Werkt het? Robot stofzuiger en/of dweil?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dank je! Ik had de link wel al aangeklikt, niet in de gaten gehad dat er ook een filmpje bij zat :)

2. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik lees ook even mee. Wij zitten er ook aan te denken om zoiets aan te schaffen. Zaten zelf in de duurdere klasse te kijken. Maar nu ik zie dat ze goedkoper kunnen...... lees ik even mee.

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik lees ook mee!

Geen huisdieren hier, maar ik verhaar zelf nogal en heb een hekel aan stofzuigen en dweilen :D

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mwh, dacht eerst dat zoiets niet zou werken, maar als ik de reacties lees....dan ga ik er toch maar één aanschaffen. Vooral voor boven inderdaad. ER ligt altijd zoveel stof onder de bedden en die zware stofzuiger til je niet graag elke dag even naar boven.

Hmmm....eens wachten op een aanbiedinkje!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de Roomba van iRobot. Dat is wel een wat duurder merk. Ik ben er erg tevreden over. Hij komt bijna overal. We hebben alleen drie kasten waar hij niet onder kan. (Maar twee daarvan kan ik ook niet met de gewone stofzuiger onder.)
    Wij hebben een gladde tegelvloer. De mat bij de deur krijgt hij ook prima schoon. Op echt lange vloerbedekking lijkt het me geen succes, omdat hij ook met borsteltjes werkt.

Het is niet zo dat je helemaal geen werk meer hebt; je moet wel het bakje leeggooien na elke zuigbeurt en de borsteltjes even ontharen.

Verder gebruik ik de gewone stofzuiger nog om de bank af en toe te zuigen, want dat doet botje helaas niet. ;)

Bijkomend voordeel van Botje: onze zoon is er niet echt dol op. Dus als hij een dwarse bui heeft en zijn jas en schoenen niet aan wil doen, dan zet ik gewoon Botje aan. Dan weet hij niet hoe gauw hij zijn jas+schoenen aan moet doen, want dan wil hij zo snel mogelijk weg, haha.

Met de dweil van iRobot hebben we zelf (nog) geen ervaring. We moeten hem nog steeds eens lenen van een kennis van ons. Maar wat ik van hun begrijp, doet de stofzuiger het beter dan de dweil.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zag er gisteren een in t Blokker krantje en overweeg het nu toch ook wel. Voor 40 euro doet t wat minder pijn als t toch niet zo goed werkt dan voor 200 ofzo natuurlijk.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36

Hahaha omg! xD

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Oei, ik ben ook getrokken naar deze topic, haha.

Maar hij zuigt natuurlijk niet, het is een elektrische veger als ik het goed begrijp. Dus korrels duwt hij aan de kant?

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n veger gehad, die met statische doekjes. Werkt aardig, maar hij doet er wel lang over. Hij gaat namelijk een willekeurige kant op totdat ie ergens tegenaan botst, dan kiest ie willekeurig een andere kant. Ik vind hem niet handig als je zelf thuis bent, maakt best herrie en duurt veel langer dan zelf stofzuigen. Maar als je weg bent is het wel handig. Ik weet niet zo goed waarom, maar ik heb hem niet veel gebruikt. Ik dacht er steeds niet aan als ik wegging, en je moet nog steeds af en toe stofzuigen.
    Later als ik groot en rijk ben, koop ik een hele dure die echt zuigt, en dweilt, en het gras maait en de vaatwasser in- en uitruimt en de tafel dekt :D

10. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    die hebben wij ook...had er iets meer van verwacht maar hij is wel erg handig zo voor de dagelijkse stof en haren van de dieren etc..
    heb er geen spijt van :)

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Heeft iemand die van de blokker al gehaald? Ik ben heeeeeeel benieuwd namelijk, hihi.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb hem net weg laten leggen bij onze blokker en ga hem zo ophalen.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik ga dat ook maar doen denk ik, lol

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    de Volkskrant had een tijdje terug een recensie van 3 verschillende soorten. In een relatief kleine ruimte een ons rijst uitgestrooid en daarna wegen wat er is opgevangen. Ik vond de resultaten nogal triest, zowel bij de goedkopere (idd iets van 150-200) als de (veel) duurdere.

Maar geen persoonlijke ervaring :) ...

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja maar dan heb je het over een zuiger denk ik? Dit is een veger. Zoiets als dat je met swiffer de boel op veegt, maar dan doet een robotje het.

16. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Als je dan toch rijk bent doe mij er dan ook 1 :D

*pakt zo de stofzuiger voor de dag om ZELF te gaan stofzuigen :(*

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh handig... heb hem net besteld... lijkt me ideaal!

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    :D:D

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nou ik baal! Heb hem achter laten leggen en toen ik naar de stad reed met de kids zag ik auto's seinen. Geen idee of het voor mij was of voor de auto voor of achter me maar ik werd er bloednerveus van :) zag me al staan in de hitte met twee kindjes langs de weg.

Ben dus weer naar huis gereden :cool:

20. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb kaboutertjes. Die stiekem mijn huis stofzuigen als ik aan het werk ben. Die de was voor me opvouwen op overzichtelijke stapeltjes. Die orde brengen in de berg papierwerk die achteloos in de la is gesmeten. Achter mijn rug om wasmiddel kopen als ik dat zelf weer eens vergeten ben. Die in de gaten houden dat er in de koelkast niets over datum raakt. Die een maaltijd voor mij koken.

In 1 woord: ideaal!!

Deel Deze Pagina