Heeft iemand enig idee of je werkgever zomaar je uren mag veranderen? Ik werk nu bijv. van 11.00 tot 16.00! zou hij dat zo aan mogen passen naar bijv. 12.00 tot 17.00? Weet iemand dit?
Ligt aan je contract en de lopende afspraken. Bij ons mag je dit echt niet zomaar veranderen. Maar misschien in overleg?
Ik denk inderdaad in overleg, maar ik kan me voorstellen dat bij sommige werkzaamheden het tijdstip waarop het gebeurt essentieel is. Misschien is dat bij jou niet het geval en zou ik het gewoon overleggen met je baas. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ligt volgens mij aan je cao.. Ik heb geen cao ( zwaar k*t dus.. Bij mij mogen ze dat idd zomaar zonder overleg veranderen )
Volgens mij hangt dit inderdaad van je CAO af.. Ik zou eigenlijk wel verwachten dat je werkgever dat wel even met je overlegt..maar ja, niet alle werkgevers zijn zo natuurlijk!
Bij mijn werk mag het volgens de cao wel. Tijden moeten wel vallen tussen 7 s'ochtends en 10 s'avonds. Als ze het wijzigen moet dat 1 maand voor de tijd aangegeven worden. groetjes Mamaloe
Ligt ook aan je contract. Als daar op staat welke dagen en welke tijden je werkt mogen ze het niet zo maar veranderen. Maar als er in het contract bijv alleen maar staat dat je een 6 urige werkweek heb mag hij bepalen op welke tijden/dagen hij jou laat werken. Anders altijd in overleg.
Bij ons het een beetje zo dat wanneer je niet effectief genoeg bent op de uren die je werkt je werkgever deze uren in overleg met de werknemer kan veranderen!!! Gelukkig is dit mij het geval want ik ben dik tevreden over hoe het nu is!!!!
ligt aan je cao. MIjn man heeft in zijn cao bloktijden ipv werktijden en daar werd het ook zomaar ineens veranderd