van mijn zoontje dat er wat aan de hand is, dat zijn schema niet klopt, dat hij of te veel of te weinig voeding krijgt, dat hij krampjes heeft, dat hij te weinig slaapt, dat hij de fles te snel leeg heeft, dat hij te veel huilt, dat hij zichzelf uit slaap houdt met zijn armpjes.... ga zo maar door... ik weet dat hij waarschijnlijk nog geen ritme heeft en dat hij anders is dan mijn oudste, maar deze sliep met 4/5 weken al door.... bij Morris zit dit er nog helemaal niet aan te komen (heb ik 't idee) Hij heeft de eerste maand nog elke keer 7 voedingen gehad, sinds 1,5 week waren dit 7 voedingen van 135 cc(!) we zijn nu sinds gisteren om de 4 uur aan 't voeden en dat gaat redelijk goed... want ik vond het wel erg veel... hij was dan ook in nog geen 4 weken tijd 1 kilo (!) aangekomen. zijn schema ziet er nu zo uit: 7 11 3 7 11 3 Maar nu hij minder voeding krijgt lijkt het wel alsof hij veel meer last heeft van krampjes, dat begint al onder het voeden: kreunen, rood aanlopen, trappen met de voetjes... na de fles is het echt jammeren en op een gegeven moment huilen en heel erg druk doen... (zijn dit krampjes?) hij heeft de fles dan ook al binnen 10 min. leeg... dit lijkt me te snel... (wat kan ik hieraan doen...?) Verder slaapt ie heel erg slecht overdag, gisteren is ie bijv. bijna constant wakker geweest vanaf half 3 tot half 10(!) toen hebben we hem wakker gemaakt om 23.00 uur voor de laatste fles (moeten we dit dan niet doen? en kijken wanneer hij zich uit zichzelf meldt?) Als ik met hem op pad ga dan is het 't liefste engeltje en vraagt iedereen: "is is altijd zo lief...?" Nee, dus! Het lijkt wel alsof hij overdag niet in zijn eigen bed wil slapen... maar 's nachts (als is eenmaal slaapt) heeft ie er geen problemen mee... Sorry, voor mijn lange verhaal... ik weet ook wel dat dit vanzelf wel goed zal komen... maar ik vind 't op dit moment doodvermoeiend... al die zorgen/vragen (waarvan ik in 't begin dacht dat ik ze niet meer had, nu bij de tweede...) Groetjes Niki
Hoi Niki klinkt alsof hij honger heeft. Je schema ziet er goed uit hoor! Thijs had zijn flessen ook erg snel leeg. Dronk te gulzig. Je kan tijdens de fles een pauze inlassen, boertje laten en verder gaan. Dit hielp hier even. Op een gegeven moment werd Thijs na de fles agressief en ik ben toen de flessen gaan ophogen. Op een hongerige maag slaap je niet. Toen dit niet meer hielp ben ik na 6 weken overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Wat weegt je zoontje? Thijs is ook 1 kg gegroeid na 1 maand en een maand later 1,5 kg. Tja, moet hij op dieet dan (hahaha)? Heeft hij mooi wat reserves voor als hij ziek is. Je kan hem ook nog inbakeren. Geeft hier veel rust en Thijs slaapt er goed door. Hoplijk krijg je snel wat rust!
nutriton door de voeding doen, hij drinkt volgens mij te gulzig en daar kunnen ze ook krampjes van krijgen, bijkomend voordeel is dat hij dan wat langer verzadigd is en langer over de fles doet. volgens mij heb je dan al heel wat opgelost, over de nacht doorslapen, dat mag je nog niet verwachten is mijn mening en daar heb ik ook geen tips voor, dat kwam hier vanzelf met een week of 10.
Mijn eerste reactie was ook volgens mij heeft hij honger. Vooral omdat hij onder het drinken begint moeilijk te doen en ineens zo snel drinkt en slechter slaapt. Combi zegt mij honger. Als je toch aan de hoeveelheid voedingen p dag vast wil houden kan je kijken of je misschien wat meer in een flesje kan doen? Maar goed die van mij hebben allemaal minstens 6 maanden bv gehad dus hoe dat in het begin gaat met flesjes weet ik niet precies. En overdag niet in zn bedje willen slapen, tja...heb er 3 en geen enkele wilde dat Die sliepen dan ook lekker in de kinderwagen bak ofzo beneden bij mij. Oh en die kilo in 1 maand is no problemo hoor! Zullen ze misschien ietsie mollig worden tot ze gaan rollen enzo. Dan gaat het er vanzelf weer vanaf. Of ze hebben een buffer voor als ze eens ziek worden ofzo.
Onze eerste was heel erg makkelijk sliep meteen door maar was wel een hongerlap hij kreeg snel grote flessen maar wel om de 4 uur ging heel makkelijk. Nu bij de tweede krijsde (zo erg) alleen maar veel kramp en stikte soms omdat heel raar deed. En hij sliep nooit het was vreselijk. Hij komr snachts nog steeds hij is 7 weken maar de tijd verschuift langzamer hand van 0300 naar 0500 dus dat zal bij jouw ook wel gebeuren. Hij krijgt nu 0500 ,0900,1230,1630,1930,2300 van 150/5 (dat hij 4 weken was was dit ook 135) Ik ben naar een osteopaat geweest die zei (meette) dat hij gevoelig was voor koemelk (andere zoon heeft ook koemelkallergie) en koffie ik gaf namelijk de eerte 3 weken borstvoeding arm kind ik maar karnemelk en koffie drinken.en zn nekje zat niet helemaal lekker (had een bijna stortbevalling zo snel) Affijn wij overgestapt op peti ging al iets beter maar bleef wakker etc toen overgegaan op de nutramigen en ben door de verloskundige (zei belde meteen in het ziekenhuis) doorverwezen naar kinderarts en die vermoede (verborgen) rexlux hij herkauwde dus gewoon steeds zn voeding en dat was al verzuurt. Hij krijgt nu medicijnenen nutriton in de fles dat het minder snel terugloopt en andere voeding en ik heb een heel ander kind hij slaapt overdag beter en hij krijst niet meer alleen zoals alle babys heeft hij zn zeuruurtje en nog wel wat krampjes maar niet zo veel maar een osteopaat kan je altijd proberen baad het niet dan schaad het niet
Je zoekt regelmaat, ik had dat ook maar het duurt soms gewoon wat langer. Wij hebben namelijk eerst alles op verzoek gedaan en dan 120/4 voedingen. Julian was de 1e maand ook 1 kilo aangekomen en ineens bij 7,5 week kwam de regelmaat hij komt nu elke 4 uur en slaapt `s nachts van 22.00-05.30. Je zou het eens kunnen proberen of het werkt, ook slapen ging/gaat hier op verzoek als hij moe is gaat hij naar zijn bedje toe en als hij na een half uur niet slaapt komt ie er weer uit en vaak valt hij dan wel in de box in slaap en breng ik hem alsnog naar bed. Als Julian verder een dagje niet goed slaapt, merk ik dat hij het de dagen erna altijd weer inhaalt. Succes ermee..
Meid, Sterre had pas regelmaat met een maand of 4... Ik zou toch meer in de fles doen, en zoals iemand anders ook al zei, even tussendoor een boertje laten doen. Heb je al eens doctor Brown flessen geprobeerd? Dat scheelde met Sterre heel veel qua krampjes. Veel sterkte, en het komt goed hoor!!
Als ik het goed lees en begrijp gaf je eerst 7 voedingen van 135cc en nu nog maar 6 van 135cc. Het lijkt erop dat je zoontje nog honger heeft. Hoeveel weegt hij? Milan kreeg ook 7 voedingen van 135cc en is in 4 weken 1 kilo aangekomen. Volgens het cb was dit gewoon prima. Maar 7 voedingen van 135cc was toch wel te weinig voor zijn gewicht (5110). Hij krijgt nu 6 voedingen van 165cc (150/5) Milan sliep ook slecht overdags en kwam de laatste week steeds vroeger voor zijn fles. Nu hij meer in zijn fles krijgt, slaapt hij hartstikke goed. 10 minuten over de fles is inderdaad wel wat snel. Wellicht kun je kijken voor een andere speen. Weet niet welke fles je gebruikt. Hier hadden we de avent flesjes. Deze dronk Milan ook binnen 10 min leeg en het gevolg daarvan was krampjes. Ben toen overgestapt op de dr brown flesjes. Nu doet hij zo'n 20 tot 30 min over zijn fles en heeft hij zelden nog krampjes.
Hoi meiden, bedankt allemaal voor jullie reacties. Nog wat meer info van mijn kant.... Morris was bij de geboorte 3260 en is nu 4200, ik gebruik al de Dr. brown fles, in 't begin geen problemen mee gehad, maar nu doet hij nauwelijks 10 min. over de fles. Heb zojuist Nutriton gekocht, maar twijfelde een beetje omdat erop staat tegen spugen, maar dat doet ie eigenlijk niet... Toch gewoon proberen? Kan ik dan wel dezelfde speen gebruiken? Ook denk ik niet dat hij honger heeft... hij drinkt niet alle flessen leeg en moppert ook niet als ik op de helft de fles eruit haal... weet ook niet of dit zin heeft want de eerste 70 cc. heeft ie binnen 4 min. op dan is die voeding toch al veel te snel naar binnen gegaan. Kan het misschien zijn dat hij nu na 4 uur toch wat meer honger heeft en dus harder zuigt (of kan dit misschien eraan liggen dat hij ouder wordt en dus meer kracht krijgt?) Misschien zit hem wel iets anders dwars... misschien is het een fase...? inbakeren heb ik ook aan gedacht, maar 's nachts slaapt ie eigenlijk goed... Osteopaat ben ik al vrij snel heen geweest, gewoon preventief, toen was er eigenlijk nog geen probleem... Morris voelde helemaal goed aan, volgens hem... Bedenk me in een keer dat het misschien wel eens een sprongetje kan zijn... dan hoop iik dat dat snel over is... 't zal wel goed komen, toch...? Kan me nu al zelfs niet meer herinneren hoe het bij Hugo was, maar mijn man en moeder zeggen allebei dat het toen ook wel eens zo was... maar omdat ik het nu al vergeten ben, zal dit ook vast snel weer beter gaan! Groetjes Niki
Ik zou de nitriton gewoon eens proberen. Zelfde speen gebruiken, dan is het wat dikker en doet hij er ws langer over! Sprongetje is met 5 weken, zou dus ook kunnen...
Ik ga het vanaf morgenochtend proberen, mijn man geeft de laatste voeding en die wil het niet laten testen... Ik zal je op de hoogte brengen wat dit met hem doet! Hij ligt nu trouwend lekker te slapen vanaf half 8, na de fles van 7 uur.... ben benieuwd wanneer hij weer wakker wordt... Groetjes Niki
My two cents: met 4 weken al een ritme hebben is wel veel gevraagd van zo'n kleine uk En nog iets: met 'doorslapen' wordt bij zo'n kleintje bedoeld dat ze een uurtje of 5 aan één stuk door slapen, een hele nacht is gewoon nog te lang. Misschien een andere speen proberen? Eentje met een kleiner gaatje zodat hij er langer over doet? Zelf hier goede ervaring met de flessen en spenen van Avent. Voor de hoeveelheid voeding bestaat er een richtlijn, die is zo: per kilo baby 150 cc voeding, en dat dan verdelen over het aantal voedingen. Dus stel hij weegt 6 kilo: 6 x 150 = 900 cc; stel hij krijgt 7 voedingen per etmaal dan moet er dus in elke fles ongeveer 130 cc. Overigens, ook flesvoeding kun je min of meer op vraag geven (zolang je maar niet meer dan 1 liter per etmaal geeft), wij hebben hier de kleine nooit wakker gemaakt voor de voeding maar gewacht tot ze er zelf om kwam. Je zult zien dat je kind dan vaak toch vrij snel een eigen ritme vindt.
Probleem opgelost: Had de verkeerde speen erin gedaan... speentje nr. 2 ipv 1 Verder was Morris ook ziek en heeft ie vannacht en zal hij vanacht weer in het ziekenhuis doorbrengen.... hij is vannacht opgenomen... met 38,9 koorts die niet te verklaren is/was... Maar verder maakt ie geen zieke indruk en mag hij morgen als 't goed is weer naar huis! Dat was even schrikken, maar mijn moedergevoel zei/dacht al dat er iets niet helemaal goed zat, dus... Waarschijnlijk is het een buikgriepvirus, ik hoop dat we morgen meer duidelijkheid hierover krijgen. De urine en het bloed was goed, nu nog de uitslag van de ontlasting... Bedankt meiden voor 't meedenken! Gr's Niki
Tja verkeerde speen, weet je meteen dat ie er nog niet aan toe is. Hopelijk mag je kindje weer snel naar huis. Lijkt me erg moeilijk om achter te laten...