Le(d)er bewerken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maxellera, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hoi iedereen,

Ik ben gek op fantasy festivals (o.a. Castlefest, Elf Fantasy Fair etc.) en daar lopen veel mensen vaak rond met leren kleding, tassen, accessoires etc. Dit jaar heb ik zelf ook wat lappen leer gekocht (redelijk dun flexibel geitenleer) en ben aan het proberen om wat buideltjes te maken.

Patronen heb ik niet echt maar doe het meer na wat ik heb gezien, heb een buideltje dus gemaakt van een heel simpel ontwerp. (Grote cirkel uitknippen, met een gaatjesmaker gaten maken in de rand en daar een leren veter doorheen.) Hierna wil ik er nog eentje gaan maken door en daar heb ik ook al een ontwerp van (twee vormen op elkaar, aan elkaar naaien bij de rand, en dan binnenstebuiten.. Kan het even niet goed uitleggen ;). )

Nou vroeg ik me af of er hier meer meiden zijn die ook af en toe bezig zijn met leer en tips hebben wat je er allemaal mee kan doen?
    Op internet heb ik gezocht naar wat sites of informatie maar weet niet echt waar ik op moet zoeken, als ik leer bewerken intoets of leer naaien krijg ik hele andere dingen te zien ;).

Waarmee kun je de niet zo dikke lappen aan elkaar naaien? Hebben jullie nog leuke tips die ik als beginner kan maken van leer buiten de buidels? ;)

Groetjes!

2. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ik doe wel eens e.e.a. met leer (maar meer als accessoires aan manden). Ik heb van de volgende site regelmatig dingen besteld (is wel in Engeland, daar heb ik jarenlang gewoond):

Le Prevo Leathers home page

Ik krijg hier altijd wel inspiratie van, ze hebben werkelijk van álles (en bezorgen internationaal)...

3. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ok, dankjewel :D. Mijn lappen heb ik van de winkel echtleer.nl alleen hadden die dus een standje op Castlefest :).

Pas heb ik een handvat gemaakt voor een vleugel, hier het resultaat :D :

4. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ben van plan volgende week een wat mooier buideltje te maken :). En moet morgen veters binnen krijgen die ik er voor kan gebruiken.

Deel Deze Pagina