Werktitel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hellen1971, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

BRUTUS! En me na de geboorte nooit vergist

2. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey, wat grappig, die van ons noemen we ook Smurfje. Iedereen neemt dat over, maar één collega vindt dat geen naam voor een kindje, dus vernoem ik het in haar bijzijn naar haar. We moeten er altijd erg om lachen.

Tussen mijn lief en mij noemen we de kleine ook wel bij onze favoriete meisjesnaam. Maar ja, pas over twee weken weten we of ons kindje een meisje of een jongetje is. :)

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Voor Jesse geboren werd, noemden wij hem ons schoppertje.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij de naam of gewoon jongetje

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wij noemen de baby "de kleine" of tegen ons zoontje hebben we het over de baby. Mijn man en ik hebben het ook wel over haar en zij, maar zeggen nog niet de naam omdat we er niet aan willen, zodat we ons ook niet kunnen verspreken.

6. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Onze Jayden noemde we altijd frummel en nu is het bijtje, dit komt af van mijn afkorting b-BEE hihi

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, wij zoeken steeds nieuwe namen!

In het begin was het rozijn (toen was hij nog zo klein ongeveer), toen werd het druif, walnoot, citroen en nu tandenborstel :)

Vaak vinden we ergens op internet een site waar op staat: "In week zusenzo is uw baby ongeveer zo groot als een ..." Dat wordt het dan vervolgens! Zelfs die tandenborstel stond ergens op een website!

8. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    We noemen die van ons nu J.J (jay jay) afkorting van zijn namen...Manlief en de rest van de familie vond het in begin niet leuk...Maar nu heeft iedereen zoiets van; hoe gaat het met J.J, slaapt J.J nu etc etc... Me man is wel bang dat we straks de kleine ook zo blijven noemen..

9. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Haha! Wij noemen het nu ook nog ons garnaaltje. De eerste weken was het cashewnootje, maar inmiddels is het gepromoveerd tot garnaaltje.

Hoe we het na de tweede echo, 12 weken, gaan noemen weet ik ook nog niet. Ik weet wel dat ik onbewust steeds 'ze' en 'haar' zeg en we hebben al een paar meisjesnamen terwijl we nog geen leuke jongensnaam weten.... Zegt dat iets?

Mijn man noemt het trouwens al 'draakje', omdat ik zo beroerd ben :D

10. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Spruit! Hihi...en het mooie is dat iedereen hem of haar nu idd ook zo noemt.

Over twee weken weten we wat het wordt en ik denk dat we dan moeten oppassen om Spruit niet bij zijn of haar officiele naam te gaan noemen omdat mijn vriend niet wil dat anderen ook weten wat het is.

Maar de kans bestaat ook dat Spruit gewoon Spruit genoemd blijft worden, zelfs na de geboorte. :D

11. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Mijn vriend noemt hem/haar Ollie of garnaaltje. Ik zeg ook weleens beebje of ukkie.

12. Sjimf

Sjimf Actief lid

25 jan 2009
    268
    0
    0
    Plusje, omdat ik na het doen van de zwangerschapstest verbijsterd uitriep: "Het is een Plusje!" Echt iedereen noemt het nu plusje...

13. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hier al verschillende namen: frummel/frekkel/beeb/junior/pipo...

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Die van ons heet nu nog "Emby" dit is gekomen door de IVF omdat het natuurlijk als embryo terug geplaats is:)
    Ik denk dat als we weten wat het word dat het dan wel veranderd!

Die van mijn broer hete "Limey" wat vruchtje betekend. Toen ze wisten wat het ging worden hebben ze het ook meteen haar naam gegeven.

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Kleine muis...hihi en soms bij de naam als we met z'n tweeën zijn!

16. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Nee, dat zegt niets! Onze Puk (werknaam) hebben we in de zwangerschap consequent zij genoemt, wisten allleen maar meisjes namen en we hadden ook het gevoel dat het een meisje zou zijn. En je raad het al: het is een jongen!

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Voor we wisten wat het geslacht was noemden we haar Lassie (naar een lassiekorrel, rijstkorrel). Nu noemen we haar bij naam of zeggen we meissie of meisje.

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    we krijgen een tweeling, dus voor nu is het Asterix en Obelix :D

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Die van mij heet heel saai 'de baby'. En soms 'het kindje'.. ;) :p

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn vriend noemt em janse...maar daar had hij het al over voor we zwanger waren.
    Ik heb het over de kleine of de beeb en soms als er iets is wat niet leuk is (krampen o.i.d) dan zeg ik tegen mijn vriend, jouw kind...gna gna gna.

Deel Deze Pagina