Nu stoppen of ff wachten nog?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mama81, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag moet ik de laatste pil van mijn strip innemen, dan ga ik mijn stopeweek in.
    Mijn vriend en ik trouwen op 15 juni dit jaar, hartstikke spannend dus allemaal en superleuk natuurlijk.

Nu hadden wij afgesproken met elkaar om rond de bruiloft te gaan stoppen met de pil. Nu had ik uitgerekend dat als ik nog 1 maand de pil slik, dat ik dan de week voor de bruiloft ongesteld ben en ik dus niet onverwachts nog met tamponnetjes hoef te slepen op de trouwdag zelf, lijkt me niet zo'n succes hahahaha :(

Maar ik zit met het volgende: mijn pilstrips zijn op, nu zou ik voor 1 maandje naar de apotheek moeten, is natuurlijk geen ramp, zo gedaan.

Nu zat ik te denken om toch gewoon nu te stoppen ermee, de pil is op, niks aan de hand. Alleen ik weet niet meer hoe mijn cyclus loopt zonder d epil. Als ik vandaag de laatste pil inneem, dan word ik over 4 a 5 dagen ongesteld. Maar ja, hoe groot is het risico dat ik geen cyclus heb van 28 dagen, maar langer?

Wat denken jullie? Gewoon nog 1 maand slikken of kan ik nu al stoppen?

:(:

Groetjes Maria

2. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Tsja, dat is moeilijk te zeggen. Vaak is die eerste bloeding niet zo'n probleem, maar is het afwachten wanneer je natuurlijke ongi komt! Dan kan met 24 dagen zijn maar ook over de 30 of nog veel langer.. :(

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Weet je nog hoe je cyclus voor die tijd liep? Als het toen keurig om de 28 dagen was, dan is er geen reden om te denken dat het nu niet het geval zal zijn. Maar voor de zekerheid kun je nog een pilstrip halen want je weet maar nooit he.

Groet van Kiki.

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik zou het zekere voor het onzekeren nemen en nog een maand doorslikken. Echt, je wilt niet ongesteld zijn op je bruiloft.
    Ik weet niet hoe 't met jou zit, maar ik moest echt geholpen worden met naar de wc gaan. Stel je voor dat je dan ongesteld bent. En dat je door een onhandige beweging bij het opstaan van de wc een bloedvlek in je jurk krijgt. Nou, geen smakelijk verhaal, maar dat risico zou ik echt niet nemen. En wat maakt dat ene maandje in principe uit?

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hahaha, nee, daar zit ik niet echt op te wachten Freewilly. en ik zal idd hulp nodig hebben met naar de wc gaan, dus nee, geen succes. ik denk inderdaad maar dat ik nog 1 maand door ga slikken, gewoon voor alle zekerheid, die ene maand maakt inderdaad ook niet meer uit!

Bedankt voor jullie mening!

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Nou, zoals de banner al laat zien: we zijn toch gestopt! We hebben zitten rekenen en als ik nog een maand de pil zou slikken tot de bruiloft, dan zou ik ook precies een paar dagen voor de bruiloft ongesteld worden, dus dan zou ik of doormoeten slikken of een week eerder stoppen. dan is mijn cyclus ook in de war, dus we nemen het risico!

Ben benieuwd hoe het gaat lopen!

Deel Deze Pagina