Eva geeft sinds een week of twee af en toe (één tot twee maal per dag) aan dat ze moet 'poepen'. 'Poepen' is zowel plassen als daadwerkelijk poepen. Ze wil dan naar de wc, dus dat doen we dan ook maar. Vaak komt er dan ook iets, tot nu toe heeft ze alleen plasjes op de wc gedaan. Hoe het aan te pakken op deze leeftijd, actief ermee bezig gaan? Van mij hoeft ze nog niets, het moet vooral leuk blijven. Ik neig naar gewoon zo doorgaan, maar ik moet bekennen: het zou toch wel fijn zijn als ze alles op de wc doet. Verder ben ik nog wat zoekende in wat nu handig is. Boven wil ik haar op het potje zetten, beneden gewoon op de wc (alleen wc beneden). Lijkt me handig als ze op de wc wil, zeker buitenshuis. Luiers nog of zijn luierbroekjes handiger? Rompertjes of setjes ondergoed kopen? Mevrouw is sneller dan ik me erin heb verdiept, tips zijn welkom.
Mijn kleine meisje heb ik ook geholpen met zindelijk worden. Met 19 maanden was ze zindelijk overdag. en met 2,5 jaar ook s nachts zindelijk. Ze is nu 3 jaar. Rompers vond ik niet handig op het potje en dat duurt te lang voordat het uit is. Onderbroekjes en hemdjes zijn moeilijk te vinden in kleine maatjes. (Heb ik nu nog last want ze is 85 cm. Het ondergoed van Woezel en Pip valt klein maatje 86/92. maar dat is niet altijd te koop.) Ik heb de luier gewoon uitgelaten overdag. Ook in de autostoel, buggy, etc. Had wel een zeiltje in een handdoek genaaid en dat lag in de buggy en in de autostoel voor een eventueel ongelukje. Verder ben ik begonnen met iedere 20 min op de pot te zetten en dan iets leuks doen. Die tijd per dag een beetje oprekken als het goed gaat. En ik durfde pas een uitje te doen als ze had geplast. Hier stond overigens de eerste paar weken wel de pot midden in de huiskamer omdat ik dat fijner vond. Toen ze alle plasjes goed kon aangeven en het kon redden tot de wc, ben ik daar naar uitgeweken met wcbril verkleiner. Veel succes
Dat is snel zeg, knap hoor! Ondergoed valt inderdaad niet mee, ben vandaag even op pad geweest. Wat gehaald in maat 92, maar zien of het past. Ze draagt nu 86. Vandaag heeft ze niets gedaan op het potje/de wc, af en toe even op het potje gezeten, was vooral heel interessant.
Hier 19 maanden, en ook al bezig om de wc te zitten. Ze wil niet op het potje, dus alleen op de wc verkleiner. De halve dag, poep Maar ws. windjes. Al een paar keer geplast op de wc. Hou het nu spelenderwijs. Als ze wil, dan zet ik haar erop. Heb nog de rompers, heb al wel ondergoed in huis, maar nu nog te koud eventjes. Succes ermee.
Mijn zoontje is nu 21 maanden en roept ook poepen als hij moet plassen en loopt naar de wc, soms komt er iets en andere keren zegt hij nee, zo van er komt niets Ik geef hem hier luierbroekjes aan zodat hij aan het idee kan winnen van een onderbroek. Hij is nog lang niet zindelijk en ga hem ook niet pushen