Zwanger, werk en stage

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door hoping, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoping

hoping Lid

16 feb 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mensen,

Ik heb een beetje advies nodig.

Ik ben er sinds 2 weken achter dat ik zwanger ben, maandag weet ik hoever maar we gokken rond de 8 weken. Nou was dit niet gepland (ik zat aan de pil) maar natuurlijk is de baby meer als welkom.

Nou heb ik sinds pas weer me oude baan terug van 20 uur in de week en vanaf maandag moet ik mijn laatste stage lopen voor mijn diploma. Dit zal gaan om 36 uur per week. Zelf woon ik in Almere maar zal ik gaan stage lopen bij Gemeente Amsterdam, wat betekend dat ik minstens een uur onderweg ben met de trein en metro. Op de woensdag en donderdag werk ik om 6uur al in Almere en ben ik om 5uur klaar in Amsterdam, als de wiedeweer richting Almere. Op vrijdag een halve dag in Amsterdam en in de middag weer in Almere en op zaterdag een hele dag in Almere (excuus voor de lange uitleg) Dus om het al 36 uur stage met 2uur heen en weer reis op een dag en 20 uur werken daarnaast.

Nu ben ik zelf bang en mijn vriend ook dat na mate de tijd dit teveel zal worden. Nu heb ik eventueel de kans om in almere mijn eindstage te lopen. Ook met de afspraken met de verloskundige is het handiger dat we dichterbij zitten. Maar toch twijfel ik omdat je nooit weet hoe het gaat lopen. Misschien loopt alles wel soepel en heb ik een goede kans laten liggen. Gemeente is groter, staat goed op je cv en een kans op een goede baan. In Almere is de plek kleiner, en gezien ik hier al eerder stage heb gelopen kan het zijn dat school dit weigert.

Heeft iemand ideeen? tips?
    Ik zou het erg op prijs stellen

2. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was eerst gaan uitzoeken of je stage in Almere goedgekeurd gaat worden, mocht je daarvoor kiezen. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap afgestudeerd terwijl ik ook al werkte. Ik moet zeggen dat ik dat heel pittig vond. Vooral het eerste termijn vanwege de vermoeidheid en de misselijkheid en het laatste termijn omdat ik niet lang kon zitten. En ik hoefde niet eens super ver te reizen ofzo.

Heb je dat baantje echt nodig? Misschien kun je dat nog even uitstellen?

heel veel succes

3. hoping

hoping Lid

16 feb 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL

Helaas heb ik dat baantje echt nodig. Ik moet nu voor de baby de komende tijd zoveel mogelijk sparen want na dat half jaar gezien ik nog student bent valt studuefinanciering weg en stagevergoeding en dan moet ik het hebben van het baantje die ik heb. Waar ik waarschijnlijk dan ook mee moet stoppen omdat ik dan met verlof ga. Dus helaas heb ik die wel nodig.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoe lang moet je nog stage lopen? Ik heb zelf tot 36w meer dan fulltime gewerkt. Als je een makkelijke zwangerschap hebt dan kan dat best.

5. hoping

hoping Lid

16 feb 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf morgen 6 maanden.. en daarnaast nog 20 uur werken en 2uur reistijd per dag. Dat is ook mijn twijfel je weet nooit hoe het loopt. Ik ben ook bang dat als het te zwaar wordt ik niet meer terug kan.

6. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe het loopt. Wanneer het niet meer gaat krijg je vanwege je ziekte door zwangerschap 100% vergoed van UWV. Als je dus vroegtijdig moet stoppen met werken.
    Tja, je stage. Wanneer het echt niet meer gaat zul je waarschijnlijk studievertraging oplopen en na de bevalling je stage moeten afmaken. Zou enorm balen zijn maar niet onoverkomelijk denk ik. Misschien kun je het voorleggen bij de studiebegeleider van de opleiding.

heel veel succes

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Het moet wel kunnen hoor. Ik woon in eindhoven, studeerde in Utrecht en liep stage in Rotterdam toen ik zwanger was. Daarnaast werkte ik twee ochtenden per week. Schreef toen ook mijn masterscriptie. Vond het juist makkelijker te combineren dan met een baan (tijdens mijn tweede zwangerschap)
    Ik stond elke dag half zes op om op tijd de trein te pakken. Had vaak een zak bij me voor als ik moest overgeven maar in de praktijk vond ik altijd een wc ;) ging echt prima en had geen studie vertraging.

Deel Deze Pagina