Werkverhalen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Same here: telefoons die in de magnetron worden gegooit en aangezet
    - weglopen, (Daar heb je vreselijk veel werk van!)
    -dronken/stoned op de groep verschijnen,
    -tijdens de nacht meerdere keren van kamer komen en zeggen dat ze een man op de kamer hebben (die er niet is),
    -een gebouw wat uitgeleefd is omdat alles kapot wordt getrapt en ook de muren blijven hier niet gespaard,
    -wc borstelhouders die worden volgeplast,
    -prullenbakjes worden volgepoept, muren worden met poep besmeurd....en dan nog alles aan het adres van personeel idd...onze leeftijd loopt door tot 18...
    - en hierbij ook ouders die zelf niet in staat zijn om hun kind 'op te voeden' door beperkingen en je daarbij uitspelen, uitschelden, etc.
    Heerlijk wat een baan!;);)

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heel veel respect!!!

Leuk topic om te lezen. :)

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik werk bij een bekende zorgverzekeraar, als senior adviseur.

We maken grappige zaken mee zoals:

- Wordt kliklaminaat vergoed? (klikimplantaat)
    - Ik heb een fractuur gekregen (factuur)

Ook heftige dingen zoals:

- Klanten krijgen niet het antwoordt wat ze willen en wensen je de dood toe.

- Klanten die hun verzekering willen beeindigen omdat ze op het punt staan zelfmoord te plegen. Vaak is het aandacht zoeken, maar zelfs eens mee gemaakt, dat de politie net op tijd was. In zulke gevallen gaan we altijd er vanuit dat het waarheid is. En schakelen we politie in.
    Heftig hoor zulke gespreken. Ik heb er vorige maand toevallig nog 1 gehad. Het hart zat ergens tussen mn ogen..

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ja jeetje....

Ik werk in een dak en thuislozen opvang :D

- doodsbedreigingen
    - agressie ( voornamelijk verbaal en of fysiek niet op ons gericht)
    - opgesloten samen met client die me niet weg wou laten gaan
    - hoogzwanger overvallen op straat(tijdens werk door client) ( het is hem niet gelukt iets af te nemen)
    - bak stenen zien vliegen
    - messen/ pistolen aanwezig gezien
    - ondergepoepte clienten
    - alle gek mogelijke kapsels en kleding

Och nou ik kan nog wel even doorgaan maar over het algemeen ook heel veel leuke acties mee gemaakt hoor. :D I love my job! :D

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb ook rond met 18de bij de AH achter de kassa gewerkt.
    Ik kreeg toen regelmatig een travestiet aan de kassa, geen probleem, was wel een aardig persoon.

Maar zo ook in de zomer...alleen dan had hij dus alleen een kort geknipte spijkerbroek aan en slippers.
    Dus dan stond er echt een man voor me, alleen dan perfect in de make up, nette haren en gelakte lange nagels...en wat kocht ie:
    Maandverband, tampons, nagellak remover etc.
    Nou toen wist ik echt niet waar ik moest kijken!

6. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Mooi topic.

Wat een respect voor sommige zeg! Wat een werk.
    heftige en mooie verhalen!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb ook een paar maanden op de taxi gewerkt als bijbaantje, fantastisch was dat :D

Een stelletje in de auto dat ruzie maakt. Waarbij de man vraagt: wat vind jij er nou van?
    Ik bemoei me nergens mee meneer!

Ik was ook nog vrij jong toen ik dat deed, geloof net 20. Kreeg regelmatig de vraag van ouderen of ik mijn rijbewijs wel had ;)

Machtig mooi baantje was dat zeg! Jammer dat het zo slecht verdient :(
    Maar ik had elke keer weer verhalen!

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik werk nu niet meer, maar heb het jaren gedaan..

het meest verbijsterende:
    als cassiere bij de ah, waar de kaas vers af gesneden en geprijst werd. Bij iemand is er dus een verkeerd prijsje opgegaan en ipv dat de dame in kwestie vroeg hoe dat kan, werd ze knalrood, begon heel veel scheldwoorden achter elkaar te roepen en eindigde met de tekst: tis ook altijd hetzelfde hier, stik jij maar in je k*tkaas en smijt dat pond dus zo naar mn hoofd!!!!

Het verdrietigste...op het kdv: ouders van een kindje lagen in scheiding, papa mocht van mama kindje niet meer zien. Maar er was nog niks geregeld bij de rechter. Papa kwam dus stiekem naar ons om zijn zoon te kunnen zien. Wij natuurlijk in gesprek met ouders...uiteindelijk mocht hij officieel zijn zoon niet meer zien en moesten wij de politie bellen wanneer hij weer kwam. Toen dat gebeurde hebben wij geprobeerd het zoveel mogelijk proberen te verbergen voor dat manneke, maar toen zei hij: M. waarom mag ik niet knuffelen met mijn papa en toen ben ik echt begonnen huilen.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hebben jullie even? :D Ik werk in de schoonmaak van bungalowhuisjes en wat je dan soms aantreft......Even een voorbeeld:

Ooit eens een huisje moeten schoonmaken daar hadden 4 man ingezeten van een bedrijf. De deuren waren eruitgetrapt, ze hadden blikjes ragout in de open haard opgewarmd, de ragout is er uit gespoten, heel de binnenkant van de schoorsteen zat vol ragout, het kleed wat ervoor lag was aan een kant compleet verbrand, op de slaapkamers hadden ze met rijst en macaroni lopen smijten en overal, echt overal onder kasten, de bedden, onder banken etc lagen (ongebruikte) inlegkruisjes :( De tuin lag bezaaid met bierflesjes en ze zijn met die flesjes op het dak van de buren gaan gooien waardoor en dakpannen vielen, bovenop de 2 weken oude auto van de buren. echt a-so-ciaal. Het bedrijf waaraan het verhuurd was heeft overigens wel de rekening gekregen, als ik het goed heb was er alleen aan het huisje al ruim 5000 euro schade!!

Ik heb ook wel eens gehad dat mensen pannen met eten niet afwassen, maar alles zo smerig terug in de kast zetten, mensen die niet op het toilet plassen, maar in de hoek tegen de tegels, mensen die de hond in bad doen (dat gebeurt echt heeeel vaak :() en dan de badkamer vol haren en modder achterlaten. Ik kan wel een boek schrijven. Gelukkig zijn er ook mensen die een huisje netjes achterlaten, maar eerlijk gezegd is dat lang niet altijd het geval.

10. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik werk bij de ah jaren geleden hadden wij last van een stalkster. Dreigbrieven sturen om de drie minuten naar het filiaal bellen in de winkel komen en personeel bedreigen ondanks een winkelontzegging. Op het laatst was ze zo boos dat ze ging vechten met mijn baas die kon haar niet aan. Politie was er eindelijk en hebben haar met 4 man naar achter moet leiden. Daarna was het een poosje stil. Toen begon ze weer met steeds voor de winkel langs lopen. Uiteindelijk was dat het ook niet en hebben we haar niet meer gezien. Ze bleek heel erg verliefd op een collega te zijn maar zij wou niks van haar.

Regelmatig oudere mensen die onwel worden in de winkel.

Wat ik het leukst vind zijn toch wel de winkeldieven die je eindelijk te pakken krijgt. Geeft wel een heel fijn gevoel. En vaak door mensen waarvan je het niet verwacht.

Vanmiddag toevallig een man kwam bij een stukje kaas halen zegt hij tegen mij hier mag ik toch wel twee pakken. Ik zeg ja hoor waarom niet. Nou de bedrijfsleider van dat filiaal (Ander) dat is toch wel zo'n kl**dz*k en nog meer scheldwoorden ik mag daar maar 1 stukje kaas en weer schelden. Ik begon aardig te koken van woede. Maar zeg rustig tegen die meneer. Meneer u heeft het nu over mijn oom ik ben hier niet van gediend.. En meneer droop af met een knal rode kop...

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb heel even bij een pompstation gewerkt. De 2e dag alleen werd ik s'morgens rond half 6 gebeld, pomp was open om 5 uur. Die man vroeg aan mij of ik ook sigaretten verkocht. Vond dat al vreemd want het is wel een grote bekende pomp. Dus ik zei ja die verkopen wij, toen vroeg hij of ik s'morgens alleen stond. Was gelukkig zo helder om te zeggen dat de bedrijfsleider er ook was. Toen hing hij op, ik schrok behoorlijk. Er was een klant die iedere ochtend koffie kwam halen, en zag aan mij dat ik geschrokken was. Ik vertelde hem van dat telefoontje. Hij zei ik laat jou niet alleen hier, en die lieve man is wel een uur bij mij gebleven tot het drukker werd. Diezelfde morgen is er een pomp in de buurt overvallen. Het zou me niks verbazen dat het die man is geweest die ik aan de telefoon heb gehad. Ik heb er daarna nog een paar dagen gewerkt en toen gestopt.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb ook in een winkel gestaan.. Spuug op spiegels, luiers tussen schoenen.. Kauwgom tegen de muur in paskamer.. Bah

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb bij tmobile op de klanten service gebeld.

Toen kreeg ik een man aan de telefoon die iets wilde weten a fijn aardige man.
    Zegt hij in ene:
    Ik heb een zoon die rijd in een jaguar en is psycholoog maar hij heeft nog geen vrouw zou jij met hem uit willen?

En we hebben daar heel lang iemand gehad die belde en alleen maar Abou zei ( de naam van het aapje van Alladin )

Ik heb bij Verkeer en waterstaat gewerkt en wisselde daar de receptie af met de telefooncentrale. Toen heb ik een keer iemand aan de telefoon gehad die wilde dat de moordenaar van Theo van Gogh vrijgelaten werd binnen 4 uur gebeurde dat niet zou hij alle bruggen en viaducten en dammen op blazen in Nederland.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh en het ergste vond ik nog dat we de mensen te woord moesten staan toen met die vliegtuig ramp bij schiphol.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Diverse overvallen meegemaakt in een supermarkt. Zowel gewapend als ongewapend. Niet echt leuk dus.

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik werk met verstandelijk gehandicapten, vaak erg leuk soms wat minder.

Waar ik zelf erg om hem moeten lachen is het volgende.
    Op mijn bruiloftsfeest waren mijn cliënten ook aanwezig. 1 van de mannen was naar het toilet geweest. Goed opgevoed als hij is ging hij daarna netjes zijn handen wassen........ in het urinoir...... :D:D:D

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Oh naar is dat.. Kun je echt bang van worden! Ik heb ik de kapsalon ook vaak alleen gestaan, vond dat al niks.. En al helemaal niet als mensen er naar vroegen. Telefoon ging ook wel eens tijdens het afsluiten van de kassa, en dan hoorde ik niks...

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Gebeurd bijna overal, wij moesten kleding altijd kopen... Als ik ergens iets koop, was ik het altijd voor ik het draag :)

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Iemand ophalen uit de wachtkamer..lopende weg zakte meneer zijn broek af...stond hij in zijn onderbroek bij de tandarts binnen!!! :D

20. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wat een verhalen!Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat een Amerikaan me voor bitch uitschold omdat ik geen wisselgeld had,werkte toen op Schiphol.

Deel Deze Pagina