Quiten is wel toe aan 4 flessen. Hij wordt niet meer wakker voor die laatste fles en drinkt dan ook maar 60-80 cc. nu gaat hij altijd al om 18:15/18:30 naar bed omdat hij dan echt bekaf is.Normaal slaapt hij door tot half 8 met een hele kleine pauze om 22:30 voor nog een flesje. -is dat dan niet veel te lang zonder voeding als ik de laatste weglaat? van 18:00 tot 7:00/7:30 de volgende ochtend? -moet ik hem dan eerder wakker maken 's ochtends? 's avonds rekken tot 19:00/19:30 uur is echt geen optie want da krijg ik hem gewoon van vermoeidheid niet meer in slaap. iemand tips/oplossingen/opmerkingen/ervaringen?
Tja, als jouw kindje er verder geen last van heeft, dus niet suf of iets dergelijks, dan prima zou ik zeggen. Zeker omdat je kindje toch bijna 5 maanden is.
Hier gebeurde het in het begin ook weleens met de 4 flessen. Soms kwam ze smorgens eerder, soms niet. Maar uiteindelijk regelde ze het zelf wel. Wij rekte s avonds vaak nog wel door haar in bad te doen. Of rond 5 uur nog een kort slaapje. Maar als dat niet lukte, tja jammer en dan had ze om 18.30 of heel soms om 18.00 uur de fles. Als ze honger heeft, wordt ze wel wakker.
ja ik haal me dan enge scenario's over te lage bloedsuikers in m'n hoofd maar dat valt allemaal wel mee begrijp ik? ik denk dat ik die laatste fles ga vervroegen eerst naar 21:30 uur of zo en dan steeds iets minder geven. misschien is het gewoon wel een kwestie van tijd en hodt hij het over een paar week 's avonds wel uit tot 19:00. in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik las pas iets over die bloedsuikers, toen Fae al 3 nachten doorgeslapen had met 10 weken, van 7 tot 7... Ik had ook niets aan haar gemerkt. Achteraf schrok ik dus wel. Maar je moet eventjes naar je kindje kijken. En jouw kindje is niet zo heel klein meer, dus ik denk niet dat je je hier nog veel zorgen over hoeft te maken.
Om er nog even op terug te komen... Het CB adviseerde toch om te proberen te rekken tot een uur of 7 s avonds. Ze vonden het anders toch te lang. nu ga ik elke avond om 18 uur een blokje om met de kinderwagen en dan slaapt ie een minuut of 20. Net genoeg om het tot 19 uur te redden. En wat denk je? meneer slaapt keurig door tot 7:15 de volgende ochtend.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker jouw kindje om 18.00u naar bedje doen. Nogmaals, als je maar merkt dat hij er geen last van heeft. Het ene kindje kan hier beter tegen dan het andere. Maar om nou maar iedere dag dat uurtje te gaan rekken is wel vervelend. Want valt jouw kindje ook niet gewoon in slaap in de wandelwagen?
ja maar dan wordt hij weer wakker zodra we te lang stilstaan. Dat kan ik dus redelijk goed timen. Ik heb vandaag maar een beetje gesmokkeld Vandaag was het 10 voor 7.