Je werkgever heeft je een nul uren contract gegeven zodat het voor hem flexibel is. Dat betekent dat jij ook flexibel bent en dus kunt zeggen dat je dan niet kunt. Qua sfeer zal dit niet bevorderlijk werken maar het is ook goed om je grenzen aan te geven. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je akkoord bent gegaan met een nul uren contract? Tansartsen kunnen overigens continuitietsbijdrage aanvragen bij de zorgverzekeraar dus hun gederfde omzet wordt grotendeels vergoed. Jij geeft aan dat je vakantiedagen hebt moeten opnemen toen de praktijk dicht was? Lijkt me ook niet te kloppen .
Verder is er echt niets voorgevallen. We hebben het super leuk onderling, echt een fijne werksfeer, buiten werktijd spreken we ook wel eens af
Vorige bericht was verkeerd gegaan volgens mij, Maar wij waren niet dicht voor iedeeen, wel voor pijnklachten. Dus er was altijd iemand aanwezig voor telefoontjes en wat achterstallige administratie werk. Alsnog moest ik nog de rest van mijn vrije dagen opnemen.
Je kunt het ook vanuit jezelf brengen IPV aanvallend. Geef aan dat nu jij een 0 uren contract hebt, dat jullie volledig afhankelijk zijn van het inkomen van je man en om die reden kun jij niet op maandagavond. Want dan kost jouw baan jullie geld en dat kan natuurlijk de bedoeling niet zijn. Want het mag dan gezellig zijn op je werk, ze hebben jouw belangen listig bij het oud vuil gezet.
Al heel wat reacties gelezen. 1: heel raar dat al je vakantiedagen zijn afgenomen! 2: met een 0 uren contract kunnen ze je niets verplichten. Maarja, wil je een gezellige werksfeer houden dan heb je weinig keus denk ik. heel vervelend allemaal.
Ze heeft haar vakantie uren opgenomen. Er is niets afgenomen. En heel veel werkgevers hebben gevraagd of hun werknemers vakantie uren op wilden nemen en heel veel werknemers hebben daar gelukkig gehoor aan gegeven.
Nou ja als je verzocht wordt om ze op te nemen op een moment waarop je ze niet wilde opnemen dan vind ik dat wel afnemen. Er zijn niet voor niets allemaal regelingen voor werkgevers in het leven geroepen. En tuurlijk dien je als werknemer je ook flexibel op te stellen maar obv wat ts post lijkt het met name eenrichtingsverkeer.
Waarom is een gastouder voor de maandag geen optie? Iemand de kids vd opvang haalt, bij je thuiskomt en bij de kids is (en eten maakt) totdat je man thuis komt?
Precies ! Echt afgenomen. ik had al aangeven het echt niet fijn te vinden, omdat ik 2 kindjes heb, en ik graag met hun nog even een weekje weg had gewild.. zijn antwoord: ja waarschijnlijk kan niemand op vakantie dit jaar ivm Corona .... maarja ik weet genoeg! Bedankt dames. Ik heb indd een 0 uren contract die hun mij zo graag wilde geven dus ze kunnen me niks verplichten
Dus je kindjes hebben straks 6 week vrij en jij kunt niet 1 weekje samen met ze vrij zijn? Pfff daar zou ik al een potje chagrijnig van worden. Zou in elk geval snel rondkijken voor een andere baan.
Heel eerlijk vraag ik me af of ze je daadwerkelijk een 0-urencontract hadden mogen aanbieden. Bij verlenging na een 0-urencontract moet er immers een contract aangeboden worden met het gemiddeld aantal uren. Dus zou dit eerst eens na gaan juridisch gezien. Daarnaast mag ook bij een 0-urencontract van beide partijen flexibiliteit verwacht worden.
Er zijn er een aantal die aangeven dat ze je niks kunnen maken met een 0 urencontract. Dat is niet helemaal waar. Ligt eraan wat er in je contract staat. Je hebt 0 uren contract met verplichting en zonder. Hoe ik je verhaal lees is het denk ik met verplichting. Daarnaast mogen ze je uren van 25 na 1ste contract niet zomaar verlagen. Je bouwt rechten op, tenzij jij afstand doet van je uren. Wat ze waarschijnlijk wel zo hebben geformuleerd dat je dat gedaan hebt.
Als je al water bij de wijn wilt doen, leg dan een voorstel neer met bijv om de week de maandagavond en met een maximale einddatum. En wel op schrift! Waarbij je evt ook nog laat vallen dat je eerder afspraken hebt gemaakt i.v.m. je kinderen, en dat na die datum graag weer conform eerdere afspraak verloopt en dus geen avonden. Dat het nu even anders loopt met corona en ontslag van je oud collega is ergens te begrijpen maar dat je niet tot in lengte van dagen dit gaat doen. Hebben zij iets ruimte, jij hebt een grens aangegeven en niets weerhoud je om toch een andere baan te zoeken.
Ze kunnen je met een 0 uren contract toch niks verplichten? Dus straks in de vakantie kan jij toch ook gewoon 'vakantie' opnemen?
De meeste gastouders werken bij henzelf thuis he? Die hebben misschien wel plek maar niet nog eens de optie om de kinderen na het eten mee te nemen naar hun huis en daar het hele avondritueel te doen. Wat je bedoelt is een gastouder aan huis. Maar die werken meestal 4/5 dagen bij een gezin en hebben dus niet zomaar de maandag over.