Wat nog meer te doen in de buurt van Utrecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hallo allemaal,
    Morgen gaan we met het gezin naar het spoorwegmuseum. Geen idee hoe lang we daar binnen zullen zijn en of de kinderen het leuk vinden.
    Dus ik wil voor de zekerheid nog iets achter de hand hebben voor als we klaar zijn in het museum.
    Weten jullie nog iets leuks in de omgeving van Utrecht? Bijvoorbeeld een bos/park met speeltuin waar de kids lekker kunnen banjeren?
    Groeten, Mariska

2. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Mijn Utrecht tips:
    Pyramide van austerlitz (permanente kermis, grote speeltuin, pannenkoeken, bos oja, en een pyramide!;) )
    Jagershuis in Zeist (Pannenkoeken, klim en klauter apparaat, bos)
    Griftpark (dichtbij museum, park, kinderboerderij, speeltuin, restaurantje)

3. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Pyramide ken ik .... jeugdsentiment! Mijn oma had een huisje in de bossen van Driebergen.

4. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Daar staan nu denk ik nog dezelfde vliegtuigjes en draaimolen als toen jij vroeger ging..... :D
    Maar nog steeds hartstikke leuk!

5. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Leuk! Wij zijn gisteren naar het Spoorwegmuseum geweest. Wij waren er een uurtje of 3, maar konden nog wel langer vertoeven. In de buurt zit het Griftpark, buiten speeltuin met klein speeltuintje voor kleine kinderen en een deel met grote glijbanen en klimrekken. Ook is hier een kindeeboerderij bij. Als het droog is, is dit leuk.

6. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik ben in het voorjaar met mijn vriend naar het spoorwegmuseum geweest en er was genoeg te zien en te doen. Ook voor twee "volwassen" mensen als wij :D
    Maar ik ben dan ook wel heel erg fan van treinen en stoommachines.

Er is buiten een treintje waar kinderen in kunnen
    Ook is er er een soort van spannende stoomtrein simulator.
    Een rondleiding door een nagemaakt dorpje waar de eerste stoomtrein gemaakt zou zijn.
    Met een karretje door een soort van spookhuis ofzo. Dat vond ik zelf echt lachen.
    Een theater show.

Verder staan er hele mooie treinen en locomotieven, sommigen mag je ook in kijken.

Kortom, genoeg te doen dacht ik zo!

7. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Verder is in Utrecht ook het Dick Bruna huis. Ik geloof dat dat niet ver is van het spoorweg museum.

8. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Dick Bruna huis is inderdaad dichtbij maar echt het geld niet waard!

Deel Deze Pagina