Mijn zoontje is 6 weken oud, en heeft een hele reeks aan klachten. Nu zijn we gisteren bij de KA geweest, en die vermoed kma en reflux omdat ik dit als kind zelf ook gehad heb. We hebben een machtiging gekregen voor pepti en ik ben daar gister gelijk mee begonnen. Gelijk stopte het huilen en hij heeft zowat de hele dag geslapen, terwijl hij dat al 3 weken alleen nog maar s'nachts een beetje deed. Maar, vandaag is het weer helemaal mis. Hij huilt weer alleen maar, kan hem weer geen seconde neerleggen en de klachten zoals misselijkheid en buikpijn lijkt wel wat minder, maar nog wel aanwezig. Nu weet ik dat ik geen wonderen kan verwachten van de pepti en dat het tijd nodig heeft voordat het werkt, maar hoe kan het dan dat ik gister een heel ander kind had en het vandaag weer compleet mis is? Ik ben behoorlijk uitgeput aangezien ik 3 weken in constante huilbuien heb gezeten. Natuurlijk vind ik het voor mijn zoontje het vervelendste, maar zelf ben ik ook wel toe aan wat rustiger vaarwater ik word er een beetje moedeloos van, wat als het helemaal geen kma is? Of de pepti niet werkt? Maar waarom was hij gisteren dan zo kalm, was dat toch bijzondere toeval? Mijn vraag aan jullie is of jullie dit herkennen, dat het de eerste dag goed ging en daarna weer wat slechter werd. Hoeveel dagen moet ik de pepti de tijd geven?
Het kan tot twee weken duren voor alle koemelkeiwitten uit het lichaam zijn. Meestal heb je na enkele dagen wel resultaat. Dat het gisteren eerst goed ding en nu niet, kan betekenen dat zijn lijfje ontdekte dat er geen nieuwe eiwitten waren om op te reageren, maar dat het daarna toch weer reageerde op wat nog in zijn lijf zit. Nog even afwachten dus. Als je overigens op langere termijn eerst verbetering ziet en dan terug onrust, dan kan het ook zijn dat er sprake is van een zwaardere kma en dus nood is aan zwaardere dieetvoeding zoals Nutramigen. Hou dat in je achterhoofd.
Bedankt voor je reactie, ik weet dat ik ook iets meer geduld moet hebben, maar ik had wat hoop gekregen doordat het gisteren zo goed ging, daarom schrok ik dat het vandaag weer helemaal mis is.