Ik ben nu "goed" verzekerd tegen tandartskosten, ik krijg 100% tot 500,- Ik wil een andere, die hetzelfde of meer verzekerd. 80% ofzo is ook prima, daar niet van. Ik ga wel 2x per jaar op controle en 2x mondhygiënist per jaar. Heeft iemand tips over goede tandartsverzekeringen?
Maar heb je dan veel gaatjes oid of komen er kosten aan? Want voor 2 keer controle en 2 keer mondhygiënist is het niet heel nodig om te verzekeren toch? Tenminste, ik persoonlijk betaal dan meer aan premie dan aan de tandarts zelf. (2 keer 23 euro plus 2x 50 euro (zeg 150 euro) vs 16,70 per maand=200 euro) Als je kronen oid in het vooruitzicht hebt, is het natuurlijk een ander verhaal..
De Friesland is de meest voordelige en vergoed tot 80% van de kosten. Ik zou via Pricewise of Independer even een zoekrondje doen dan zie je in 1 opslag welke het voordeligst is.
Mee eens. Je bent vaak meer kwijt aan premie. Ik was vorig jaar met 1 gaatje nog goedkoper uit zonder verzekering dan met.
Nee ik heb een slecht gebit hoe je het ook went of keert. Ik kwam er met de verzekeringsvergelijkingssites niet helemaal uit namelijk
Dan snap ik het. Ik zit bij national academic, maar die is volgens mij best duur, dus die raad ik niet aan
Heb eergisteren een heel zoekrondje gedaan op internet wat voor mij het beste zou zijn... Ik krijg 2 kronen in het nieuwe jaar, kosten ongeveer 1000 euro. Bij alle verzekeringen boven de 750,00 vergoeding, moet je een keuring door. Behalve bij deze 2. Hema tand 3 --> 80% met een maximum van 750,00 FBTO tand --> 100% met een maximum van 750,00 Linksom of rechtsom, bij 1000 euro kosten voor de kronen krijg ik bij beide hetzelfde vergoed. Hema vergoed anticonceptie dan weer, wat FBTO niet doet. Dus ik heb voor Hema gekozen. + 10% korting op al je Hema aankopen. Scheelt toch ook weer wat op jaarbasis (niet dat ik het daarvoor heb gedaan, maar wel mooi meegenomen).
Ik ga naar FBTO, tand tot 750. In moet in 2021 een brug Zoals hierboven aangegeven staat, Hema en FBTO zijn de enige boven de 500 euro zonder acceptatievoorwaarden/aanvullende vragenlijst.
Is het soms ook niet het geval dat als je nu al weet dat je het jaar erop een flinke behandeling moet ondergaan, dat je de verzekering die je wil, eerst een jaar moet hebben? Ik meen zoiets een keer te hebben gelezen. Ivm dekking zeg maar.
Ik heb nu een verzekering afgesloten bij Bewuzt, was redelijk goedkoop en vergoedt 75% tot 500. Hier ook wel eens een gaatje, pas een wortelkanaalbehandeling en ik laat hem mijn gebit nog wel eens wat netter maken.
Volgens mij ook, net als dat er bij orthodontie vaak een wachttijd is. En als die er niet is, zie je vaak ook dat de vergoeding veel lager is.
Bij veel maatschappijen is idd een wachttijd van 1 jaar voor bv kronen en bruggen. Hema/fbto niet. Dat zijn de enige zonder wachttijd die veel vergoeden zonder acceptatievoorwaarden/keuring
Hier inderdaad ook een zwak gebit, mijn verzekering gaat dit jaar halveren (cz direct) en dus van 500 euro naar 250 euro vergoeding. Maar omdat ze voor de rest wel veel vergoeden van wat wij gebruiken heb ik eerlijk gezegd nog niet veel verder gekeken... (ik gebruik bijv chiropractie 1x per maand uit alternatieve geneeswijze, brilvergoeding gebruiken we altijd x3 (3 gezinsleden), bepaalde medicatie die cz iig wel vergoed van zowel de kinderen als mijzelf). Dus ik denk dat ik voor de tandarts maar zelf een potje maak.