Wellicht vaak besproken, maar ik kan et nergens vinden Wat moet er allemaal in de vluchtkoffer en vanaf waneer moet je em klaar hebben staan? Bedankt alvast! Groetjes Mona
Vanaf 37 weken. Kleren voor jezelf en voor de baby, foto en/of videocamera. Toilet spullen, zwangerschapskaart en belangrijke telefoonnummers. Ik zal vast nog iets vergeten maar heb je een richtlijn!
Ik had hiervoor een lijstje gemaakt: Bevalshirt (Incl. Min 2 reserve) Warme sokken (voor jezelf) Schone kleren (voor jezelf) Pyama (met sluiting vooraan ivm borstvoeding) Pantoffels of badslippers Toiletspullen Badjas 2 Katoenen babymutsjes Losse broekjes met voetjes Overslaghemdjes of rompertjes Babypakje Babyjasje 2 Babysokjes Deken VoedingsBH (indien je BV geeft) Maxi-Cosi Fototoestel Lippenbalsem GSM + oplader Ziekenhuiskaart/verzekeringspasje Dextro Tractatie? Drank oid. Buisje en papieren voor bloedafname (Indien je rhesusfactor - hebt) Telefoonnummers Iets te snacken voor partner Iets te lezen voor partner Kraamverzorgingsplan?
vergeet niet wat te eten, kleren en toiletspullen voor papa in te pakken! onverwachts moest mijn man 1,5 dag in het ziekenhuis blijven bij mij (hij mocht niet tussentijds naar huis), we waren er 's nachts gekomen (dus geen tijd gehad om te douchen en er fris heen te gaan),en het is heel warm op de afdeling.... in zijn eten werd amper voorzien (en vind midden in de nacht maar eens iets eetbaars in een ziekenhuis...), en uiteindelijk issie in kleren van mij beland omdat hij zelf niets schoons bij zich had, maar vreselijk gezweet had door de temperaturen in het ziekenhuis en dus niet meer fris rook. dus... vergeet papa's rugtasje niet!
Bedankt Harmless voor je lijstje. Heb hem maar gelijk uitgeprint, want ik had ook geen idee wat ik erin moest stoppen.
Er zijn vrouwen die tijdens de bevalling graag labello opdoen (ik niet, maar ik kreeg zelf die tip en vond 'm wel slim bedacht). Wat dacht je van een sapje dat je zelf lekker vindt om te drinken, ik zou kauwgom of King Extra Strong meenemen. En misschien een boekje/puzzelboekje en muziek voor mezelf en man. Ik hoop echt niet dat ik naar het ziekenhuis moet...!
ik gebruik normaal ook geen badjas en heb er een bij de wibra gehaald om mee te nemen. is wel fijn om te hebben hoor.
Ja een badjas is echt een must vind ik. Als je beurs en helemaal leeggebloed ( ) na de bevalling in je fatsoen bijvoorbeeld naar de wc wilt, kun je makkelijker een badjas aantrekken, dan een broek( kraamverband enz....)
Ja, dat is wel zo, maar als alles goed gaat, dan ga ik gewoon thuis bevallen en dan ligt die badjas daar weer. Vind ik ook een beetje zonde.
En een flesje bodylotion voor als je huid droog wordt. En ik ga er ook een flesje massage olie indoen. Kan manlief mooi gebruiken voor mijn rug e.d. (anders verveelt hij zich toch maar )
Misschien een geschenkje als er nog broer en zusjes zijn, dan kun je dat geven als ze de eerste keer naar het ziekenhuis komen om hun nieuwe broertje of zusje te bewonderen?