Werkwijze school besmetting

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ilse84, 20 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.012
    15.044
    113
    Wij komen er net uit, 5 klassen plus een deel van BSO in quarantaine.

Begon met een verkoudheid die rond raazde, dus eind van de week zaten er nog 5 in de kleuterklas. Vervolgens melding over een positieve medewerker in de BSO, positieve leerlingen (eind totaal 9) vervolgens nog een vakdocent die positief bleek.

Leerlingen die vanwege verkoudheid snel waren getest konden nog een keer gaan testen vanwege de vakdocent...want dat was voor sommigen nog geen dag 5.

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Bij ons gisteren bericht gehad dat een kind positief is van de klas van mijn zoontje groep 1-2 (ouder was eerst positief) het is de eerste klas van school die in quarantine moet (zegt school) en gaan testen
    Kwa besmettingen gaat het ook heel goed dus hopelijk blijft het zo.
    Dat kind heeft ook een broer bij mijn dochter in de klas (groep 4) maar over hem hebben we nog niks gehoord. We hadden wel gelijk mail gekregen toen ouder positief was van allebei de klassen. Volgens dochter is het idd broer zusje van elkaar..
    Mijn zoon moet dus getest worden zondag.
    Zo niet moet hij langer in quarantine tot na pasen helaas dan en dat is onmogelijk want wij moeten werken.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    3 weken geleden klas van mijn jongste in quarantaine, nu weer. Dochter heeft toen corona gehad, ik ga met de ggd overleggen of zij ook in quarantaine moet, lijkt mij niet. Maar baal hier wel weer van...

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.192
    14.962
    113
    Vrouw
    Nee, lijkt mij niet. Mij is gezegd (door de GGD) dat binnen de 8 weken je niet in quarantaine hoeft en niet getest hoeft te worden.
    Mijn jongste twee waren pas verkouden. 6 en 7 weken na vorige positieve test. Ik gebeld met de GGD: wat moeten we doen? Kreeg ik het antwoord: ga naar testen.o_O
    Ik belde de volgende dag naar de GGD voor de uitslag: allebei positief! Maar meteen begon die vrouw: waarom hebt u ze laten testen? Het is nog binnen de 8 weken?
    Tja, dat advies kreeg ik.
    Toen is zij in overleg gegaan met de GGD arts. Ze kwamen tot de conclusie dat het vals positief moest zijn. Niemand hoefde in quarantaine. Wel het advies om ze thuis te houden zolang ze klachten hadden.

Wel balen dat je dochter hierdoor wel weer thuis zit:(

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Denk het niet hoor. In de klas van mijn dochter was afgelopen week voor de derde keer een besmetting. Degene van de eerste en tweede besmetting hoefden niet in quarantaine en ook niet getest te worden.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier op school alleen kleuters laatst 2x in korte tijd in quarantaine. Verder nog niets.
    Van de week wel geluk gehad bij de jongste van ons groep 6. Een meisje had een positief geteste zus, maar zelf negatief.
    Ook aantal kinderen thuis door corona gevallen in huiselijke kring maar tot nog toe niet positief.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Net contact gehad met de ggd en inderdaad de komende 8 weken gelukkig niet in quarantaine. Heel fijn, kan ze gewoon naar paardrijles en naar buiten :)
    @Zxcvb had dat inderdaad gelezen bij jou, echt vervelend die stress voor niets!

Gelukkig is het klasgenootje dinsdag voor het laatst naar school geweest, moeder had haar thuis gehouden omdat ze zelf (moeder) klachten had. Heel fijn dus, en waarschijnlijk dinsdag weer naar school.

Mapje en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.194
    12.199
    113
    Wij zitten voor mijn gevoel continue in een omgeving waar veel besmettingen zijn. 1 school in de regio tot regio tot en met Pasen dicht, bij ons ook regelmatig klassen naar huis, wat kijk ik uit naar schooljaar 21/22...

Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Vorige week testte de stagair van de andere kleuterklas positief, kinderen verder allemaal negatief. Gelukkig mocht dochter wel gewoon naar school omdat de groepen zo goed gescheiden zijn.
    Deze week 14 kinderen van het kdv thuis met verkoudheid en koorts, 1e is intussen positief getest. Maar die is volgens de GGD niet geweest toen die besmettelijk was dus jongste mocht vandaag gewoon komen. Duimen dat er niet meer positieve gevallen komen.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.012
    15.044
    113
    Ik ben vandaag vrij, volgende week een deadline. Race nu ff door t huishouden en zo nog ff op de fiets naar de super. Ga volgens mij vandaag maar een paar uurtjes werken, binnen is binnen.

Zo irritant, continue eigenlijk op "scherp staan" en geen fatsoenlijke planning kunnen maken want elk moment kan je toch weer een belletje krijgen. T raast nu weer rond op een andere school in onze gemeente, lijkt net pingpong.

Lafayette vindt dit leuk.
  11. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Zo'n rot idee hè, dat je ieder moment gebeld kan worden. Ik durf ook geen vakantiedagen "zomaar" vast te leggen, voor de leuk zeg maar, omdat ik denk dat ik ze nog hard voor quarantaine en opvang nodig ga hebben. Ben er echt gespannen van.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oei vervelend zeg. Wat ik me afvraag... hoe doet iedereen het met de opvang van de kinderen? Ik werk in de thuiszorg dus kan niet thuis werken. GGD zei dat dochter in quarantaine moet maar ouders mogen werken. Zusje mag naar kdv. Maar waar laat ik dochter? Schoonouders durven niet op te passen en om mij heen gaan klasgenootjes naar opa en oma etc...

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.012
    15.044
    113
    Wij blijven thuis, man moest eigenlijk naar school toe voor 1 les (MBO) maar heeft zekerheidshalve die les digitaal gegeven. Je weet niet of ze positief is, stel dat t wel t geval is is er een hele klas de pineut met ook weer hun zorgen en familie.

Ik kan vol thuiswerken en ben ook niet de deur uit geweest totdat zij helemaal klachtenvrij was en zelf weer naar school mocht. Aangezien we bij ziekte naast haar slapen had ik ziek moeten worden, niet het geval geweest (met mijn bureauwerkers weerstand van 0.0) dus is t verkoudheid geweest. Daar heb ik wel weerstand tegen na dr KDV gedeel en in de nacht ligt ze vol in me gedoken en flink geblaft. Corona had ik op zn minst wel beroerd geweest of EEN klacht gehad, althans zo is mijn redenatie. Mn man is een slechte graadmeter , die staat in t onderwijs en wordt zelden tot nooit ziek. Ik ben steevast de eerste na mn dochter, daarvoor was ik seizoens koploper.

Als je ze test op dag 5 weet je of ze positief testen of niet. Maar het kan t "te vroeg" wezen.

Ik zou ze zelf niet naar grootouders brengen maar kijken of er een klasgenoot in t zelfde schuitje zit en kijken of je kan samenwerken met die ouder. Zij een dag werken en jij de kids, jij een dag werken zij de kids. Wel met t risico dat als de ene geen covid heeft en de ander wel, dat je alsnog beiden de pineut bent. Als je dat beiden ziet zitten kan je op die manier een samenwerkingsverband optuigen. Maar dan wel de verdere connecties uitschakelen. Lijkt me in elk geval minder risico dan bij de grootouders brengen. Ideaal niet, maar je zal echt niet de enige zijn vrees ik en dan wordt t creatief oplossen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klasgenoot was volgens de ggd nog niet besmettelijk toen ze dinsdag op school was. Dus geen testen en geen quarantaine voor de klas en maandag weer gewoon naar school. Hoop maar dat de info van de ggd klopt. Niet voor ons (hebben het pasgeleden gehad) maar wel voor de rest.

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.689
    27.329
    113
    Vrouw
    Wij hadden 5 klassen in quarantaine maar school bleef open. Na 5 dagen testen (of 10 dagen thuis) en van die 5 klassen was maar een heel klein deel ziek. En was het herleidbaar: broer en zus bv.

Deel Deze Pagina