Ik hoor verschillende verhalen over het moment wanneer je ingeleid kan worden. Soms doen ze het al vanaf 41 weken en soms pas bij 42 weken. Als er medische redenen zijn kan het natuurlijk ook nog veel eerder, maar ik vraag me af wanneer jullie ingeleid zijn. En was dat toen iets wat je zelf graag wilde of moest het gewoon?
Ik was 38 weken en 5 dagen zwanger toen ik werd ingeleid. Ik had een hoge bloeddruk, en moest daarom worden ingeleid, omdat het anders gevaarlijk was. Ik zou er zelf niet voor gekozen hebben, omdat het veel heftiger was.
Met 35 weken bij de 1e, scheurtje in de vliezen.' Nu tussen de 38 en 39 weken, gyn verwacht groot kind.
ik word over een paar dagen ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes en ben daar toch wel blij mee, had het niet tot 40 weken volgehouden met de insuline
bij de eerste met 36 weken in geleid omdat mijn vliezen waren gebroken maar na 15 uur de weeen helemaal stopten bij de 2e zou ik met 36 weken ingeleid worden omdat ik cholestase had, ( en nog veel meer zoals ssa antistof positief, medicatie, zoals prednison slaapmedicatie en medicatie voor jeuk) het hartje van onze meid deed het niet zo goed meer, na het weekend zou ik worden in geleid, maar op zondag is het spontaan begonnen, maar ook bij haar wouden de weeen niet doorzetten dus toch nog ingeleid dmv van infuus.
Ik ben met 39 weken ingeleid omdat ik medicijnen slikte voor hoge bloeddruk....bloeddruk is al die tijd goed geweest maar ze wilde me niet door laten lopen tot 40 weken. Mijn ween begonnen om 10.30 en m'n dochter is om 16.40 geboren
de 1ste is met 41 weken ingeleid had al 3cm ontsluiting enige weken en elke keer toch wel heftige weeen die stopte. dus met 41 weken is er besloten in te leiden. heb er 16uur over gedaan. de 2e was bij 39.1 weken, had bij haar al 4 cm dus kwam op controle op maandag, en de gyne belde naar de afdeling voor dinsdag in te leiden, en hij verwachte me eigenlijk in de loop van de dag wel terrug te zien...maar helaas...werd toch gewoon dinsdag bevalling heeft zo´n 6uur geduurd, inclusief spoed keizersnede ivm uitgezakte navelstreng maar zonder de KS zou ik er ook een 6uur over gedaan hebben, want het is pas ontdekt toen ik persweeen had.
Bij de tweeling ben ik ingeleid met 38 weken. Dat was voornamelijk omdat het voor mezelf érg zwaar werd en de groei van de meiden ook niet meer zo goed leek te gaan.
bij de 1e met 38.3 ingeleid, vanwege hoge bloeddruk, werd een spoedks bij de 2e niet, is spontaan geboren met 36.6 bij de 3e met 38.2(had al 3cm) ivm met erge bekkeninstabiliteit, niet slapen, niet meer voor de andere 2kunnen zorgen, kortom zat er helemaal doorheen...is met 2.5 uur(weeënstorm) geboren....
Allemaal medische indicaties hier boven geloof ik . Nou zónder medische indicatie, ben ik met 41 weken precies ingeleid. Ik was wel érg moe en eigenlijk gewoon op (maar oke, dat heeft zo'n beetje de helft van de mam's natuurlijk, zeker bij een 2e of volgende) . Met 40 weken zijn ze gestart met pogingen om te strippen, er was nét wat ruimte, maar niet heel veel, dus ze konden er ook niet goed bij. Na de 3e poging mocht ik naar de gyn. Die controleerde de boel nog even en ging (tot mijn verrassing en een beetje schrik) gelijk actie ondernemen om de volgende dag te gaan inleiden. Ik wilde dit dus allemaal zelf. Oók het strippen vanaf 40 weken. Hoewel ik wist dat het mogelijk niets zou doen. Bij m'n oudste, ben ik uit me zelf bevallen met 41+ 3 . Dat was dus 2 jaar eerder. Maar inmiddels zijn de inzichten veranderd. En laten ze je over het algemeen niet zo ver meer doorlopen. Vanaf 41 weken mogen ze gaan inleiden (zover ik weet) als de moeder dat wil. En anders vanaf 41+ 3 . De verhalen over bevallingen opwekken na 42 weken, zul je steeds minder horen als het goed is. Alleen gebeurd dit pas sinds 2009/2010 - dus dat is pas vrij kort. Dus als mensen kinderen boven de 2/3 jaar hebben, kun je de verhalen zeker nog wel tegenkomen.
Ik ben ingeleid met 38 weken en 3 dagen ivm hoge bloeddruk. Ik was er wel een beetje door overvallen toen de gyn zei dat het beter was dat ik de volgende dag ingeleid zou worden. Ik had met ingesteld op 42 weken (dan kan 't altijd meevallen) en het totaal nog niet verwacht dus... Was er uiteindelijk wel blij mee, hield ook veel vocht vast in mijn handen, dus een hele opluchting toen de kleine er eenmaal was en al die kwaaltjes over waren
goh, heb het er van de week met mijn vk nog over gehad, wat nou het beleid was. Ik ben met de 1e bij 42 weken ingeleid en had inderdaad nu ook al vaker gelezen dat het nu bij 41 weken gebeurd. Maar helaas, hun beleid is nog steeds 42 weken als het allemaal goed gaat met het kindje en met jou. Wel wilden ze dan bij 41 weken gaan strippen (i.p.v. 41+3), nou dat maakt een verschil
In principe hoefde ik niet ingeleid te worden,terwijl ik vanwege te weinig vruchtwater goed in de gaten werd gehouden. Omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek was en het kindje had willen zien,hebben we in overleg met de gyneacoloog besloten het kindje met 38.5 weken te laten komen. Ze heeft het wel meegrkregen,dat het geboren was,maar 3 uur na de geboorte is mijn schoonmoeder overleden. We missen haar ontzettend,want toen mijn oudste naar het cb ging,belde ik haar altijd op om te vertellen,hoe goed ze gegroeid was.Maar nu wil je en dan denk je,oh,nee dat kan niet,ze is er niet meer.en dan merk je hoe veel je haar mist
Ik vraag me alleen dan af, wat de gyn in het ziekenhuis zou zeggen, als je eerder kans had om daar naar toe te gaan. Of die je wél zou hebben ingeleid bij 41 weken.. maar oke - ik ga er maar vanuit dat het in overleg met de gyn gebeurd - hun beleid..
In 2007 was in ons ziekenhuis nog beleid dat er werd ingeleid na 42 weken. Ik ben toen spontaan bevallen na 41 + 5 wkn. In 2009 was het beleid inmiddels veranderd omdat het relatief vaak mis gaat na 41 wkn. Ik heb het nog van 41 wkn tot 41 + 3 wkn kunnen rekken in de hoop dat de bevalling spontaan op gang zou komen. Verder rekken durfde ik niet aan voor het geval het dan nou juist mis zou gaan.
Bij mijn zoontje begonnen met 41+6 (met 42 wk precies geboren). Bij mijn dochter op eigen verzoek (en met een beetje hulp van een oplopende bloeddruk) met 41+3. Dit omdat van mijn zoontje de placenta helemaal bruin en 'verschrompeld' was, en ze hadden gezegd dat hij geen dag langer in mn buik had moeten zitten. De schrik zat er dus toen goed in.
Ik ben met 41+2 ingeleid vanwege niet medische redenen. Maar puur om het feit dat ik niet meer kon lopen en dat was ik zoo zat..
Ik werd niet eerder doorgestuurd naar de gyn dan 41+3 dus ik weet niet wat die zou doen. Maar bij 41+3 vond de gyn dat ik nog genoeg vruchtwater had en de baby het allemaal nog goed deed. Er was dus geen reden om eerder dan de 42 weken te gaan inleiden. En het eerste wat de gyn zei toen onze dochter geboren was, was dat dit geen 42 weken kindje was, ze zat nog helemaal onder het smeer en de placenta was nog helemaal goed. Terwijl ik toch echt 42 weken zwanger was. Maar misschien als je goed aangeeft dat je er helemaal door heen zit.... dat ze het dan voor de moeder doen ipv voor de baby, want dat lees je hier ook nog wel eens.
Met precies 42 weken zou ik worden ingeleidt....dezelfde nacht is het toch nog spontaan begonnen,om 2.15 de eerste weeen,en om 7.00 had ik in het zieknhuis moeten zijn...hihi,toe was ik er al een tijdje!