Werkt strippen om de bevalling op te wekken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door clarajilla, 19 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier gestript met 1 cm ontsluiting tijdens controle bij de vk. Hele avond en nacht gerommel en lichte krampen ervan gehad. Volgende ochtend starte de weeën en 4 uur later was dochter geboren. Dus hier had het effect. Ik was 40+1 zwanger

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Het heeft bij mij geen effect gehad helaas. Heb ook gelezen dat na het strippen je binnen 24 uur iets moet gaan merken. Begint de bevalling/weeën niet binnen 24 uur, dan werkt het strippen niet.
    Komt het na 24 uur opgang dan is het gewoon van jezelf en niet van het strippen.

Nu maar weer afwachten tot vrijdag, dan weer een volgende afspraak bij de gyneacoloog

3. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ik ben net gestript.. en ook gelijk doorverwezen naar 't ziekenhuis voor inleiding. Hier kon ze vrijdag niet goed strippen maar het irriteren had geholpen want ik had al wat ontsluiting. :) hopelijk begint het uit zichzelf.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste gestript bij 41+2 wkn. Bij mij wel gewerkt (vond overigens ook behoorlijk pijnlijk), vanaf het strippen begon het te rommelen, en ongeveer 11 uur na strippen regelmatige krachtige weeën en dus bevalling begonnen.

Bij tweede en derde was er wel intentie om te strippen (vanaf ongeveer 41 wkn), maar niet mogelijk. Wel spontaan bevallen voor 42 wkn.
    Ik weet dat ik bij mijn 2e controle bij gyn had bij 41+4 wkn (controle of afwachten tot 42 wkn verantwoord was) en deze 'deed niet aan strippen, grote onzin' :rolleyes:. Ik kan me ook voorstellen dat wel uitmaakt of je het in een VK setting of gyn setting doet.

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ja precies, je weet niet hoe et gegaan zou zijn wanneer je niet gestript was. Dat maakt het voor mij ook zo lastig.
    Aan de ene kant denk ik, hij komt wanneer hij klaar is, hij zal de hormonen afgevend die de bevalling in gang zet. De andere kant is eigenlijk nu ik het zo neertyp puur “egoïstisch”, ik wil zó graag niet weer aan de wee-opwekkers

6. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Nee dat snap ik. Maar als breken van de vliezen niet voldoende stimulans geeft om de weeen in gang te zetten dan zal strippen alleen dat zeker niet doen. Meestal is het bij een 2e voldoende om gewoon de vliezen te breken (tenzij natuurlijk dat je al vroeg ingeleid wordt), dan pikt je lichaam het vaak heel snel op. Je zou aan kunnen geven dat je bv 2u wil afwachten voordat ze met weeenopwekkers zouden starten, en dat ze dan rustig op moeten bouwen.
    Ik hoop iig dat het allemaal niet nodig is en dat je gewoon lekker zelf aan de gang gaat (lekker als verrassing ;))

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik hoop het ook en benieuwd hoe het ondertussen met TS is!
    @clarajilla ?

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hier nog steeds geen baby :rolleyes:

Wel sinds vanmorgen vroeg menstruatie krampen, de ene x komen ze regelmatig en de andere x weer niet. Ze zijn niet pijnlijk vind ik, alleen vervelend/zeurderig.
    Dus maar weer afwachten of het echt zal door zetten of toch niet.

Heb voorheen alleen nog helemaal geen krampen of iets gehad dus dit is wel de eerste x.

samira28 vindt dit leuk.
  9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja hier wel effect, bij nr 3 en 4 dan.
    Bij de eerste 2 wilden ze niet strippen en ben ik geprimed met gel en daarop verder gegaan. Geen weeenopwekkers nodig gehad. Mijn lichaam heeft dus een klein zetje nodig en weet dan pas wat te doen. :)
    Ik hoop dat het voor jou ook lukt! :thumup:

10. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Afgelopen donderdag 25-01 is onze dochter geboren!
    Helaas heeft het strippen niet geholpen, maar is het zelf opgang gekomen. Wel hebben ze me toch ingeleid omdat het niet doorzette

Pink06 vindt dit leuk.
  11. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Gefeliciteerd!! Hopelijk gaat alles goed met jullie. Zetten de weeen niet door? Of vorderde de ontsluiting niet?

12. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Dankjewel! Ja alles gaat goed met ons.

Het zette beide niet goed door. De weeën bleven het zelfde kwa sterkte, maar kwamen wel iedere 3a4 min. En vervolgens had ik door het inleiden wel 8 cm ontsluiting binnen 4 uur, maar duurde het tot ik volledige 10cm had nog 5.5 uur. Ze was namelijk als sterrenkijker gaan liggen waardoor het niet vorderde

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Ik was in de ochtend gestript en s avonds is m'n zoontje geboren :) ik was 41+3 zwanger

Deel Deze Pagina