loont overstap energiemaatschappij altijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    dag,
    we zitten nu bij nuon. geen idee van verbruik want wonen bijna een jaar in ons nieuwe huis dus tijd voor een potentiele overstap.
    echter op gaslicht zie ik dat nuon de goedkoopste is.
    loont overstap naar nr 2 altijd? of is het eerst handig om te weten hoeveel ons verbruik is van gas en electra?
    suffe materie dit.. pff

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gewoon even je eerste jaarrekening afwachten, daar staat je verbruik op. Dit kun je online dan heel makkelijk invullen en vergelijken.

En in mijn ervaring is nuon nooit de goedkoopste (eerder de top 3 duurste), dus zou het zeker checken!

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Oeps foutje

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    ja maar dan moeten we dus nog wachten met overstappen tot de jaarrekening binnen is :(
    terwijl we nu al kunnen overstappen.
    op gaslicht.com staat toch echt dat nuon de goedkoopste is...

en daar zitten we nu bij..

5. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Nee, het loont niet altijd. Zorg eerst dat je je feiten op een rij hebt;

Weet wat je gemiddelde verbruik is
    Weet of je een dubbele of enkele energiemeter hebt
    Weet wat je huidige elektriciteitstarief is (of zijn igv dubbele meter)
    Weet wat je gastarief is
    Weet wat je leveringskosten (!) zijn

Zet dan je huidige en de 'goedkopere' aanbieder naast elkaar en reken je jaarkosten uit en haal daar de welkomskorting vanaf indien van toepassing. Let daarbij wel op de voorwaarden van die welkomskorting!

Dan zie je waar je goedkoper uitbent, MAAR vaak loont het om te bellen met je huidige leverancier en hun voor te leggen dat je elders goedkoper uit bent. Zeker als het verschil niet heel erg groot is. Dan kun je bijvoorbeeld voorleggen dat je een lagere gasprijs wilt of een jaar geen leveringskosten (huur van de pijplijnen), vaak doen ze je een aanbod waarbij je alsnog goedkoper uitbent. Soms niet, dan stap je alsnog over :p

6. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oh en gebruik altijd meerdere vergelijkings/veilingsites. Daar zit soms honderden euro's verschil in op jaarbasis. Nooit van 1 site uitgaan.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Idd nuon is juist duur..
    Ze kwamen hier een tijd terug abonnementen aansmeren en ja hun gas en stroom was goedkoper dan waar ik toen zat.
    Maar ze laten hun leveringskosten niet zien.
    Ik was niet van plan over te stappen en ook niet gedaan en blij ook.
    Dezelfde week was er in het nieuws weer gekeken die de duurste was.
    En in de top 2 of 3 stond nuon.
    Door de hoge leveringskosten waren ze 1 van de duurste

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij zitten al zo'n 8 jaar bij dezelfde. Nog nooit overgestapt, gewoon geen zin in dat gedoe haha

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Ja! Mijn man regelt dat we elk jaar overstappen want dan krijg je eenmalig flinke kortingen ,heel stom hoe dat werkt..

10. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Dat is een actie tarief zeer waarschijnlijk voor nieuwe klanten met een eenmalige bonus waarschijnlijk. Je moet de tarieven die je nu betaald eens vergelijken zo kun je zien of je inderdaad nu goedkoop uit bent ja of nee. Ik zou een kijkeb bij Greenchoice! Echt een top bedrijf met zeer scherpe tarieven!

11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Klopt maar die eenmalige bonus maakt het dus de moeite waard om elk jaar weer over te stappen..

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    ik kijk elk jaar via gaslicht.com waar ik goedkoopste ben, via hen krijg je vaak ook extra korting.

ik zit nu bij oxxio, hiervoor bij energiedirect. Jaren bij eneco gezeten. Maar omdat ik moest besparen toch eens op georiënteerd. Ik bespaar ruim 100 euro op jaarbasis. In mijn geval 3 weken boodschappen ;)

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    pff moet ik nu allerlei vergelijkingssites bekijken of gewoon het bij gaslicht.com houden? ik heb dus geen jaarverbruik cijfers omdat we er nog geen jaar wonen.. dat duurt nog een paar maanden.
    hoe pak ik het nou aan? t ips zijn meer dan welkom!

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik doe jaarlijks mee met het energiecollectief van de consumentenbond (hoef je geen lid van te zijn). Voor ons werkt dat prima! Je krijgt jaarlijks een herinnering dat je weer mee kunt doen, je vult je gegevens in en de beste prijs komt naar voren. Daarna wordt alles door de nieuwe leverancier geregeld.

Als je de meterstanden van je meter afleest en extrapoleert naar 12 maanden en dat als jaarverbruik noteert (mits jullie eerste bewoners zijn)
    Zou je dat als jaarverbruik kunnen gebruiken.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Krijgen jullie van de Nuon geen brief elke 2 maanden van jullie verbruik?
    Wij zitten nu ook bijna een jaar bij Nuon en we hebben elke 2 maanden een brief daarover ontvangen.
    Wij betalen per maand een stuk meer als dat we daadwerkelijk verbruiken. zo heb je altijd een mooi spaarpotje :)
    Maar we hebben vorig jaar via gaslicht.com dacht ik deze afgesloten, die kwam bij ons dus wel goedkoper uit en we krijgen ook nog 200 welkomsbonus.
    Zou dus zoiets uit gaan zoeken. we zaten hiervoor bij Engie.

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij zitten al jaren bij dezelfde. Soms denkt mijn partner dat overstappen goedkoper is, maar dat blijkt nooit meer dan een euro (ofzo) te schelen en dat vinden we dan niet genoeg voor de moeite.
    Opnieuw afsluiten bij dezelfde loont trouwens wel (dan krijg je ook de welkomstaanbieding).

17. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Je kunt ook gewoon het gemiddelde gebruik opzoeken voor iemand in jouw regio & situatie en die gegevens invoeren bij een aantal sites. Je hoeft niet per se tot op de komma te weten wat je verbruik is. Evenals dat je echt niet ALLE sites af hoeft ;).

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    als goed is toen je er kwam wonen zijn de meterstanden van stroom en gas genoteerd. stel je woont nu een half jaar dan kan je het gewoon keer 2 doen.

ik vind dat gemiddelde verbruik die standaard wordt gegeven op internet echt niet kloppen!
    ik gebruik maar iets van 14m3 gas per jaar en 2366kwh aan stroom. Alleeenstaand, flat 75m2.

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij stappen wel elk jaar over, wel check ik eerst of het goedkoper is. Zijn van Nuon naar energiedirect gegaan.

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    kan je van nuon weer naar nuon overstappen inclusief bonus. volgens mij niet...
    waarom niet de goedkoopste van gaslicht gewoon nemen?
    zijn toch algemene kostprijzen..?

Deel Deze Pagina